מערכות גילוי אש מצילות חיים

אש עלולה לפרוץ בפתאומיות בכל עת ובכל מקום, והדרך היחידה להיות מוכנים לקראתה היא על ידי התקנה של מערכת גילוי אש המצילה חיים.

 

חדשות לבקרים אנו שומעים על שריפות שפרצו בבתים פרטיים, מוסדות ובתי עסק, אשר גרמו לנזק בציוד, רכוש, מבנים ואף בנפש. חשוב להבין כי נזקים אלו ניתנים למניעה או לפחות לצמצום ניכר, על ידי התקנה של מערכות גילוי אש המצילות חיים. אלו מערכות המתריעות אודות הסכנה בשלבים ראשוניים ביותר, מה שמאפשר נקיטת פעולות של התראה, פינוי אנשים מהסביבה והשתלטות על האש.

יתרה מכך, לא אחת החוק מחייב תעשיות, בתי עסק, מבני ציבור ומבני מגורים במערכות התראה כנגד אש. מערכות אלו כוללות רכזות, גלאים, צופרים, מחוללים, נוריות סימון ומערכות הגנה אקטיביות. הן מוצעות בשוק בסוגים ודגמים שונים, מהם יש לבחור במוצר מתאים ואיכותי המותקן בהתאם לדרישות החוק, ואשר משלב מערכת התראה עם מערכת מיגון אקטיבית.

 

רכזות גילוי אש

רכזות הן למעשה ליבן של מערכות גילוי אש, האחראיות על מגוון מוצרי קצה. הן מקבלות קריאות אודות עשן ואש מהגלאים, מתריעות אודות השרפה, דואגות להפעלה אוטומטית של אמצעי כיבוי, והן גם אחראיות על בחינה שוטפת של תקינות הגלאים. הרכזות מוצעות בשוק כסוג אזורי המחלק מתחם לאזורים ומתריע אודות תחום השריפה, וכן כרכזת מסוג כתובתית שמספקת מידע מדויק אודות הגלאים הספציפיים שזיהו שריפה.

 

גלאים לעשן ואש

על גילוי עשן ואש אחראים הגלאים הפועלים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שונות. כך למשל, קיימים גלאים אופטיים מהנפוצים בשוק שמותקנים בלוחות חשמל וקירות. כמו כן קיימים גלאי קרן אינפרא אדומה המתאימים לכיסוי שטחים גדולים, וגלאי פוטואלקטרי הבוחן את האור שמחזירים חלקיקי עשן ומונע אזעקות שווא. זאת בנוסף לגלאי יניקה שבעזרת מנוע ומפוח יונק אוויר מכסים שטחים רחבי ידיים, גלאי חום המזהים שינוי חד בטמפרטורה וגלאי להבה רגישים לאש. ניתן גם לרכוש בימינו גלאי עשן עצמאיים ללא סוללה, ללא צורך בחיבור למערכת גילוי אש וללא צורך בהתקנה של חשמלאי, המתאימים לחדרים שונים בבית כמו חדר ילדים או המטבח.

 

מרכיבים רבים נוספים

מערכות גילוי אש כוללות עוד מרכיבים ומוצרי קצה שונים, מהם כל אחד יכול לבחור באלו העונים לצרכיו. בין היתר המערכות כוללות אמצעי התרעה בשמע כמו צופר נצנץ או בתמונה כגון נוריות סימון, וכן חייגנים אוטומטיים המתקשרים לרשות כיבוי האש וכוחות ההצלה. כמו כן, מערכות גילוי אש מחוברות למערכות מיגון אקטיביות שרובן פועלות באופן אוטומאטי, למשל באמצעות מערך של מתזים או מיכלי כיבוי המפזרים מים, קצף וחומרים נוספים מותאמים לשריפה של חומרים שונים, כמו לוחות חשמל, דלקים, גזים ועוד.

 

רכישת מערכות גילוי אש

בכדי להבטיח את תקינות ואיכות מערכות כיבוי האש חשוב לפנות לגורם מקצועי, אמין ומומלץ במשק. דוגמא טובה לכך הינה חברת Bsecure שמפעילה גם חנות מקוונת ומציעה מבחר מתקדם של מערכות, גלאים וציוד גילוי אש של מותגים מובחרים. מוצרי החברה עומדים בכל דרישות התקן ומציגים סטנדרטים גבוהים של בקרת איכות, וזאת עבור מחירים אטרקטיביים במיוחד.

 

למידע נוסף אודות מערכות גילוי אש צרו קשר עם חברת Bsecure בטלפון 1700-500-530.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן