קנאביס – הפניצילין של המאה ה – 21

את ארנון תמיר (37) ותומר שלומן (37) הבעלים של טבע נייצ'ר אני פוגשת במשרדי החברה ביפו. השמש שוטפת את החלל דרך החלונות הגבוהים ואני מגיעה בזמן שהם מצלמים סרטון למכשיר אידוי לקנאביס. 

את פניי מקבל בשמחה 'בייקון', הכלב הענק של ארנון או כפי ששניהם מכנים אותו – 'השותף השקט'. אני מחכה שיסיימו ובינתיים מתרשמת מהסדר המופתי שיש במשרד. הכל מאורגן ומסודר בקופסאות כמו חיילים. הם עוצרים את הצילום ואני זורקת לאוויר, 'מסודר פה'. ארנון מחייך ומצביע על תומר. "כן.. OCD קשה… אשתי כבר רוצה לתלות אותי" הוא צוחק.  

אז מה בדיוק אתם מצלמים? 

"סרטוני הדרכה" ארנון מגיש לי קפה ומסביר. 

"לפני שמונה שנים, כשהיינו צעירים ויפים, היה לנו נוהל – להתקשר ללקוחות שקנו וופורייזר כדי לקבל פידבק מהשטח. מהר מאוד הבנו שיש פער גדול של מידע. לקוחות היו משאירים את הוויפ במגירה רק בגלל חוסר ידע בטיפול במכשיר. לכן החלטנו שהצעד הכי נכון לעשות, זה להשקיע בהסברה ולעזור לאנשים להתקדם לאידוי". 

למי שעדיין לא מכיר, וופורייזר הוא מכשיר חשמלי שמטרתו לחמם את הקנאביס ולהעביר אותו תהליך של אידוי. תחום הוופורייזרים מתפתח בקצב מסחרר בעולם בגלל היכולות שלו לספק חוויה בריאה יותר מעישון וכל זאת ללא ריח ועשן. 

תומר ממשיך את דבריו של ארנון "היום כל לקוח שקונה מכשיר אידוי באתר או אצל המשווקים המורשים, מקבל הדרכה שכוללת חוברת הוראות הפעלה בעברית וסרטון הדרכה. זה השירות שאנחנו נותנים". 

לבקשתי, תומר מראה לי באתר של טבע נייצ'ר את כמות הסרטונים שצולמו ואני חייבת להודות שזה מרשים אותי. לא מובן מאליו לקבל שירות כשאף אחד לא מבקש ממך.  

טבע נייצ'ר היא חברת יבוא והפצה של מכשירי אידוי לקנאביס רפואי משנת 2013. ההחלטה להתמקד בוופורייזרים בלבד, הובילה את טבע נייצ'ר להיות היבואנית שמחזיקה את מספר המותגים הכי גדול בישראל והיחידה שממשיכה לחדש את סל המוצרים שלה על בסיס קבוע. 

מה הסיבה שהחלטתם להתמקד אך ורק במכשירי אידוי לקנאביס? 

"לדעתי המיקוד באידוי עוזר לנו להתמקצע בצורה מוחלטת בתחום שרק הולך ומתפתח" תומר משיב  "יש הרבה חידושים בעולם הזה, שיטות האידוי כל הזמן משתדרגות וכדי לדעת באמת איך להתאים מכשיר ללקוח, חשוב שנהיה על זה. לדוגמא, לקוח אחד צריך מכשיר שייתן אפקט הכי קרוב לעישון, כי זה מה שהוא רגיל ואוהב. לעומתו, יש מטופלת שחשוב לה רק התחושה הגופנית. בלי עשן. בלי צריבה בגרון. לכן אנחנו כל הזמן דואגים לחדש ולתת היצע של מכשירים שבאמת יציעו פתרונות ראויים לקהילת המטופלים שרק הולכת וגדלה". 

אז איך אני בוחרת מכשיר? כי ראיתי שיש מגוון גדול של מחירים

"בוויפ יש הרבה פרמטרים שצריך להתייחס אליהם עוד לפני שדיברנו על מחיר" ארנון מסביר "בטיחות המכשיר, סוג המתכות שמהם הוא מיוצר, איכות אידוי הצמח באופן אחיד, חווית השימוש ברמת המילוי, ניקיון ועוד… לכן חשוב לקנות מגורם מקצועי שיודע לתת שירות במידה ותהיה איזו שהיא בעיה. בקשר לבחירה של המכשיר, חשוב לשים את הצרכן במרכז. כשנציג של טבע נייצ'ר בשיחה עם לקוחה, בשלב הראשון הוא ישאל אותה שאלות כדי להכיר ולהבין את הצרכים שלה הרבה לפני ההמלצות. לא יקרה מצב שנציג יגיד 'זה המכשיר הכי טוב שלנו. תיקחי את זה' כי זו פשוט חשיבה לא נכונה. לכל לקוח מומלץ לבחור במכשיר אידוי שונה ובהתאם לזה גם המחיר. הכי קל בתחום כמו שלנו, להפחיד לקוחות ולגרום להם לקנות את המוצר היקר, אבל יש פה קהילת מטופלים שמאז ההסדרה החדשה משלמים הרבה כסף בשביל התרופה שלהם ואין שום סיבה להעמיס עליהם בהוצאות".

אז אנחנו שוברים כאן מיתוס? המכשיר הכי יקר הוא לא בהכרח הכי טוב? 

"חד משמעית" תומר עונה "לפני כמה שנים, הקמנו קבוצת פייסבוק בשם מכשירי אידוי יד שניה ושמנו לב שדווקא המכשירים היקרים, הם אלו שנמכרים שם הכי הרבה. כשאומרים זול, זה ישר זורק אותנו במחשבה שזה פחות טוב, אבל כשאנחנו ניגשים לקנות וופורייזר, צריך לשאול שאלה מאוד פשוטה: האם המכשיר מספק לי את כל מה שאני צריך? זה הכל. המכשירים היקרים מעולים ברובם, אבל הם לא מתאימים לכל אחד" 

באמצע הריאיון יש טלפון ותומר עוצר לרגע ומתרחק. אחרי 8 דקות של שיחה הוא מסביר שזו לקוחה שמגיעה אליו לטלפון האישי ולא לשירות לקוחות. היא סובלת מדמנציה וכל כמה זמן מתקשרת ושואלת את אותן שאלות בדיוק, על מכשיר שקנתה לפני 10 חודשים בערך. 

"לפעמים אתה כולך בעסק" תומר מניח את הטלפון ונראה שהשיחה השפיעה עליו "חשבוניות.. ספקים.. מכשירים.. ואז יש סיטואציה כזו. בשירות לקוחות סיפרו לי שהיא מתקשרת שוב ושוב, אז יצרתי קשר עם הבת שלה וביקשתי שתיתן לה את המספר הפרטי שלי. היא בגיל של סבתא שלי. אני מתייחס אליה כמו שהייתי רוצה שיתייחסו לסבתא שלי."   

במעבר חד, אני ממשיכה ומחזירה אותנו לכתבה… 

אנחנו כבר בשנת 2021 וכשמדברים על קנאביס, זה כבר לא רק במובן השלילי. בעולם מתנהלים מאות מחקרים קליניים בתחום, אשר מיועדים לטפל במגוון של מחלות, ולמרות כל זאת אני מודה שקמתי הבוקר וצצו לי מחשבות סטראוטיפיות לראש באופן אוטומטי.  

איך באמת אנשים מגיבים אליכם שהם שומעים במה אתם עובדים? 

"בעיקר מופתעים. הרבה פעמים אנשים מצפים מאיתנו להיות דבר אחד" תומר מחייך ועונה "זה מפתיע אותם לגלות שאנחנו לא רק התיוג שיש להם על צרכני קנאביס. הייתי שמח שכולם יראו את מה שאני רואה כל יום בשוק הקנאביס הישראלי. לקוחות שהם עורכי דין, הייטקיסטים, עורכי תוכן, זמרים, אנשי משפחה, בעלי עסקים וכן, גם סטלנים בני 22 שרוצים לברוח מהמציאות אחרי הצבא וזה בסדר לתקופה מסוימת". 

"תומר ואני חברים עוד מלפני טבע נייצ'ר" ארנון מוסיף "היינו תסריטאים קומיים ועבדו יחד בטלוויזיה ואני יודע כמה הנושא הזה רגיש מבחינתו. כשההורים שלך שומעים שאתה צורך קנאביס וחושבים שהתחנה הבאה היא נרקומן שזרוק ברחוב, הפער גדול מידי וקשה לגרום לצד השני באמת להקשיב. אני מאמין שבעוד עשר שנים זה כבר לא יהיה עניין".

 אז אתם גם חברים וגם עובדים ביחד?

"אשתי קוראת לו הפילגש" הם צוחקים וכמעט בסינרגיה מושלמת, כמו בכל הפינג פונג שהיה ביניהם בראיון הזה, ארנון ממשיך את דברי תומר.

"אנחנו עובדים ביחד, אבל לכל אחד יש את התפקיד המוגדר שלו. ככה אין מקום לחוסר תקשורת. יש ימים שאנחנו מסיימים לעבוד, חוזרים הביתה, ואז בערב קובעים להיפגש". 

הם ממשיכים להתבדח והאווירה והאנרגיה שאני מקבלת מהם בחדר כל כך טובה שאני כבר לא כותבת כלום, רק יושבת, צוחקת ומרגישה שאני אחת מהחבר'ה. רגע לפני שאני מסיימת, אני חייבת לשאול אותם שאלה אחרונה. 

מה חשוב לכם שהקוראים ייקחו מהכתבה הזו?

"חשוב לנו שיתייחסו לקנאביס ברצינות. אנחנו בשנת 2021 ועדיין עוד לא יודעים קמצוץ על הצמח הזה והסגולות שלו. אם הייתי צריך לזקק את זה למשפט, הייתי אומר – 'קנאביס הוא הפניצילין של המאה 21'. אני רק מקווה שגם המדינה המדהימה שלנו תבין את זה בהקדם ותיזום כדי להיות חלוצה עולמית בתחום". ארנון מחייך ומוסיף "וכמובן שאנחנו רוצים שתבואו אלינו בהמוניכם ותתקדמו לאידוי". 

אני יוצאת מהכתבה הזו בשתי תחושות. אחת, שבא לי להתקשר לחברה הכי טובה שלי ולהציע לה להקים עסק ביחד. והשנייה היא, שהאפשרות להימנע מהכנסה לגוף של חומרים מזיקים נשמעת לי הכי נכונה לעשות. מתוך השיחה עם תומר וארנון, אני משתכנעת שאידוי הוא באמת הפתרון האידאלי למי שרוצה לצרוך קנאביס בדרך בריאה יותר. 

אז אם אתם צריכים עזרה, הכוונה או ייעוץ בנוגע לוופורייזר הבא שלכם, תתקשרו לטבע נייצ'ר. הם כבר ידעו איך לתת לכם שירות שמותאם לצרכים שלכם.

כבר שמונה שנים זה מה שהם עושים. 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן