סדנא נהדרת למי שעושה צעדים ראשונים בעולם הנגרות

רבים מאיתנו נמשכים אל העבודה בעץ וחולמים להפיק מוצרים, בין אם כתחביב ואפילו כמקצוע. בשיטת רסטיק וודוורקינק שמלמדים רק במקום אחד בישראל, אפשר להגשים את החלום ולמצוא את הנישה שלכם בעולם הנגרות.

rustic wood working היא שיטה לעבודת נגרות בסגנון כפרי מסורתי עם עץ מלא, אותה מלמדים בישראל בבית הספר לנגרות כפרית מסורתית של דיוויד הריסון. עוד מימי ילדותו היה עובד דיוויד בעץ והמשיך לפתח את מיומנויותיו לאורך השנים באירופה, באוסטרליה ובמזרח התיכון. לפני כשלושה עשורים הגיע לישראל והקים סדנא לבניית ריהוט כפרי, שמאז שנת 2000 פתוחה לקהלים שונים – גברים ונשים כאחד. בנוסף, לאורך השנה מתקיימות בבית הספר סדנאות חווייתיות לילדים ונוער, לימי גיבוש ולקבוצות, ואפילו סדנאות לימי הולדת, לימי משפחה ולאירועים נוספים שרוצים להכניס אליהם ערך מוסף.

 

למצוא את הנישה שלכם בעולם הנגרות

דיוויד הריסון דוגל בכך שניתן לבצע כל עבודת נגרות בדרכים מגוונות ולכן התלמידים נחשפים לאפשרויות שונות, וכל אחד בוחר בדרך שמתאימה לו. מדובר בסדנאות ברמות שונות הנערכות בקבוצות קטנות, מה שמאפשר לדיוויד להעניק ליווי אישי לכל אחד ואחת. הסדנאות המקיפות מגוון רחב מאוד של עבודות עץ בעוד התלמידים רוכשים מיומנויות שימוש בכלי עבודה בסיסיים ומסורתיים, ועד לכלים משוכללים וחדשניים. הדגש בלימודים מושם על אווירה נעימה תוך פיתוח היצירתיות והכישורים, בדומה לבית ספר פתוח שבו יש המון אפשרויות לביטוי אישי ולמציאת הנישה שמתאימה לתלמיד בעולם הנגרות. הטכניקות ושיטות העבודה השונות מאפשרות לכל תלמיד להשתלב ולהתמקצע במה שמדבר אל ליבו ואל ידיו, והוא מוזמן להתקדם בקצב שמתאים לו.

 

סדנאות וקורסים שונים

דיוויד הריסון מציע מגוון קורסים וסדנאות בשיטת רסטיק וודוורקניק, המבוססת כאמור על נגרות כפרית מסורתית בעץ מלא. כך למשל, ניתן להצטרף לקורס rustic wood working הנפרש על פני כשמונה מפגשים בני ארבע שעות בימים קבועים שמתואמים מראש. הקורס מתאים למי שרוצה לזרום עם הקו הטבעי של בולי עץ וענפים ביצירה של ריהוט כפרי מסורתי. באמצעות כלים פשוטים לומדים כיצד ליצור כיסאות, שולחנות ושרפרפים, החל בתכנון ושרטוט, דרך בחירת העץ, מדידה וסימון, שיטות ניסור שונות, קדיחות, זוויות ושיופים, ואפילו הכנסת שמנים לגימור.

 

אפשרות נוספת היא להצטרף לקורס כלי עבודה ידניים הנפרש על פני יעשרה מפגשים של ארבע שעות. הקורס מתאים למי שרוצה ללמוד איך משתמשים בכלים ידניים מסורתיים, והוא מספק בסיס טוב למי שרוצה להיכנס אל עולם הנגרות ולמי שעובד עם כלים חשמליים ומעוניין להרחיב את המיומנות והידע שלו. בשיעורים לומדים בין היתר על איכויות העץ, שימוש ואחזקה של כלים כמו מקצועה, מסורים, כלי מדידה וסימון, מפסלות ועוד. המשתתפים בסדנא מבצעים פרויקטים מעשיים לתרגול הידע התיאורטי ובונים כלי עבודה שימושיים כמו שולחן ניסור בסגנון אנגלי מסורתי, ופטיש עץ.

 

מעבר לכך, בבית הספר לנגרות כפרית מסורתית יש עוד מגוון אפשרויות לקורסים וסדנאות חווייתיות. המעוניינים בפרטים נוספים מוזמנים להתקשר לטלפון 052-3896897.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן