מה לבדוק בעת שיפור דיור-שדרוג דירת המגורים שלכם?

אם אתם מחזיקים בדירה של עצמכם, אתם במצב טוב. כדי לשמור על המזל הטוב, חשוב ולתכנן ולנהל נכון את תהליך המכירה והקניה של הדירה החדשה- שיפור דיור. תהליך כזה עשוי להיות מורכב, אבל אפשר להנות גם מהתהליך ולא רק מהדירה המשודרגת.

 

שיפור דיור בשוק נדל"ן שבירידה:

כאשר שוק הנדל"ן נמצא בירידה, כפי שהוא כיום, בעת כתיבת מאמר זה, כלל ערכם של המקרקעין בירידה. מסיבה זו, כאשר אתם רוצים לשדרג את הדירה שלכם, כדאי בשלב ראשון למכור את הדירה שבבעלותכם. מכירה כזו תיעשה עפ"י שווי מחיר השוק. לאחר מכירת הדירה אפשר להמתין ככל שניתן ולרכוש את הדירה מאוחר יותר, ככל שאפשר. כמובן שעלויות ההמתנה כוללות דמי שכירות, הובלת המטלטלין לדירה מושכרת וכדומה. כדאיות ההמתנה עשויה להשתלם מאד כיוון שאתם תרכשו דירה בפער נמוך משמעותית, והרווחתם מהפער במחירים.

 

שיפור דיור בשוק נדל"ן עולה:

כאשר שוק הנדל"ן בעליה, הרי שמרבית נכסי המקרקעין נמצאים בעליה באותה רמה פחות או יותר באותה הסביבה. במצב כזה, אתם יכולים לאתר דירה חדשה, לקנות אותה ורק לאחר מכן למכור את הדירה שלכם. הסיבה היא שבזמן ההמתנה למכירת הדירה הישנה שלכם, ערכה בשוק ממשיך לעלות והפער בין הדירות קטן, כך שאתם יכולים לחסוך כסף רב.

 

המימון לשידרוג הדירה החדשה:

האפשרויות למימון דירה חדשה כאשר אתם נטולי הון עצמי:

  1. ניתן לבקש מהבנק הלוואת גישור, שהה הלוואה המותאמת כנגד הדירה המועמדת למכירה והיא תדחה את החזרי המימון עד למועד מכירת הדירה.
  2. במקרה ויש לכם משכנתא על הדירה הקיימת המועמדת למכירה, ניתן לגרור את המשכנתא לדירה החדשה, ככל שהדירה החדשה ערכה גבוה יותר מהדירה הישנה.
  3. אפשר גם להרחיב את המשכנתא, וכדאי לבדוק באם כדאי לפרוע את המשכנתא הישנה ולבקש משכנתא חדשה או להמשיך באותם תנאים את המשכנתא הותיקה.

 

מיסים למשפרי דיור:

בד"כ ישנו פטור ממס שבח למשפרי דיור המחזיקים בדירה אחת למגורים. התנאים לכך הם:

א. גובה עלות הדירה עומד על פחות מסך של 1,664,520 ₪ נכון לשנת 2018.

ב. מכירת הדירה הקיימת תיעשה בתוך 18 חודשים.

במידה והדירה החדשה יקרה יותר מהסכום הנ"ל, יש לשלם עפ"י מדרגות המס רכישה את היתרות, החל משיעור של 3.5% ומעלה.

יש לקחת בחשבון כי במידה ולא מוכרים את הדירה הישנה בתוך 18 חודשים, תחשבו כמשקיעים בעלי דירת מגורים נוספת ואז יהיה עליכם לשלם מס רכישה בשיעור של 8% על כל התמורה.

 

יחד עם בדיקת המצב הכלכלי והצרכים האמיתיים בשדרוג הדירה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה במקרקעין והעוסק בתחום זה ביום יום- ואשר ילווה אתכם לכל אורך התהליך.

 

פנו אלי לפגישה

רוני הראלי, עו"ד ונוטריון

מתמחה במקרקעין

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן