הכירו את אסף כהן, הבעלים של חברת Red Pineapple

כבעלים ומייסד של חברת הטיולים היוקרתיים בהתאמה אישית Red Pineapple, אסף כהן מכיר דבר או שניים על העולם ועל יצירת חוויות יוצאות-דופן. 

דיברנו איתו על מה נותן לו השראה, טרנדים צפויים בעולם הטיולים, המקומות האהובים עליו ועל אילו עצות היה נותן לעצמו כאשר היה צעיר יותר.

 

איך נכנסת לעולם הטיולים לנוסע העצמאי?
נסיעות היו חלק מחיי כבר מגיל צעיר – כשגדלתי, טיילתי להמון מקומות והתברכתי להיות גם בן של יזם, אז באמת רציתי לשלב את התשוקה שלי עם היעד של לנהל עסק משלי. טיולים לנוסע העצמאי  היו הדבר הכי רלוונטי בשבילי, מבחינת היכולות שלי וניסיון החיים שלי.

מהו ההישג שאתה הכי מתגאה בו?
לקחת משהו שהיה רק רעיון בתחתית של מחברת, ולהפוך אותו לתשוקה שמכניסה כסף וכמובן, לראות את אותו רעיון מצליח מעבר כל ציפייה שהייתה לי. בנוסף, לשמור על אותה רמת תשוקה לתחום במשך הרבה שנים ולעבוד עם עוד אנשים שחולקים את תשוקה לתחום כמוני.

ומהו הרגע הכי מאתגר שהיה לך בקריירה?
האמת, שאין רגע אחד ספציפי אבל עולם הטיולים מספק אתגרים על רמה יומיומית, בין אם זה לעמוד מול אתגר גיאופוליטי או חששות סביבתיים. תמיד ניצבים בפנינו אתגרים חדשים והמשרד שלנו מתמודד עם הקשיים בגישה ישירה מאוד. לדוגמא, כאשר ענן האפר הוולקני התרחש באיסלנד – המון אנשים אמרו יהרוס את ענף הטיולים לשם, כאשר הטיסות היו אסורות לשם במשך תקופה של 6 ו8 חודשים או יותר. היינו צריכים למצוא דרך חדשה ולכן פיתחנו טיולי דרך (Road Trips). טיולים אלו עדיין פופולריים גם כיום, ובתקופה שטיסות היו אסורות זה באמת נתן לו דרך לספק פתרון לאנשים שרצו לטייל אבל לא יכלו לטוס. 

מי או מה נותנים לך השראה?
כל מי שיש לו את האומץ והנחישות כדי לרדוף אחר היעדים שלו ולהגשים אותם. תמיד הערצתי כתבי חדשות זרים שנוסעים לאזורי מלחמה ומדווחים על המציאות משם לשאר העולם כמו למשל איתי אנגל שהיה גיבור שלי. הוא הלך למקומות מסוכנים בהתנדבות כדי לחשוף ולחלוק את המציאות של מלחמה ונסיבות קשות אחרות עם שאר העולם. בלעדיו, לא היינו יודעים את האמת בהמון מקרים. ואני מוצא את זה כמעורר השראה.

מהו המקום האהוב עליך ביותר?
התמזל מזלי לעבוד באחת הערים הטובות ביותר בעולם, תל-אביב. המדינה האהובה עליי ביותר היא ברזיל. המלון האהוב עליי הוא כנראה Six Seasons  בבהוטן, והמסעדה האהובה עליי היא Mil Centro בפרו. 

מהם המקומות הנמצאים ברשימת היעדים שלך?
כל מקום! אבל כרגע, אני ממש רוצה לעשות טרק במדבר גובי שבמונגוליה.

מהי יוקרה עבורך?
יוקרה בשבילי היא משהו שבאמת נתפר למענך, ומשהו ייחודי בהתאם לאינטראקציה שלך עם הלקוח. אני לא מחשיב מחיר כיוקרה, אלא רק במידת הרלוונטיות הספציפית בשבילך.

איזו עצה היית נותן לעצמך הצעיר?
אל תמעיט בערך של הקשבה לאחר – בימים המוקדמים של הקמת עסק, כשאתה כל כך מלא התלהבות ותשוקה, לפעמים אתה חושב שיש לך את כל התשובות ואתה לא פתוח לשמיעת עצות של אחרים כי הן לא מסתדרות עם מה שאתה חושב. כיום, אני משתדל להקשיב הרבה יותר.

מה אתה עושה בזמנך הפנוי?
מבלה עם המשפחה המדהימה שלי – אשתי ליזה והבת הקטנה שלנו, נועם.

האם יש לך תחזיות לטרנדים צפויים לשנה הקרובה?
יותר ויותר אנשים ייסעו לטיולים שיעשירו את החיים שלהם גם לאחר הטיול. מימוש עצמי ימשיך להיות טרנד, וטיולים יהיו המפתח להשיג את זה. החברה שלנו הגיבה לטרנד הזה עם השירות שאנו מציעים, אשר מציע חוויות יוצאות דופן במגוון מדינות עם מטרה מכוונת של להעשיר את עצמך בצורה מקצועית או אישית. לדוגמא, לקוחות יוכלו לבלות עם משפחות מסורתיות בגואטמלה, ללמוד את דרך החיים שלהם והגישה הייחודית שלהם, או ללמוד על איזון עבודה-משפחה עם מומחים בצרפת. זה תלוי במה הלקוח מרגיש שחסר לו במסע אל עבר שיפור עצמי.

מה הן התוכניות לעתיד?
לשמור על הסטנדרט של Red Pineapple ולהמשיך לפתח מוצרים ייחודים עבור הלקוחות שלנו; לגדל את המותג Red Pineapple: להמשיך להציג דרכים חדשות לטיולים עבור הלקוחות שלנו; ולשמור על אותה רמת תשוקה לתחום, כפי שהייתה לי ביום הראשון.

קישור לאתר של Red Pineapple

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן