מקדימים תרופה למכה: ניטור הונאות בארגונים

כשליש עד מחצית מהארגונים והחברות בישראל סבלו ממעילות בשנים האחרונות. במקום לחכות עד שהמכה הקשה תגיע, ורק אז ללקק את הפצעים, אפשר להקדים תרופה למכה באמצעות ניטור הונאות ומעילות.

בעלי עסקים ומנהלים משקיעים משאבים רבים במיגון כנגד איומים חיצוניים, החל באבטחת מידע וסייבר, ועד לכספות ומאבטחים. אבל בזמן הזה, בתוך הארגון יושבים אנשים שבלחיצות כפתור מעבירים סכומים נכבדים ביותר. עם כל הכבוד לאמון בעובד חרוץ וותיק, הנתונים מוכיחים כי לא כל אדם יכול לעמוד בפיתוי, ועם כל הכבוד למערכות הניטור והאבטחה – הן אינן מסוגלות לסגור את כל הפרצות.

אין פלא, שאחד מתוך שניים או שלושה ארגונים בארץ סבלו ממעילה. בממוצע, עוברת כשנה עד שמבינים שקיימת בעיה, ועד אז כבר זרמו כספים רבים החוצה. לרוב מדובר בעובד, מנהל, ספק או גורם אחר שיש לו או שהשיג גישה למערכות הכספים, ושברשותו מצוי הידע כיצד לנצל את החורים ברשת. הנזק החמור ביותר נגרם על ידי עובדים וותיקים ובכירים, הזוכים למרב האמון והגישה לכספים, ולכך מצטרפת כמובן הפגיעה הקשה ברמה האישית והתפעולית, עד כדי הרס של עסק שנבנה בעמל רב כמפעל חיים.

למנוע את המעילה לפני שהיא מתרחשת

השלכותיה של מעילה בארגון עלולות להיות מרחיקות לכת. לא מדובר רק בנזק הישיר והמיידי, כלומר הכסף שנגנב, שלרוב לא ניתן להשיבו כי כבר בוזבז על ידי המועל. קיימים גם הפסדים עקיפים וכאלו שאינם ניתנים לכימות, העשויים להיות כבדים מאוד. כתוצאה מהמעילה עלול הארגון לסבול מפגיעה קשה במוניטין ומבריחת לקוחות, מפגיעה בהון המחייבת קיצוצים בתוכניות עבודה ואף פיטורי עובדים, וכן מפגיעה בתזרים ומצמצום האשראי בבנקים. אל כל אלו מצטרפים כמובן מפח הנפש, הפגיעה העצומה באמון, התסכול והצורך להתמודד עם ההרס שהותיר אחריו המועל בכמה לחיצות כפתור. ולמרבה הצער, את הגלגל הזה קשה מאוד להחזיר לאחור.

אז במקום לגלות את המעילה באופן מקרי, או לאחר שעבר זמן רב, אפשר וחשוב להקדים תרופה למכה באמצעות שירות שנקרא ניטור הונאות ומעילות בארגונים ועסקים. שירות כזה מוצע על ידי חברת ירימי מערכות שליטה לכספים, בעלת 45 שנות ניסיון, שסייעה לעשרות ארגונים מובילים וגדולים במשק להגן על מאות מיליוני שקלים.

החברה פיתחה שיטה ייחודית, המתבססת על הבנת הלך הרוח של המועל הפוטנציאלי, ניתוח מעמיק של תהליכי התשלומים, ואיתור פרצות שאותן לא מגלות מערכות הבקרה הקיימות וגם לא סקרי ובדיקות סיכונים של רואי חשבון. התהליך מתחיל במיפוי הכשלים, שלאחריו החברה מציגה פתרונות יצירתיים שבולמים את המוטיבציה לגנוב ממעבידים, לרבות עיבוי מערך הבקרה בכלי פיקוח חכמים, ושליטה מלאה ושוטפת על תשלומים.

בדרך עבודה ייחודית זו ניתן להתגבר על שורה ארוכה של סיכונים לכספי העסק, כגון התחזויות, דרישות מזויפות לעדכון חשבונות בנקים, גניבת סיסמאות, ספקים פיקטיביים, זיוף בקשות לעדכון נתוני עובד במערכת המידע הכספית, זיוף בקשות לעדכון נתוני ספק, שינוי פרטי עובדים וספקים בקובץ התשלומים הדיגיטלי, ועוד.

ומעל הכל, הפתרונות של חברת ירימי מערכות שליטה לכספים, מאפשרת לבעל העסק ולמנכ"ל לישון טוב בלילה, ולהפיג את החששות מפני דליפת כספים העלולה לגרום לנזק כלכלי כבד. יש לציין כי שיטת העבודה של החברה מבוססת על מיצוי הכלים במערכות המידע הקיימות, דבר החוסך בעלויות ליישום הפתרונות, ולרוב לא מצריך השקעה במערכות נוספות. העבודה מתבצעת ללא הפרעה לפעילות השוטפת בארגון, והדובדבן שבקצפת: במידה וניטור ההונאות לא מצא שום "חור" ברשת, אין כל תשלום על תהליך המיפוי שבוצע. במילים אחרות, אם לא התגלתה כל פרצה, לא משלמים בכלל.

לעוד פרטים על ניטור מעילות והונאות בשיטה ייחודית, ולהזמנה של מיפוי כשלים במערכות הכספים, ניתן לפנות אל ירימי מערכות שליטה לכספים בטלפון 052-4625590.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן