נקודות חן בדרום ומרכז אמריקה

מאת: אלן שטרסברג

מנכ"ל ואמוס אמריקה – המומחים לאמריקה הלטינית

www.vamosamerica.co.il

 

שמורת טורס דל פיינה – צילה

אחת משלושת השמורות היפות ביותר בעולם.

רוב המטיילים המגיעים לצ'ילה, רוצים קודם להגיע ולהכיר את שמורת טורס דל פיינה שבדרום פטגוניה, המשלבת בתוכה את כל אוצרות הטבע של האזור, מסלולים ברכב וברגל של יום אחד או כמה ימים, אגמים בצבע טורקיז, חיות רבות ושייט וקרחונים הפזורים לאורך ה-35 ק"מ של השמורה. הפארק מרוחק מהכל, והעיר הכי קרובה היא פוארטו נאטלס הממוקמת כ-85 ק"מ מהשמורה. ניתן גם להגיע אליה ישירות מקאלפטה שבארגנטינה, מרחק נסיעה של כשש שעות כולל מעבר גבול. בשמורה עצמה יש מספר מצומצם של בתי מלון ברמות של 3/4/5 כוכבים המתמלאים במהירות במהלך העונה, והכל כדי לשמור על היופי הנדיר של השמורה.

העונה הטובה ביותר לטיול בשמורה היא בין החודשים נובמבר ומרץ.

 

מפלי האיגואסו – המפלים העוצמתיים והיפים ביותר בעולם

במשולש הגבולות ארגנטינה, ברזיל ופרגוואוי ממוקמים המפלים המרשימים והעוצמתיים ביותר על כדור הארץ. עוצמת המים של המפלים הינה חזקה פי שלושה ממפלי הניאגרה שבארצות הברית!

בשני צידי הגבול של ארגנטינה וברזיל שוכנות להם העיירות השלוות של פוארטו איגואסו ופוז דה איגואסו, כאשר האטרקציה המרכזית היא כמובן עשרות המפלים המעטרים את שמורת האיגואסו.

העיירות קטנות הממדים מציעות שירותים מצוינים לתייר, כולל בתי מלון בכל רמה נדרשת ובכל מסגרת תקציב, וסיורים בשפה האנגלית למפלים, שם לפחות 5000 מ' מעוקבים של מים שוצפים נשפכים מידי שנייה מגובה של 70 מטרים אל תוך התהום הפעור למטה. מומלץ לחוות את המפלים בטיול מודרך יומי, אשר יתחיל מתצפית קרובה מאוד בחלק העליון של המפלים, ויסתיים בשייט אשר יוביל אתכם ממש מתחת למפלים העוצמתיים, חוויה רטובה מובטחת!

בסמוך לכניסה למפלים תמצאו את פארק הציפורים הנדירות, אל תפספסו ביקור בו.

רוצים להוסיף לעוצמת החוויה? צאו לסיור של 15 דקות במסוק היישר מעל המפלים.

 

אושואיה – ארגנטינה, לגעת בקצה עולם

אושואיה הינה העיר הדרומית בעולם! בירת מחוז ארץ האש ממוקמת בדרומה של ארגנטינה, כ-3300 ק"מ דרומית לבואנוס איירס בירתה של ארגנטינה, ומשמשת כתחנה האחרונה לפני אנטרקטיקה. הנוף בה מרשים ומגוון מאד, מצד אחד הרים גבוהים שגם בקיץ עשויים לקבל מנת שלג הוגנת,

ומנגד מיצרי ביגל המחברים בין האוקיאנוס האטלנטי לשקט. באושואיה נמצא נמל ייחודי שבעונת הקיץ שוקק חיים ומלא בתיירים שהגשימו את משאלת ליבם להגיע לעיר הייחודית. ואם כבר אתם כאן, אז תדעו שאין כמו לצפות בשקיעות ובזריחות ממעלה העיר! השמש זורחת מהאוקינוס האטלנטי ושוקעת אל תוך האוקינוס השקט והכל בשלוות נפש עוצמתית.

מומלץ מאוד להזמין שייט קצר על אגם בייגל כדי לצפות בפינגווינים הרבים הנמצאים על אחד האיים מול חופי אושואיה. כמו כן מומלץ לקחת סיור שכולל נסיעה ברכבת בשמורת סוף העולם, המציעה מגוון מאד גדול של חיות שלא תיפגשו בהרבה מקומות, כמו גם תצפיות מרהיבות על הפסגות המושלגות. בעונת החורף (יוני-אוגוסט)  הופכת העיר לעיירת סקי לכל דבר וניתן ליהנות במקום מתנאי גלישה טובים מאד.

כל מטייל שמגיע לאושואיה חולם בנוסף להכל להכיר מקרוב את היבשת השישית, הלא היא אנטרקטיקה. העלויות הגבוהות לא תמיד מאפשרות לכולם לממש חלום זה, לשם כך מומלצת חלופה של הפלגה בת ארבעה ימים היוצאת מאושואיה לעבר הנופים עוצרי הנשימה הנמצאים בדרך לאנטרקטיקה. במהלך השייט המרתק תפגשו קרחונים, חיות ים, את האי קאפ הורן המיתולוגי (האי הדרומי בעולם) ועוד. השייט עצמו מתנהל על ספינה בשם ויה אוסטרליס, ספינה מאד מפנקת עם כל התנאים הדרושים לחוויה בלתי נשכחת, חדרים מרווחים, אוכל מגוון, וצוות מקצועי. האנייה עצמה לא גדולה מדי ויכולה להכיל עד 180 נוסעים כולל אנשי צוות. במהלך השייט תתאפשר ירידה לחוף פעמיים ביום, צפייה מקרוב בחיות האופייניות לאזור ועצירה באי המרתק קאפ הורן הנמצא בשליטה צ'יליאנית ומוחזק בסך הכל על ידי משפחה אחת מהמרינה המקומית.

מדגדג לכם לקחת חלק בשייט יוצא הדופן הזה? אז אחרי שביליתם כמה ימים טובים בבואנס איירס, ממריאים לאושואיה בטיסה האורכת כשלוש שעות, וחווית השייט יכולה להתחיל.

העונה המומלצת היא בין החודשים אוקטובר – מרץ.

 

לטייל בקובה – Viva La Revolucion

קובה … קובה … קובה! כמה אני אוהב את קובה!

כי יש בה הכל! בקובה תמצאו חופים קריביים מהיפים בעולם, חול ים לבן, ומים בצבע טורקיז אסלי, נופים מגוונים, שילוב של כלל תרבויות אמריקה הלטינית, אפריקה ואף ספרד, אדריכלות מדהימה, תושבים עם שמחת חיים מטורפת בשילוב אהבה אמיתית למוזיקה וריקוד ועוד ועוד. אך הכל מתגמד אל מול התחושה שעם היציאה מדלת המטוס בעצם נכנסתם למנהרת זמן, והובילו אתכם יד ביד חזרה אל שנות החמישים, לפני כל מהפכה קומוניסטית כזו או אחרת. הנסיעה אחורה בזמן תציץ לכם מכל פינה במהלך כל ימי הטיול שלכם בקובה, וזה תענוג אמיתי, ייחודי ומרגש יחד!

אם עדיין לא ביקרתם בקובה, תכננו כבר עכשיו מתי ועם מי בא לכם לחוות את החוויה המדהימה בטיול שכזה! אולי תספיקו ליהנות מהייחודיות של האי לפני "הכיבוש" ע"י התייר האמריקאי, שבטח נוכחותו המאסיבית תשנה במקצת את אופי האי ואולי את תושביו. האי מציע אורך חיים קולוניאלי, רוח המהפכה מעניקה לקובה את תואר אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם. מאז ימי המהפכה של פידל קאסטרו, אחיו ראול וצ'ה גבארה בשנת 1959, המדינה כמעט ולא השתנתה, כמו גם היופי שלה. לאור התחממות היחסים הדיפלומטים עם ארצות הברית, קרוב לוודאי שהמדינה תהפוך יותר ויותר למערבית, ועלולה לאבד קצת מהקסם שלה. האי נחשב לאחד האיים הגדולים בעולם, המרחק בין מזרח למערב הוא מעל 1000 ק"מ.

בקובה תמצאו עם עני החי תחת שלטון דיקטטורי וקומוניסטי, אך יחד עם זאת מעריך ומעריץ את מנהיגיו באמת ובתמים, בעיקר בזכות הובלת המהפכה בסוף שנות החמישים, שהחדירה בעם הקובני גאווה ושייכות. גם בימים אלו, על התושבים בקובה להגיע אחת לחודש לנקודת החלוקה ולקבל שק אורז ומספר מצרכי בסיס. רק בשנים האחרונות העניקה המדינה למספר תושבים את הזכות לפתוח עסק עצמאי קטן והדגש על קטן, תוך בקרה קבועה על פעילות העסק, וחסימת כל אפשרות לצמיחה, זאת בכדי לשמור על שוויוניות ולהימנע מפערים חברתיים וכלכליים שלא קיימים כלל במדינה.

אז הנה כמה נקודות שחובה עליכם לבקר בטיול לקובה:

הוואנה – עיר בירה תוססת עם אין ספור מועדונים, בארים, ריקודי רחוב ומוזיקה הבוקעת מכל חלון. עיר בה תפגשו מבנים עתיקים ומרשימים לצד מלונות חדישים, מכוניות עתיקות לצד מכוניות שכורות חדישות, ושווקים מכל הסוגים מלאי צבעוניות השמורה רק לקובנים אמיתיים.

וינאלס – עמק הטבאק המפורסם הכולל מפעלים רבים ליצור סיגרים משובחים.

סינפואגוס – מהערים החשובות בתקופת המהפכה.

טרינידאד – אולי העיר הקולוניאלית השמורה והיפה ביותר בקובה.

וארדרו – עיירת נופש עם חופים לבנים ומים בצבע טורקיז עם בתי המלון הטובים ביותר בקובה.

רוצים לקבל מידע נוסף? כנסו לאתר האינטרנט של ואמוס אמריקה ותמצאו כתבות נוספות, אלבומי תמונות ומסלולים מומלצים. www.vamosamerica.co.il

04-8149000

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן