6 טיפים לאתר אינטרנט מצליח יותר ב-2020

2020 מתחילה ואיתה גם הרבה מאוד הזדמנויות לקחת את האתר שלכם רחוק ואת העסק שלכם קדימה. 

למה דווקא עכשיו לשים את הפוקוס על האתר? יש לכך הרבה סיבות, אבל החשובה ביותר שבהן היא שהתנועה האורגנית לאתר היא זו שתביא לכם את הלקוחות הרלוונטיים והאיכותיים ביותר. 

בחיפוש בגוגל, מעל 75% מהאנשים ילחצו על תוצאות החיפוש האורגניות – אלה שמובילות לאתר – ולא על המודעות הממומנות בדף התוצאות – למרות שבהרבה מקרים אלה ממוקמות גבוה יותר מהתוצאות האורגניות. אפשר ללמוד מזה שאנשים מעדיפים להגיע לאתר שמספק מידע אמין ואיכותי, על פני מודעת פרסום.

יותר מזה, כשאתם משקיעים באתר, אתם משקיעים בנכס שלכם. הוא לא זמני כמו קמפיין ולא תלוי בפלטפורמה מסוימת או בתקציב. הקהל שיגיע לאתר שלכם הוא בדיוק הקהל שאתם רוצים. אלה אנשים שחיפשו בזמן אמת את הפתרון שלכם באופן ייזום ומגיעים לאתר שלכם מתוך בחירה. לפניכם מספר טיפים שיגדילו את הסיכוי שהם גם יגיעו לאתר שלכם וגם יפנו אליכם.

1. Mobile First – אתר רספונסיבי

כ-40% מכלל המבקרים באתר שלכם גולשים מטלפון נייד. יותר מזה, גרסה ידידותית של אתר האינטרנט היא פקטור חשוב מאוד בדירוג האתר בגוגל. התפיסה שגוגל מקדמת רואה גם את החוויה שצפויה למחפש, ובמידה שהיא תהיה טובה וחיובית יותר, גוגל יעדיף לדרג אתר כזה במקום גבוה יותר. המשמעות עבורכם היא כפולה – קידום גבוה יותר בתוצאות החיפוש ולקוחות שמקבלים חוויה טובה ומשכנעת יותר, ונכונים לבצע פעולות באתר שלכם.

2. מהירות טעינה

אתרים שנטענים מהר הם אתרים שלקוחות אוהבים לגלוש בהם ואתרים שגוגל יודע להעריך. למעשה,  לאחרונה גוגל הכניס את סעיף המהירות באופן רשמי למשתנים שמשפיעים על הדירוג במנועי חיפוש. במחקר בדיקת מהירות שביצעה גוגל התוצאות היו מובהקות: כשטעינת הדף גדלה משנייה אחת ל-3, שיעור הנטישה של הדף גדל ב-32%. כשהיא גדלה ל-5 שניות – הנטישה גדלה ב-90%. מהירות אתר היא סדרת פעולות טכניות שיש לבצע כדי להפוך את הדף לקל משקל ואת הטעינה שלו למהירה יותר. 

3. תוכן מעניין

כתיבה למנועי חיפוש, שהיתה נהוגה לפני שנים, מפנה את מקומה לכתיבה מלאת ערך שמיועדת לבני אדם.  למעשה, ככל שנושאי התוכן באתר יהיו עשירים ומעניינים יותר, סובבים את התחום המרכזי באתר, ועוסקים בנושאים עדכניים, כך יהיה קל לעסק להיתפס כאוטוריטה בתחומו ולמשוך אליו יותר גולשים ולקוחות. איך עושים את זה? מתכננים את כתיבת התכנים סביב הצרכים של הלקוחות, נעזרים בכלי החיזוי של גוגל דוגמת Google trends או כלי מילות המפתח המשוכלל של Google, ומספקים טקסטים עם אמירה משמעותית לנושאים שעולים.

4. מדידה ולמידה

ניתוח תכנים מדייק את הפעילות השיווקית ויכול ללמד אתכם רבות על מה לקוחות מחפשים ואוהבים. בכלים פשוטים יחסית דוגמת Google analytics ו-Search console תוכלו ללמוד מהם התכנים הפופולריים ביותר, מהיכן מגיעים ובאילו דפים אנשים נשארים זמן רב יותר. מכאן, אתם כבר יודעים מה לעשות – נושאים פופולריים לטפח ולשווק, נושאים לא רלוונטיים – לזנוח.

5. אתר בטוח ומאובטח

גוגל נותנת ניקוד גבוה לאתרים מאובטחים. ואם עד היום אפשר היה להסתפק בדפים ספציפיים, למשל כמו דפים שבהם מתבצעת פעולת סליקה או הזנת פרטים אישיים אחרים, היום גוגל רואה חשיבות באתר מאובטח מיסודו. איך יודעים אם האתר שלכם מאובטח? רואים את סמל המנעול בשורת הכתובת או שרואים Not Secured שכבר מסגיר את סטטוס האבטחה. 

6. יצירת קשר

נשמע טריוויאלי? תתפלאו כמה אתרים חוטאים בנקודה החשובה הזאת. לקוחות שלא מוצאים במהירות את פרטי יצירת הקשר פשוט נוטשים ועוברים לאתר הבא. הקפידו שמספר הטלפון יהיה בולט ונגיש, במצב מובייל שהמספר ייהפך לכפתור חיוג, שטופס השארת הפרטים יהיה זמין בכל דף תוכן וששעות השירות יהיו מפורטות בדף יצירת הקשר. הסבלנות המתקצרת של הגולשים היא החובה שלכם להיות שירותיים ונגישים יותר.

כשקידום אתרים הופך להיות אסטרטגיה חשובה בשיווק הדיגיטלי של מותגים מצליחים, הפעולות האלו ייקלו גם על העסק שלכם להתברג בראש תוצאות החיפוש ולחשוף אותו ליותר לקוחות פוטנציאלים מדי חודש.

לקבלת ייעוץ לקידום אתרכם מלאו פרטים:

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן