רטיבות בחורף – למה ואיך?

סובלים מרטיבות בחורף? יכולות להיות לכך סיבות שונות, אשר גם ישפיעו על דרך ההתמודדות עם הבעיה.

 

כולנו שמחים על בואו של הגשם, בתנאי שהוא נשאר מחוץ לבית. חדירת רטיבות ומים הינה בעיה רצינית הפוגמת באיכות חיינו ומעידה בדרך כלל על כשל באיטום של המבנה. הכשל יכול להיווצר באזורים שונים של הבית כמו תקרה, קירות, מרתפים וחלונות, והוא ניכר בצורות שונות כמו כתמים, נזילה, עובד, עיבוי וכדומה. חשוב לדעת שלכל סיבה לרטיבות יש שיטת טיפול אחרת, המשתנה גם בהתאם למורכבות וחומרת המצב. בכל מקרה ובכל בעיית רטיבות יש לטפל עם אנשי מקצוע מנוסים שאיטום הוא התמחותם העיקרית.

 

זיהוי בעיית רטיבות

במרבית המקרים אנו יודעים שיש לנו בעיית רטיבות כאשר מופיעים סימנים שונים המעידים על כך, כמו טפטוף או נזילה, עיבוי, כתמים על הקירות, עובש, התקלפות קירות, בועות בקיר, סדקים וכו'. בחלק מהמקרים הסימנים יופיעו יחד עם גשמים חזקים, אולם לא אחת חדירת רטיבות ניכרת דווקא כמה ימים אחרי הגשם. כמו כן סימני רטיבות יכולים להופיע באופן נקודתי או על גבי משטח נרחב כמו קירות חיצונים או פנימיים, רצפות ותקרות.

 

יש לציין כי בכל הקשור לבעיית רטיבות אין להזניח אותה מכיוון שהיא לא תיפתר לבד אלא רק תלך ותחמיר עם הזמן. לכן חשוב לטפל בבעיה כמה שיותר מהר בכדי לנסות ולמזער את מידת הנזק הנגרם למבנה. כמו כן, לעיתים הסימנים הנגלים לעין הם רק קצה הקרחון לבעיה הרבה יותר חמורה בתוך המבנה עצמו.

 

הגורמים לרטיבות בחורף

רטיבות בבית בחורף יכולה לנבוע מגורמים רבים ושונים, כאשר בדרך כלל מקור הרטיבות נובע מפגמים מכנים ו/או ליקויי בניה. כך למשל, רטיבות יכולה להיגרם עקב ליקוי באיטום הגג או בחיפוי של קירות חיצוניים, בין היתר בגלל פגעי הזמן ו/או שימוש בחומרי איטום באיכות ירודה, או עקב שלוליות המצטברות על הגג בגין בעיית ניקוז. כמו כן יכול להיות ליקוי בניה בדלתות וחלונות הבית עקב בעיה של ניקוז, איטום לקוי ו/או הצטברות של מים ואדים. בנוסף, הרטיבות יכולה להיגרם מחדירת מים בשלוליות ומי תהום דווקא ממפלסים נמוכים או מהרצפה, מהם המים עלולים לטפס במעלה קירות הבית.

 

הזמנת גורם מקצועי ומנוסה

בכדי לפתור בעיית רטיבות באופן יעיל חשוב לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום האיטום. בין החברות היותר מומלצות בתחום תמצאו את חברת א.ב איטום, הפועלת כבר שנים רבות ומחזיקה בידע וכלים מקצועיים המתעדכנים כל הזמן, הכוללים גם שירותי איטום בסנפלינג. החברה מספקת שירותים למגזרים וגורמים שונים במשק, לרבות לקוחות פרטיים, עסקיים, ציבוריים וחברות בדק בית. כמו כן החברה מספקת עבור עבודותיה אחריות ארוכת טווח של עשר שנים. כל עבודת איטם נגד רטיבות מבוצעת על ידיה ביסודיות עם איתור מקור הבעיה וחומרתה, תכנון מערך עבודה וביצוע באופן יעיל בהתאם ללוחות זמנים שנקבעו ובעזרת חומרי גלם איכותיים מתאימים וציוד מתקדם.

 

למידע ופרטים נוספים אודות פתרונות איטום יעילים ומתקדמים לרטיבות בחורף, צרו קשר עם חברת א.ב איטום בטלפון 052-6688468.

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן