האבולוציה של שירותי מחשוב לעסק

שירותי מחשוב לעסק עברו שינויים מהותיים בעשורים האחרונים. מה שהיה מקובל פעם נראה אחרת לגמרי בארגונים וחברות בסוף העשור השני של שנות האלפיים.

 

אין ספק שאחד התחומים שזכו להאצה וחידושים מהותיים הינו המחשוב בעסקים. בכדי לדעת יותר על האבולוציה של שירותי מחשוב לעסק ערכנו השוואה בין מה שהיה קיים פעם לבין מה שקורה היום בשוק. לקבלת תשובות מקצועיות פנינו לאביב אינהורן, מנכ"ל RVM  מערכות , המספקת פתרונות מחשוב מתקדמים, בדגש על פתרונות ייחודיים לענף הבנייה.

 

מהי ההתפתחות המשמעותית ביותר במחשוב לעסקים?

אחת המהפכות החשובות בהתפתחות מחשוב לעסקים קשורה למחשוב ענן והשפעתו על מערך המשרד. בעבר כל השרתים ושירותי התוכנה והחומרה היו במשרדי העסק ונדרשו בשטח אחסון רב, בתחזוקה שוטפת וברכישות לעדכון. כיום המצב שונה והמשרד המודרני עובר יותר ויותר לשירותי ענן ברשת האינטרנט. בחלק מהארגונים לדוגמא, שרתי הארגון יכולים להיות בענן וכן שירותים ותוכנות כדוגמת דואר אלקטרוני ע"ב שירות 365 של מיקרוסופט, שרתי אנטי וירוס, שירותי גיבוי ענן, שירות סינון דואר אלקטרוני (אנטי ספאם) ועוד. בחלק מהארגונים בהם יש מידע רב ועובדים על קבצים כבדים, העברת שרתי הקבצים לענן עדיין לא מתאפשרת עקב רוחב פס רב שנדרש לצורך כך.

ארגונים שעוברים לענן צריכים לקחת בחשבון שבד"כ יש צורך בהוספת קווי תמסורת מהירים ע"מ לעבוד מול הענן במהירות סבירה.

 

ומה לגבי יכולות פיקוח ומעקב אחר מצאי, רשיונות ועוד?

בעבר הלא כל כך רחוק ניהול ומעקב מצאי בארגונים בוצע באופן ידני.

לדוגמה – מעקב ידני אחר רישיונות וחידושם, מועדי סיום לאחריות ציוד, מצבת מחשבים וכדומה. כיום התפתחויות טכנולוגיות בתחום המחשוב מאפשרות לבצע באופן אוטומאטי פעולות רבות כדוגמת מעקב מצאי, תאריכי תפוגה ומעקב אחר רישיונות. כך למעשה, עבודת הארגון התייעלה באופן ניכר עם התנהלות שוטפת נטולת בעיות ועיכובים.

 

אילו התפתחויות חלו בתחום שירות הלקוחות?

בתחום שירות הלקוחות חלו התפתחויות משמעותיות בשנים האחרונות, המשפרות ומייעלות את השירות הניתן על ידי חברות המחשוב. כך למשל, אם עד כה קריאות שירות נדרשו במענה טלפוני ובהמתנה לנציג תמיכה, הרי שכיום קריאות אלו מבוצעות ישירות דרך מסך המחשב של חברת המחשוב, ללא מאמץ וללא צורך ליצור קשר בטלפון ואפילו לא במייל.

 

וזה עוד לא הכל: אם בעבר לא הייתה קיימת אפשרות מעקב של לקוחות אחר מצב הטיפול בקריאה שלהם, כיום חברות וארגונים יכולים לבצע בקלות גם מעקב שוטף אחר מערכות המחשוב שלהם, לבצע מעקב אחר סטטוס קריאות שירות, צריכת שעות, שירותים שונים וקבלת דוחות.

 

האם חל שינוי גם בכל הקשור בדיווח על תקלות?

בוודאי. עד לא מזמן הלקוחות נדרשו להתקשר על מנת לדווח על תקלות במערכות המחשוב שלהם. זאת בעוד שבימינו נערך ניטור רציף ושוטף של שרתי הלקוח והמערכות הקריטיות שלו, ואת מרבית התקלות חברת המחשוב יכולה לזהות באופן אוטומאטי ללא צורך בדיווח מצד הלקוח. היום ניתן לנטר טמפרטורה, מתחים, תקינות מאווררים ומערכות שונות בשרתים ובציוד התקשורת. במקרה של תקלה יש לנו יכולת לכבות ולהדליק מערכות מרחוק (לדוגמה לאחר הפסקת חשמל).

 

גם בתחזוקת עמדות מחשב היו שינויים?

בהחלט. בשנים קודמות תחזוקת עמדות מחשוב נדרשה להתבצע בבית העסק, ולא אחת גרמה להפרעה ברצף העבודה. כיום מרבית התחזוקה המונעת והשוטפת של עמדות מחשב ניתנת לביצוע באופן אוטומאטי, עם החלה של מדיניות ארגונית בנושא. כמו כן בימינו בעיות מחשוב רבות ניתן לפתור מרחוק. לדוגמה – ניתן לגרום למחשבי הארגון לבצע פעולות תחזוקה רבות מעבר לשעות העבודה ובאופן אוטומטי.

 

וחוץ מזה, יש עוד התפתחויות?

מחשוב לעסקים כל הזמן מתפתח ומשתנה, וכל הזמן מופיעים חידושים בתחום. כך למשל, אם בעבר היה צורך לעבוד עם ספקים נפרדים עבור צורכי מחשוב, תקשורת, חומרה, ענן, רביט, אוטוקאד ועוד, הרי שכיום הכל מתבצע בכתובת אחת בשיטת One stop shop. זאת רק דוגמא אחת לתחום מרתק ודינאמי שמתפתח ומשתדרג באופן תדיר.

 

רוצים לדעת איך אנחנו יכולים לייעל את המחשוב בעסק שלכם?

לעוד פרטים אודות פתרונות מתקדמים עבור מחשוב לעסקים, השאירו פרטים ונחזור אליכם
או פנו אלינו בטלפון 072-2442221

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן