ויזות אלקטרוניות – מה הן, למה צריך אותן ואיך מקבלים אחת?

העולם הופך לדיגיטלי יותר ויותר, זה לא סוד. הפתרונות הטכנולוגיים, במיוחד האינטרנטיים, הפכו את החיים של כולנו למהירים ונוחים יותר כמעט בכל תחומי החיים. לכן, לא צריך להתפלא כאשר ממשלות גם קופצות על העגלה, ומאפשרות שיגור בקשות עבור קבלת אשרת כניסה באופן אינטרנטי לחלוטין.

 

מה זה ויזה אלקטרונית בכלל?
ויזה היא אשרת כניסה למדינה. בלעדיה, לא ניתן להיכנס ע"פ חוק למדינות הדורשות אותה ממבקריה.

ויזה אלקטרונית לא שונה. ההבדל היחידי הוא הדרך בה משיגים את הויזה. במקרה של אשרת כניסה אלקטרונית, מוציאים אותה דרך אתר האינטרנט הממשלתי של המדינה אותה רוצים לבקר.

 

יתרונות עיקריים של מעבר לויזה אלקטרונית
אם אנחנו צריכים לחשוב על ההבדל הכמותי הכי גדול בין העולם הישן של הנפקת ויזות לבין העולם החדש – אין ספק שהאסוציאציה הראשונה שעולה לראש היא מהירות.

כדי להבין את מהות וחשיבות השינוי, יש להבין איך דברים עבדו עד עכשיו: מילוי טופס בקשת ויזה באופן ידני, העברה פיזית של הטופס לשגרירות הרלוונטית או למשרד ההגירה של המדינה המבוקשת, המתנה של כ-14 ימי עבודה, קבלת הויזה בדואר או לחלופין גיחה נוספת למשרד כדי לקחת את האשרה באופן עצמאי.
מיותר לציין שמדובר במשאבת זמן.

היום ויזות ניתנות כמעט לכל דורש, באחוז נכבד ממדינות העולם, תוך 2-3 ימי עסקים. במשרדים מסוימים התהליך נגמר בתוך יום עבודה בודד. כל הטוב הזה ייתכן באמצעות ניצול של טפסים אינטרנטיים חכמים, יחד עם החלפת הדואר המיושן בדואר-אלקטרוני עבור שליחת הויזה לצד המבקש. כך נחסכות שעות של בזבוז זמן לשני הצדדים – דוגמה למדינות הכי פופולריות אשר דורשות ויזה: ארה"ב, קנדה, ויזה אלקטרונית להודו, אוסטרליה ועוד.

חשוב לזכור גם את נושא הבטיחות. כאשר אנחנו מעבירים בקשה דרך כל-כך הרבה ידיים אנושיות (לפי הסדר: אנו עצמנו, פקיד/ה, מורשה חתימה, פקיד/ה אחר/ת, דואר ישראל), הסיכון ל"פדיחה" עולה משמעותית.
לעומת זאת, כאשר הכל מועבר דרך מערכת ממוחשבת, עם 0 טעויות אנוש, אין מקום לשגיאות ונפילה בין הכיסאות. בתקווה כמובן שהמערכת הממשלתית אכן בנויה היטב – מה שלא תמיד קורה. עוד על הנושא ופתרון לכך, בהמשך.


איך מוציאים ויזה אלקטרונית?
דרך אחת, בה רק מיעוט מהאוכלוסייה משתמש בפועל, היא כניסה לאתר הרשמי של משרד ההגירה הרלוונטי, קריאת ההוראות באנגלית, מילוי פרטים בטופס הממוחשב ותשלום. זאת תוך כדי שנזהרים מחיקויים – ויש הרבה כאלה (אחת הדרכים הטובות ביותר לוודא שאתם במקום הנכון היא לבדוק בדפדפן את סיומת הדומיין באתר, שזו אכן נגמרת ב-“.gov”).
רוב הציבור הישראלי נמנע מאפשרות זו לגמרי. יש לכך 3 סיבות עיקריות:

    1. קושי עם השפה. לא כל הישראלים מרגישים מספיק בביטחון עם האנגלית שלהם. ולעתים גם אלו שכן, מוצאים את עצמם מבולבלים מול האנגלית הקלוקלת שיש באתרי משרדי הגירה מסוימים.
    2. חוויית משתמש גרועה. חלק מהמערכות הממוחשבות של מדינות מסוימות אינן איכותיות כלל, הן בהיבט טכנולוגי והן בהיבט מבני. קל ללכת לאיבוד ולא תמיד ברור מה צריך לעשות בכל חלק של התהליך. בנוסף, מדווחות קריסות שרתים באופן תדיר מאוד, במיוחד באתרי מדינות המזרח.
  • בטיחות. מעבר להסתכלות הטכנולוגית שמוטלת בספק, קיימים עשרות חיקויים של האתר הרשמי. שירותי ויזה זרים במקרה הטוב ורמאים במקרה הרע. האדם הממוצע מרגיש, בצדק, חוסר ביטחון כשהוא מזין פרטים אישיים ומשלם באתר אשר עלול להתגלות כתרמית.

מרבית הציבור בוחר להעביר את העבודה של הוצאת ויזה לצד שלישי. חברה חיצונית שתקבל מהם את הפרטים באופן מאובטח ובשפה מוכרת ונוחה, תוך מתן תמיכה וזמינות לעזור במידת הצורך. החברה, לאחר קבלת הטיפול וקבלת האשרה, שולחת את הויזה ללקוח באמצעות דוא"ל (או כל דרך אחרת שנוחה ללקוח).

בנוסף, כדי לעודד אמון, מעניקות חברות מסוימות ביטוח מלא במקרה של דחיית הויזה או סירוב כלשהו. כך ללקוח אין כמעט סיכון, הודות לניסיון של החברה בהנפקת עשרות אלפי ויזות בעבר. ואם קרה וחלילה התקבל סירוב באופן נדיר, הלקוח מקבל פיצוי כספי מלא.

רוב הציבור בישראל מעדיף את הפתרון הזה, מפני שכך נחסך להם הרבה מאוד זמן, והסיכון הופך לזעיר בהרבה.

למידע נוסף אודות ויזות אלקטרוניות הנכם מוזמנים ליצור קשר עם ויזה נט – להוציא ויזה אלקטרונית במהירות ובמחיר הכי זול בארץ.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן