פתרונות לאיסור הצגת מתקני סיגריות

ממש בקרוב אמור להיכנס לתוקף חוק חדש האוסר על הצגת מוצרי עישון למכירה. החוק מעמיד אתגרים תפעוליים לא פשוטים בפני קמעונאים המעוניינים להימנע מדוחות וסנקציות. אז כיצד יכולים קמעונאים להתמודד עם הרגולציה החדשה? התשובות בכתבה הבאה. 

עד עתה יכלו בעלי מכולות, פיצוציות, מרכולים וסופרים להציב מתקן סיגריות למכירה, כאשר לעיתים העמדה ניתנה על ידי הספק עצמו עם מסר פרסומי להבטחת שטח מכירה קבוע במקום בולט. ואולם, לאחר שעבר בקריאה שלישית בכנסת "חוק הטבק" המצב השתנה מקצה אל קצה, והוא כבר משפיע באופן מהותי על בעלי העסקים הקמעונאים. 

 

מה אומר חוק הטבק?

החוק שעתיד להיכנס לתוקף ב- 1 לינואר 2020 מהווה שלב נוסף במאבק הרשויות בעישון, אשר כבר כלל צעדים ואיסורים שונים הקשורים לפרסום כמו גם העלאות המס. החוק לוקח את המאבק צעד אחד קדימה ולמעשה מגדיר כבלתי חוקיים את הסטנדים, העמדות והמתקנים לממכר סיגריות ומוצרי טבק. אם נבחן את החוק החדש נראה כי הסעיף המרכזי בו שנוגע לבעלי עסקים קמעונאים, אומר בפשטות שאסור להציג מוצרי עישון למכירה. על פי החוק מוצר עישון הוא סיגריות, סיגרים, נרגילות, סיגרלות וניירות לגלגול סיגריות, וכן סיגריות אלקטרוניות, חומרי מילוי ומחסניות. לכך מצטרף כל מוצר המשמש לעישון טבק או חומר ממקור צמחי, וכן כל חומר ממקור צמחי המיועד לעישון בדרך של בעירה ואינו מכיל טבק, כולל תרכובות, תמיסות או תערובות של אותו החומר. 

יש לשים לב כי לפי החוק אין לפרסם או להציג שום אלמנט שמזכיר את הצבעוניות או הלוגו של מוצרי הטבק. במילים אחרות, החל מה- 1 לינואר 2020 אסור יהיה להציג בכלל מוצרי עישון לסוגיהם ואף לא אלמנטים ויזואליים המזכירים את המוצרים או המותגים שמאחוריהם. ואם לא די בכך, כל קופסאות הסיגריות יסופקו מאוד בקרוב בצבע אחיד במטרה להקטין את האטרקטיביות של אריזתן בפני הלקוחות, דבר שעתיד להקשות על המוכרים בזיהוי המוצרים.

 

 

 

כיצד מתמודדים עם האתגר?

למעשה, חוק הטבק שאת השלכותיו כבר מרגישים ברבים מבתי העסק, מופיע במקביל לעליית ההיצע במוצרי הטבק לגלגול, הסיגריות, הנרגילות והפריטים הנלווים. אכן, בחנויות רבות יש עשרות מק"טים למוצרים אלו. השאלה היא כיצד בעלי עסקים קמעונאים יכולים לשמור על רמה תפעולית גבוהה של מוצרי העישון, אך מבלי שיעברו על החוק. יש לזכור כי עתידם של המתקנים הממותגים הקיימים כיום מוטל בספק, מאחר שהמיתוג על גביהם הופך אותם למעשה לבלתי חוקיים. מצד שני, העברת עמדות ומתקנים לסיגריות לאזורים בעסק שאותם הלקוחות אינם יכולים לראות, אינה פותרת את הקושי התפעולי. זאת מאחר שמדובר בריבוי של מוצרים ומותגים עם סבב מדף מהיר, דבר שיצריך בכל מקרה נגישות גבוהה של המוכרים אליהם.

את הפתרונות לסוגיות לאלו מביאות חברות המתמחות בפיתוח מתקני תצוגה, אשר יכולות לספק מתקני סיגריות המאפשרים עבודה קלה, נוחה ויעילה תוך עמידה בתנאי החוק. דוגמא נאה לכך מהווה חברת בי סמארט המחזיקה בניסיון של יותר משני עשורים בבניית אסטרטגיה ומיתוג לקמעונאים, לרבות תכנון ועיצוב הנראות לכל סוגי המתקנים והחנויות. החברה יודעת להתאים את הפתרונות לכלל צרכיו השיווקיים, התפעוליים והמסחריים של העסק, לרבות התנהגות הלקוחות בנקודת המכירה, ובדגש על אינטגרציה של כלל המרכיבים והעצמת השיווק הקמעונאי. 

החברה בהחלט ערוכה לחוק החדש ולאתגרים הנובעים ממנו. לאור ניסיונה בפיתוח מתקני תצוגה לאורך השנים ביכולתה לספק פתרונות הניתנים לשילוב בכל מכולת, סופר, מינימרקט, קיוסק, חנות נוחות וכדומה. בבי סמארט יודעים להתאים את מתקן הסיגריות החדש לנפח העבודה ולשטח החנות, באופן המעניק מענה אופטימאלי לאתגרים התפעוליים, ותוך עמידה מלאה בתנאי החוק החדש.

 

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת הכוונה מקצועי ופתרונות הולמים לרגולציה החדשה, פנו אל חברת בי סמארט בטלפון 02-9905891.

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן