קידום חנות וירטואלית – האסטרטגיה להגדלת התנועה והמכירות

המשפט “If you build it, they will come” (ציטוט לקוח מתוך הסרט שדה החלומות Field of Dreams), אולי עבד לפני העידן הדיגיטלי, אבל בעידן האינטרנט של היום, נדרש יותר מרק לבנות חנות באינטרנט כדי למשוך קונים פוטנציאליים. תחשבו על מסיבה מדהימה שתכננתם, עם המוזיקה הכי טובה, במיקום הכי טוב, עם האוכל הכי טוב… רק ששכחתם להזמין אנשים למסיבה, מי יבוא?!

לא מספיק לבנות חנות אינטרנטית טובה אם לא מוצאים אותה בגוגל או ברשתות החברתיות. ללא קידום אתרים בגוגל ופרסום ברשתות החברתיות של הנכס הדיגיטלי שלכם לא יהיו לכם לקוחות, בעוד המתחרים שלכם ייהנו מכל הפוטנציאל שיש ברשת.

מאוד חשוב לבחור בפלטפורמת e-Commerce שמתאימה לכם, אך מה קורה לאחר שהאתר בנוי ופתוח לעסקים? מה אתם מתכננים לעשות כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים? איך אתם הולכים לגרום להם לקנות דווקא מכם ולא מהמתחרים שלכם?

קידום אתרי חנות במנועי החיפוש מהווה תפקיד עצום ובסיס לכל עסק בכלל ולאתרי חנות בפרט, שרוצים להגדיל את כמות הלקוחות שלהם וזו הזירה הפרסומית החשובה והגדולה ביותר היום בישראל, ולמעשה בעולם כולו.

ככל שהאתר שלכם ידורג במיקומים גבוהים יותר במנוע החיפוש, כך זה יוביל להגדלת התנועה לאתר ובאופן טבעי להגדלת המכירות.

קידום אורגני לחנות וירטואלית

יש לא מעט פלטפורמות לבניית אתר חנות המגיעות עם מספר תכונות ידידותיות לקידום אתרים שיוצאות מחוץ לקופסה ואתם יכולים לעשות לא מעט כדי לטפס במיקומים האורגניים. גם באתרים הבנויים בקוד סגור יש מערכות קידום שתומכות בהן ולא רק באתרים הבנויים על קוד פתוח, אם כי עדיין מערכת וורדפרס נחשבת בעיני מקדמי אתרים רבים כטובה והידידותית ביותר שיש.

להלן חמישה שלבים/ פעולות שיש לבצע לצורך קידום חנות במנוע החיפוש של גוגל- SEO:

  1. בצעו אופטימיזציה למבנה האתר שלכם

האופן בו התוכן שלכם מאורגן בדף חשוב מאוד להצלחה ב-SEO. כאשר לקוחות פוטנציאליים מצליחים למצוא במהירות ובקלות את הדברים שהם מחפשים, הם נוטים להקדיש זמן רב יותר לאתר שלכם ולצפות בדפים נוספים, מה שיכול לסייע לדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.

איך אתם יכול להקל על הניווט באתר שלכם?

לפשט עם קטגוריות ברורות וחלוקה לקטגוריות משנה. מבנה אתר פשוט מקל על מנוע החיפוש לסרוק את האתר שלכם ולדרג את המוצרים. נוסף לאותם עמודי מוצר וקטגוריה, מומלץ לכלול באתר שלכם עמוד אודות איכותי ודף יצירת קשר. דפים אלה מאפשרים לגולשים ולמנוע החיפוש לדעת שאתם עסק ואמין, לכן אל תדלגו על דפים אלה. עמוד האודות, כאשר בנוי נכון, יכול ליצור אמון והזדהות של לקוח פוטנציאלי בעסק שלכם ובכם. דמיינו חנות אינטרנטית שמוכרת בשר מקומי מעדרים ממושב במרכז הארץ, דף האודות יראה את שלושת הדורות של החוואים שמביאים איתם 90 שנות עיסוק בגידול בקר, זה מוכר ומחזק אמינות ומקצועיות. במקרים כאלו הלקוח גם יסכים לשלם יותר בדרך כלל.

לבסוף, תכללו שדה חיפוש באתר שלכם. האם זה יעזור לקדם את האתר? לא בטוח, אבל זה בטוח יעזור למבקרים למצוא את מה שהם מחפשים, וזה חלק חשוב באופטימיזציה של אתרי חנות, זה מחזק את חוויית המשתמש ללא ספק.

  1. שפרו את חווית המשתמש

כעת נסתכל על מספר דרכים בהן תוכלו לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, אשר יסייעו לכם להתברג בתוצאות גבוהות יותר.

פרמטר חשוב בחוויית המשתמש היא מהירות האתר שלכם – כאשר אתר קל לניווט והכל נע במהירות באתר, לגולשים אין סיבה לנטוש. משמעות הדבר היא שהם עשויים להישאר זמן נוסף באתר שלכם. אולם כאשר האתר איטי אחוזי הנטישה גדולים בצורה משמעותית, למען הדיוק בכל שיפור של שנייה אחת במהירות הטעינה של האתר גדל הסיכוי להמרה ב 27%.

כדי להפוך את החנות שלכם למהירה יותר, אתם צריכים:

  • להשתמש בתבנית מהירה וידידותית למובייל
  • להשתמש בתמונות מכווצות יותר אך איכותיות
  • להסיר אפליקציות ותוספים שאינכם משתמשים בהם
  • להימנע משימוש בסליידרים
  • להתקין תוכנה חכמה שמטפלת בשיפור מהירות אתר.
  1.   בצעו מחקר מילות מפתח נכון וממוקד מטרה

הבסיס לבחירת המילים היא קודם כל לבחור את התחומים העיקריים שחשובים לכם ברמה העסקית ושאתם יודעים שלקוחות שלכם קונים אותם מכם. כמו כן, שימו את עצמכם בנעלי הלקוחות שלכם – באילו מונחי חיפוש הייתם משתמשים כדי למצוא את המוצרים שאתם מוכרים?

השתמשו בשירותים של חברת קידום מקצועית לצורך ביצוע מחקר המילים, שתפו איתם פעולה. חשוב מאוד לבחור ביטויים נכונים, כולל ביטויי זנב אורך שממירים יותר מאשר ביטויים גנריים. למשל תחום המטבחים:

למילה 'מטבח' יש 22,000 חיפושים חודשיים. מנהלי ובעלי אתרי מסחר רבים בתחום רוצים להיות ראשונים בגוגל בביטוי הזה, הם חושבים שאלו הביטויים החשובים ביותר. האם זה נכון, והאם זה ריאלי? יש רק 10 תוצאות אורגניות בעמוד הראשון של גוגל ויש מאות ואלפי חברות בתחום, אז ריאלי זה לא… גם לשאלה האם נכון להשקיע בכך משאבים התשובה המקצועית די ברורה – ממש לא!

הביטוי מטבחים הוא ביטוי גנרי וכללי, לא מבטא חיפושים איכותיים. לעומת זאת הביטויים: 'מטבחים כפריים מעוצבים' – 170 חיפושים חודשיים, ו'מטבחים כפריים יוקרתיים' – 90 חיפושים, איכותיים הרבה יותר עבור בעלי האתר. למה? כי הם מבטאים חיפושים של אנשים שרוצים לקנות מטבח, יודעים כבר מה הסגנון הרצוי עבורם וגם יכולים לשלם…

  1. בצעו אופטימיזציה לדפי המוצרים שלכם

מטרת האופטימיזציה היא לייעל את דפי החנות שלכם באמצעות מילות המפתח שבחרתם.

התחילו קודם עם הדפים המובילים שלכם. אלה ככל הנראה יהיו דף הבית שלכם, קטגוריות עיקריות ודפי המוצרים הנמכרים ביותר. אנו מדברים על הדפים שהם הרווחיים ביותר ויש להם את ההמרות הטובות ביותר.

אם אתם פותחים חנות חדשה לגמרי, אתם עדיין צריכים לבצע אופטימיזציה לדף הבית שלכם. ישנן כמה דרכים קלות לבחור אילו דפים אחרים לייעל:

  • דפים של מוצרים שהפיקו את הכי הרבה 'באז' עד שהושקה החנות הווירטואלית שלכם.
  • דפים של מוצרים הקשורים למילות המפתח הכי רלוונטיות שלכם

בשלב הבא עליכם לכתוב תיאורי טייטל ודיסקריפשן עבור המוצרים והקטגוריות שלכם. אפשרי לקבל השראה מאתרי הספקים שלכם או המתחרים, אך מומלץ להשתמש בתוכן מקורי שלכם. מילות המפתח שלכם צריכות להשתלב בתיאורים באופן טבעי בכל עמוד. לגבי תמונות, ניתן להגדיר ALT על תמונה לטובת קידומן במנוע החיפוש.

  1. השקיעו בתוכן שיווקי

תוכן משחק תפקיד מרכזי בקידום אתרי חנות! הוא בין הסיבות העיקריות שאנשים מגיעים לאתר שלכם. כבעלי אתר מסחר אלקטרוני, אתם עלולים להתפתות ולדלג על עניין התוכן מתוך הנחה כי תיאורי המוצרים מספיקים. סמכו עלינו, תשקיעו בתוכן איכותי ומקורי באתר שלכם שרק יוסיף לחוויית המשתמש הכוללת באתר שלכם.

עבודה עם חברת קידום מנוסה עם כלי מחקר מתקדמים תוכל לייצר לכם רשימת תכנים רצויים לאתר, ויותר מזה תוכל לכתוב עבורכם את התכנים ואתם רק צריכים לאשר אותם. העובדה שאתם מכירים את המוצר שלכם טוב יותר מכולם היא חשובה אבל זה לא מספיק, יש פורמט לכתיבה נכונה של תוכן שיווקי וחברת קידום טובה תדע לספק זאת.

התכנים מכוונים לשאלות שלקוחות עשויים לרצות לקבל תשובות עליהם. לא רק מידע על מוצרים, אלא תשובות אמיתיות עם ערך מוסף.

דוגמאות לנושאי מאמרים:

  • חנות למוצרי תינוקות: "איזו עגלת תינוק הכי מומלצת" , "איך לבחור כיסא בטיחות לתינוק"
  • חנות פרחים: " איך להאריך חיי פרחים באגרטל" , "טיפים לבחירת זר כלה"
  • חנות תכשיטים: "איך בודקים מידה של טבעת", "על איזו יד שמים טבעת נישואין"

סוף דבר

קידום חנות וירטואלית לא מתחיל ונגמר בהעלאת אתר חנות לאוויר. לחלוטין לא! הקידום מתחיל בהחלטה אסטרטגית שלכם להשקיע משאבים של זמן וכסף בקידום האתר באפיקים מובילים, כאשר האפיק האורגני מהווה את "הלחם והמים" לטווח הארוך. מתי זה נגמר? לעולם לא, העבודה על האתר לא מסתיימת ומחייבת תחזוקה שוטפת ושיפורים תמידיים. קידום אתרי חנות דורש עבודה מקצועית, זמן ומשאבים נוספים ולכן יש לבחור שירותי קידום של חברה מקצועית ומנוסה בעלת רקורד ומוניטין, כמו גם קבלות, בתחום.

לקבלת הצעת מחיר לקידום אתר חנות, השאירו פרטים:

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן