האם פרופיל גוגל לעסק שלי חשוב לעסק שלכם?

נתחיל מהסוף: התשובה היא כן, בוודאי!

גוגל לעסק שלי (Google My Business) יכול לשפר את החשיפה של העסק שלכם באמצעות קידום אתרים לוקאלי, לתת לכם הזדמנויות ליצירת קשר עם קהלים חדשים ולעזור לכם להבין את התנהגות הלקוחות המקוונת סביב העסק שלכם. אמנם צריך זמן ומאמץ הכרוך בעדכונים שוטפים של הרישום שלכם, אך היתרונות של גוגל לעסק שלי עולים בהרבה על ההשקעה הדרושה כדי להתחיל.

מבחינת ביקורות מקוונות, גוגל נמצאת בראש הרשימה. ביקורות של גוגל זכו לאמון של משתמשים ברחבי העולם והפכו אותה לאחת מפלטפורמות הביקורת הפופולריות ביותר. לא משנה באיזו ענף אתם נמצאים, לא ניתן להמעיט בחשיבותם של ביקורות גוגל. ביקורות אלו עשויות להשפיע באופן חיובי על ה- ORM שלכם (ניהול מוניטין מקוון) ועל SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש).  

להלן מספר סיבות מדוע ביקורות גוגל חשובות כל כך לבעלי העסקים.

  1.     בניית אמון בקרב לקוחות

הסיבה הראשונה היא אחת החשובות ביותר. אמון הוא לב ליבו של עסק מצליח, ולכן רבות מהחברות של היום משקיעות בשירותי ניהול מוניטין מקוונים. הביקורות של גוגל פופולריות; אנשים אוהבים לקרוא אותם לפני שהם מקבלים החלטות רכישה, או פניה לקבלת שרות. שימו לב למספר נתונים סטטיסטיים שיש לקחת בחשבון:

  • מעל 90% מהקונים קוראים ביקורות באינטרנט
  • מעל 80% מהאנשים סומכים על הביקורות האלה
  • הוכח כי ביקורות חיוביות מגבירות את אמונם של הלקוחות במותג

גוגל היא המקום בו רוב משתמשי האינטרנט ימצאו את העסק שלכם, ולכן משוב טוב מגדיל את הסיכויים להפוך אותם ללקוחות.

  1.     ביקורות גוגל מספקות תוכן שנוצר על ידי הלקוח

יש הבדל מהותי בין התוכן שאתם יוצרים לזה שנוצר על ידי הלקוחות שלכם. אתם האחראיים וכמובן שתרצו להציג את העסק שלכם באור הטוב ביותר. מצד שני, הלקוחות אינם משוחדים, ולכן הם יכתבו ביקורות על סמך החוויות שחוו. חשוב לזכור שלא כל ביקורת תהיה חיובית מכיוון שאי אפשר לספק את כולם, קבלת ביקורת מהווה גם סוג של ראי על השרות שלכם ודרך לקבל משוב אמיתי של לקוחות החברה.

  1.     איסוף נתונים

בעל עסק אוסף את משוב הלקוחות ומגיב אליו בצורה חיובית. בעזרת ביקורות גוגל, קל יותר ללמוד את הדברים הבאים:

  • אילו שירותים ומוצרים הלקוח קיבל
  • האם החברה עמדה בציפיות הלקוח
  • היתרונות והחסרונות של העסק

גורמים אלה ואחרים עוזרים לחברות להסתגל לתחומי העניין של הלקוחות ולהתפתח לעסקים ממוקדים וממוקדים בלקוחות.

  1.     המרת גולשים באתר ללקוחות

מטרת העסק היא להגדיל את המכירות. כדי להשיג מטרה זו, יהיה עליכם להמיר גולשים ללקוחות וביקורות בגוגל יעזרו לכם לעשות זאת. למרות שאתר רספונסיבי, חוויית משתמש, זמני טעינת האתר, תוכן וניווט הם גורמים משפיעים בשיעור ההמרה הכללי שלכם, אך גם ביקורות גוגל נחשב לפרמטר חשוב. עסק עם דירוג גבוה צריך להציג את הדירוג הזה ברחבי האתר, שכן פעולה זו תגביר את אמון הלקוחות במותג.

  1.     ביקורות משפרות את דירוג האתר במנוע החיפוש

ניהול מוניטין באונליין וקידום אתרים בגוגל הם חיוניים לכל העסקים עם נוכחות בדיגיטל. ביקורות יכולות לעזור לעסקים לבסס מוניטין מקוון ולהיות גלויים יותר. ההערכה היא כי ביקורות אונליין ברשת מהוות 10% מדירוג האתר במנוע החיפוש של העסק, וגוגל משקללת את כמות ואיכות הביקורות בעת מתן דירוגים אלה. לכן, זה רק הגיוני לקבל ביקורות איכותיות יותר ברשת.

  1.     החזר השקעה ( ROI) נהדר

אתם כבר יודעים שביקורות בגוגל מגדילות את אמון הלקוחות, מעלות את שיעורי הקליקים, מגבירות את התנועה האורגנית ומשפרות את שיעורי ההמרה. כל אחד מאלה הם היבטים חיוניים ב SEO, אשר בשילובם משפרים את החזר ה- ROI השיווקי שלכם. אם משתמשים בדרך הנכונה, ביקורות גוגל יכולות לעזור בהגדלת ההחזר על ההשקעה שלכם. זה יכול לקחת קצת זמן, אבל כדאי להיות סבלניים כי זה ישתלם לכם.

  1.     התייחסות למשוב הלקוחות

לקוחות לא מרוצים נוטים יותר להשאיר משוב מאשר לקוחות מרוצים. עם זאת, זה לא דבר רע. עסקים יכולים לעודד לקוחות מרוצים בהשארת ביקורת חיובית. אי אפשר לרצות את כולם, ותצטרכו להתמודד עם ביקורת שלילית מדי פעם. על ידי הקשבה ומענה ללקוחות שלכם באמצעות ביקורות של גוגל, תוכלו לטפל בהערות שלהם ולוודא שקולם נשמע.

  1.     להישאר מחוברים ללקוחות

אי אפשר לנהל את המוניטין המקוון של העסק מבלי לדעת מה אחרים אומרים. כאשר בעלי עסקים הם חלק מהשיחה, קל יותר לבצע שינויים המשפרים את הייצור, המכירות ושירות הלקוחות. ביקורות של גוגל עוזרות לחברות לצמוח ולהתפתח בדרכים העונות על צרכי הלקוחות.

  1.     פרסום ללא עלות

יתרון משמעותי של ביקורות גוגל הוא גודל הקהל שלו. כפי שאתם בטח כבר יודעים, קהל חזק יותר עושה מאמץ שיווקי חזק יותר. עם מוניטין מוצק של גוגל, תוכלו ליהנות מצורת פרסום ללא עלות. בכל ביקורת חיובית, היתרונות של העסק שלכם מוצגים לקהל רחב יותר. לכן איסוף ביקורות של גוגל יעזור לעסק שלכם להשפיע באופן חיובי על החלטות הרכישה של לקוחות פוטנציאליים. ביקורות של גוגל הן דרך לתרום לאסטרטגיות שיווק אחרות מבלי להוציא יותר כסף, והן יכולות לעזור להרחיב את בסיס הלקוחות של החברה.

מסקנה: אנשים נוטים לעשות את רוב המחקר שלהם לפני הרכישה באינטרנט, וביקורות אונליין הן חלק מכריע בתהליך. ככל שתקדימו להגדיל את מאמצי השיווק שלכם בגוגל, כך תבינו את היתרונות אותם ציינו במאמר.

איך להשיג דירוג של חמישה כוכבים בגוגל לעסק שלי?

ראשית, עליכם לוודא שהעסק שלכם אכן רשום ויש לכם את פרופיל העסק פעיל. אין לכם דף עסקי בגוגל לעסק שלי? לחצו כאן להסבר שלב אחר שלב. חשוב מאוד למלא את פרטי העסק בדף העסקי שלכם באופן מדויק: שעות הפעילות, שם העסק, כתובת העסק, שעות פעילות ועוד.

כאשר גולשים מחפשים עסקים מקומיים, 97% מהלקוחות קוראים ומושפעים מביקורות מקוונות. בהתאם לכך, יש חשיבות גדולה בקבלת ביקורות מקוונות במטרה להשיג לקוחות חדשים לעסק שלכם ובניית אמון במותג שלכם.

הרי כל בעל עסק רוצה את דירוג 5 הכוכבים הנחשק של גוגל. יתכן שאתם מספקים את השירות הטוב ביותר, אך לפעמים זה פשוט לא מספיק בכדי שחלק מהלקוחות יתנו לכם ביקורת של 5 כוכבים. עם זאת, אתם כן יכולים לכוון את אותם לקוחות מרוצים לכתוב המלצות בפרופיל העסק. גם אם ללקוחות שלכם יש ניסיון פנטסטי עם המוצר והשרות שאתם מספקים, הם לא רצים לכתוב את הביקורות בגוגל העסק שלי. מה שאתם צריכים זו אסטרטגיה יזומה להפיכת לקוחות מרוצים לכאלה שמשאירים ביקורות מקוונות.

נקודה חשובה לציון: אם כבר יש לכם הרבה ביקורות טובות – כל הכבוד, אבל העבודה שלכם לא מסתיימת כאן, כי כ- 73% מהלקוחות טוענים כי ביקורות בני יותר משלושה חודשים אינם רלוונטיים יותר. מה שאתם צריכים היא אסטרטגיה לטווח ארוך בה תקבלו כל הזמן ביקורות חדשות ומעולות על העסק.

לפני שמתחילים:

  • בדקו כמה ביקורות מלקוחות אתם מקבלים בממוצע בכל חודש. הגדירו את היעד לכמה ביקורות אתם רוצים לקבל.
  • רשמו את מספר היעד שלכם על דף. זו יכולה להיות טקטיקה של פעם, אבל אם אתם חושבים על מטרה, כיתבו אותה ושימו אותה איפה שכולם בעבודה יוכלו לראות, יש הרבה יותר סיכוי שתשיגו זאת.

ריכזנו עבורכם טכניקות בדוקות שנועדו להניע את הלקוחות שלכם להשאיר ביקורת של 5 כוכבים:

  1.     תבקשו מכל לקוח להשאיר לכם ביקורת. כאשר אתם באמת שואלים מישהו אם הוא יכול להשאיר לכם ביקורת, והם אומרים כן, מחקרים רבים מוכיחים כי הם נוטים יותר לעשות זאת.

הזמן הכי טוב לבקש ביקורת זה כאשר הלקוח נמצא ברמת האושר האופטימלית שלו.

אז אם זה עתה הלקוח קיבל את המוצר שלכם או שבדיוק עשיתם עבורו עבודה טובה- זה בדיוק המומנט שאתם צריכים לבקש ביקורת

טיפ בונוס: תשאלו את הלקוחות שלכם האם הם יכולים להזכיר את המוצר או השירות שלכם במהלך הסקירה. עם החלק הזה בתוכן, זה נראה הרבה יותר מקצועי וגם יעזור לקידום האתר שלכם ולדירוג שלו בגוגל.

  1.     למרות שדיברתם עם הלקוחות שלכם באופן אישי, לא כולם ישאירו לכם ביקורת. לכן ההמלצה היא לשלוח להם תזכורת עדינה. זה יכול להיות באמצעות הודעת טקסט, דוא"ל או שיחה קצרה.
  2.     שלחו תזכורת עדינה נוספת! לא, זה לא מציק. למעשה מצאנו כי לקוחות נוטים להשאיר יותר ביקורות בפעם השנייה שהם נשאלים בנושא. תתזמנו את התזכורות שלכם בהתאם להמלצה הבאה:
  • תזכורת לאחר יומיים
  • תזכורת לאחר שבוע
  • תזכורת לאחר שבועיים (הכי אפקטיבית)
  1.     על מנת להקל על לקוחותיכם למצוא אתכם, מומלץ ליצור כתובת אתר ייחודית רק בשביל שיוביל את הלקוחות ישירות לפרופיל שלכם, שם הם יוכלו להשאיר ביקורת של 5 כוכבים.

בכרטיס העסקי של גוגל לעסק שלי, נכנסים לקטגוריית מידע. מצד שמאל יופיע התצלום הבא:

את הלינק הזה תשלחו ללקוחות המרוצים שלכם כדי שיפרגנו לעסק שלכם.

  1. תיצרו קשר עם לקוחות מרוצים שלכם מהעבר ובהווה ותבקשו מהם להשאיר ביקורת חיובית בכרטיס גוגל שלכם. הדרך בה אתם יכול לעשות זאת היא באמצעות דואר אלקטרוני, שיחת טלפון , פנייה במדיה החברתית וכדומה. תספרו ללקוחות המרוצים שלכם כמה ביקורות חשובות עבור עסק מקומי כמו שלכם. בייחוד בתקופת הקורונה, אנשים ממש להוטים לתמוך בעסקים קטנים ובינוניים שסיפקו שירות או מוצר איכותי.
  2. תדרגו עסקים שאתם עובדים מולם, בעצם להחזיר ביקורת אחד לשני. אם תשאירו להם ביקורת, סיכוי גדול שהם יהיו שמחים להשיב לכם באותו מטבע חזרה
  3. את הלינק הייעודי שעדכנתם, מומלץ להוסיף בחתימה בסיומת המייל שלכם
  4. תגיבו לביקורות חיוביות- זוהי דרך נהדרת להעמיק את מערכת היחסים שלכם עם כל לקוח שמשאיר ביקורת חיובית. תגובה חמה וכנה מצידכם, תגרום ללקוח להרגיש טוב שבחר לעשות אתכם עסקים וימליץ גם לסביבה הקרובה שלו לפנות אליהם, והנה יצרתם אפיק פרסום נוסף מפה לאוזן.

כמו כן, כשאנשים אחרים יחפשו את סוג העסק שלכם והם יראו שאתם מרבים להגיב לביקורות שאתם מקבלים – חיוביות ושליליות כאחד, הם יראו שאתם באמת מחויבים לשמח את הלקוחות שלכם וחשובה לכם תודעת השירות, ובכך סיכוי טוב שהם יהפכו ללקוחות הבאים שלכם.

מעוניינים לעלות את קצב הביקורות שלכם בגוגל לעסק שלי? מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ונשמח לשוחח אתכם כיצד לשפר את הדירוג שלכם בגוגל.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן