קידום אורגני או פרסום ממומן – מה עדיף?

Google הוא ללא כל ספק מנוע החיפוש המוביל בעולם וכאשר מדברים על פרסום עסק, מקטן ועד גדול, זה המקום הנכון להופיע בו. אפשרויות הפרסום במנוע החיפוש של גוגל מתחלקות לשניים– פרסום ממומן וקידום אורגני. בחירת אמצעי הפרסום המתאים והיעיל לעסק שלך תלויה במטרות הפרסום, התקציב ותחום העסק. על מנת ליצור מסלול פרסום יעיל, חשוב להכיר את הכלים וברוב המקרים גם מומלץ לשלב בין שניהם על מנת להגיע לתוצאות המיוחלות. כמו בכל דבר בחיים, גם לפרסום מסוג זה יש  יתרונות וחסרונות, אך ברוב המקרים השילוב של שניהם יוצר פתרון להגדלת התנועה והפניות מאתר האינטרנט שלך. נפרט כאן את ההבדלים המשמעותיים ביותר בין שתי השיטות:

פרסום ממומן PPC – Pay Per Click)  Google Ads)

פרסום בגוגל מבוסס על תשלום עבור הקלקה (PPC – Pay Per Click), כלומר המפרסם משלם רק כאשר הגולש מקליק על מודעת הפרסום שלו. אחד היתרונות המרכזיים בפרסום מסוג זה הוא הדינמיות והמהירות בה ניתן לשנות את הפרסום בכל עת ומכל מקום. יתרון נוסף הוא שהפרסום הזה הוא מיידי, כך שניתן להגיע לראש תוצאות החיפוש מהיום להיום והחשוב מכל, ניתן להתאים את הפרסום בצורה מדוייקת ורלוונטית לרצון הגולש. מודל פרסום זה הפך בשנים האחרונות לפופולארי ביותר בשל היותו כלי נוח, חסכוני ויעיל ביותר בהבאת לקוחות חדשים לעסק. יש לזכור, שגולש שמחפש את השירות / המוצר שלך בגוגל, כבר נמצא בשלב ה-2 של הקנייה שלו, אחרי שהתעורר אצלו הצורך והוא פונה לחפש חלופות. אם אתה לא נמצא בעמוד ה-1, אתה מחוץ למשחק ובמקום לפנות אלייך הוא יפנה למתחרה שלך.

במה כרוך הפרסום?

על מנת לפרסם בגוגל יש להגדיר מספר קטגוריות פרסום המתאימות לתחום השירות או המוצר שאתה מציע ולמצוא מילות מפתח שקיימת סבירות גבוהה שהלקוח הפוטנציאלי שלך יחפש אותן במנוע החיפוש של גוגל. בשלב השני יש לנסח מודעות פרסום שיהיו ממוקדות מטרה, תמציתיות ומניעות לפעולה. כאשר הגולש לוחץ על המודעה הוא מגיע לדף נחיתה שמטרתו למכור את השירות או המוצר שאתה מציע ולהניע גולשים להשאיר פרטים או ליצור איתך קשר.

פרסום ממומן בגוגל ניתן לנהל לבד, אולם מפרסם מקצועי שמכיר את עולם האינטרנט ומתמחה בניהול קמפיינים יוכל ליצור מצב שבו תשלם פחות עבור כל קליק ותזכה ליותר חשיפות במסגרת התקציב שלך כאשר הדבר החשוב ביותר הוא שתצליח להשיג המרות ממוקדות ואיכותיות, כלומר יותר גולשים שפונים אלייך וקונים ממך. 

קידום אורגני בגוגל Search Engine Optimization) SEO)

שיטת פרסום שמטרתה להביא את האתר למיקומים גבוהים בתוצאות "הטבעיות" בגוגל. חד משמעית – אתרים מקודמים שמדורגים גבוה בתוצאות מנוע החיפוש הם אלה אשר רוב הגולשים נכנסים אליהם ולכן מיקום גבוה בתוצאות אלה משמעו- מספר כניסות גדול לאתר ולפיכך גם מספר פניות גדול יותר לעסק שלך. אתרים שנמצאים בתוצאות הראשונות בגוגל מגיעים לשם לרוב באמצעות עבודת קידום מקצועית שעומדת בפרמטרים הרבים שמנוע החיפוש של גוגל דורש. לקוחות שמקדמים את האתר שלהם לראש תוצאות החיפוש לא מבינים איך הם לא עשו את זה קודם.

למה קידום אורגני?

  • הופעה 24 שעות ללא הגבלת הקלקות.
  • תשלום קבוע ולא לפי הקלקה- קידום אורגני משתלם יותר כלכלית מפני שניתן לקבל מספר רב של גולשים לאתר מבלי לשלם עבור כל גולש.
  • מספר הגולשים שנכנסים לאתרים שמופיעים בתוצאות האורגניות גדול משמעותית מאלו הנכנסים מהפרסום הממומן, מאחר והגולשים תופסים אותו כאמין יותר.
  • לרוב מיועד ויעיל יותר לטווח ארוך.
  • נתפס כיוקרתי ותורם למיתוג העסק.
  • איפה שהעסק שלך נמצא זה מה שזה אומר עליך !

פרסום ממומן או קידום אורגני?

שני פתרונות הפרסום אפקטיביים ומצליחים להביא תוצאות מרשימות. אמנם, יש לבחון את יעילות ורלוונטיות הכלי עבור העסק שלך. יש לקחת בחשבון משתנים רבים, כגון תחרות בענף, עלויות, מיקומי האתר שלך, כמות ההשקעה של המתחרים שלך ועוד.
המטרה של שניהם היא להפוך את הגולשים ללקוחות קונים.

 כמה נקודות שחשוב לקחת בחשבון:

  • תהליך קידום אורגני הוא תהליך בו אתה משקיע בעסק שלך לטווח רחוק. זהו הבסיס של כל מאמצי השיווק שלך.
  • אחוז ההקלקות במיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות בגוגל גבוה הרבה יותר מאשר בפרסום הממומן.
  • במידה והצורך הוא זמני כגון מבצע לזמן מוגבל או לסירוגין מוצר עונתי (חופשת סקי לדוג') מומלץ לעשות שימוש בפרסומות הממומנות באמצעות מנהל קמפיינים מקצועי שיצליח להגדיל את מספר ההמרות שלך במינימום תקציב.

החוכמה היא להגיע לפרסום הנכון ביותר והיעיל ביותר עבור העסק שלך ולשמור על קבלת לידים באופן רציף לכל אורך תקופת הפרסום. ההמלצה שלנו היא יצירת נוכחות משמעותית בעמוד ה-1 בגוגל ע"י שילוב של השניים, כאשר מצד אחד ניהול קמפיין ממומן שיביא להמרות איכותיות ובו זמנית חיזוק האתר בקידום אורגני עם חברת קידום מקצועית שמגיעה לתוצאות עבור לקוחותיה. 

מעוניין שנתאים עבורך תכנית שיווק באינטרנט אפקטיבית לעסק שלך? השאר פרטים:

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן