שיקולים בבחירת או השכרת מרלו"ג

 בשלבים מסוימים של חיי חברות מופיעות הנקודות בהן מופיעה ההתלבטות, באם עדיף לשכור או לרכוש מרלו"ג מחברת נדל"ן מניב. על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה יש לקחת בחשבון מספר לא מבוטל של שיקולים, אשר ייסקרו בכתבה הבאה.

רגע לפני סקירת השיקולים, חשוב לציין כי במהלכים מורכבים כאלו כדאי לשלב גורמי מקצוע מביני עניין ובעלי יכולות מוכחות. דוגמא לכך מהווה חברת גיל י. לוי – שירותי תיווך לעסקים, המתמחה באיתור ושיווק של מגרשי ומבני תעשייה, מרלו"גים ומחסנים גדולים. החברה מציעה הזדמנויות עסקיות לרכישה או השכרה באזורים שונים בארץ, ובדגש על אזור המרכז והדרום, עבור חברות מענפים שונים במשק. לצד מבחר עשיר של נכסים ומידע מפורט עליהם, החברה גם מעניקה ליווי מקצועי צמוד תוך למידה מהירה של צרכי הלקוח והתאמת הנכס המתאים ביותר בדגש על מיקומים אופטימאליים, חיסכון בזמן ובעלויות, והשגת יעילות מרבית.

 

שיקולים עיקריים בהחלטה

  • מיקום הנכס – בבחינת המיקום האופטימאלי של הנכס יש להתחשב תחילה באזורי הביקוש. מטבע הדברים, הביקוש הגבוה ביותר הוא באזור המרכז עקב קלות הקליטה וההפצה של סחורה, אך חשוב לזכור שבאזור כמעט כבר לא קיימים מגרשים פנויים באזורי תעשייה. המשמעות היא שישנם סיכויים נמוכים מאוד למציאת מגרש מתאים למכירה, והפתרון יהיה השכרה מאת חברת נדל"ן מניב. בנוסף, בבחירת המקום המתאים יש לשים לב לצרכים עכשוויים ועתידיים, שכן החברה עשויה בהחלט לצמוח בשנים הקרובות ולהזדקק למרלו"ג גדול יותר, כאשר המעבר ממקום אחד לאחר כרוך בעלויות גדולות.
  • מימון רכישה או השכרה – המשמעות של רכישת מרלו"ג היא שחלק גדול מההון של החברה מרותק לנושא זה, עם כל ההשלכות על הפעילות השוטפת ועל אפשרויות הצמיחה העתידיות. מאידך, השכרה מאפשרת המשך צמיחה אך היא אינה בבחינת השקעת נדל"ן לטווח ארוך שעשויה להניב פירות. בכל מקרה, חשוב להסתייע באנשי מקצוע שיעזרו למנוע טעויות תכנון וביצוע הכרוכות בעלויות גבוהות ומיותרות.
  • ניוד עובדים – סוגיה זו נוגעת גם היא בשאלת המיקום. אמנם במחסנים לוגיסטיים בפריפריה עלויות הרכישה והשכירות נמוכות משמעותית, וממילא אין צורך בעובדים רבים. מצד שני, כאשר משנים מיקום לפריפריה צריך להתארגן מבחינת הסעות לעובדים, ולזכור שלעיתים קשה לגייס אנשי מנהלה, מלגזנים, מלקטים וכדומה. לפיכך יש לבחון היטב גם את הנושא הזה של הזדקקות להסעות ונגישות תחבורה ציבורית.
  • תכנון מראש ולוחות זמנים – רכישה של מרלו"ג הינה מאתגרת למדי, בין אם היא מבוצעת באופן עצמאי או בהצטרפות לקבוצת רכישה, ובין אם ממוכר יחיד, מבעלות משותפת או מכונס נכסים. אם במסגרת קבוצת רכישה צריך לראות שאין בעיות בתכנון של סוגיות כמו פריקה וטעינה והפרעה לשכנים, ועוד. למעשה, בקבוצות רכישה עשויות לעבור גם שלוש שנים עד לקבלת המפתח מרגע שהקבוצה מתגבשת. לעומת זאת בשכירת מרכז לוגיסטי התהליך יותר פשוט ובתוך כמחצית השנה ניתן למצוא את המקום המתאים. בנוסף, בשכירת מבנה התקורות ידועות מראש ואפשר להיערך בהתאם, מה שמשאיר את ההון הדרוש להמשך פעילות שוטפת וצמיחה.

לפרטים נוספים ולליווי מקצועי הנכם מוזמנים לפנות אל חברת גיל י. לוי – שירותי תיווך לעסקים, בטלפון 03-683-5365 או באימייל:[email protected]

 

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן