מה היא שיטת איינגאר יוגה ומה מייחד אותה משיטות אחרות?

כיצד נוצרה שיטת איינגאר יוגה?
שיטת איינגאר יוגה קרויה על שמו של ב.ק.ס איינגאר, אשר נולד בשנת 1918 למשפחה הודית עניה. נישואי אחותו לגורו קרישנהמצ`ריו היוו נקודת מפנה בחייו של איינגאר, שהחל ללמוד יוגה בהשראתו של הגורם המשפחתי החדש. עם השנים, חשפו מפגשיו עם אנשי רוח, מנהיגים ואנשי חינוך בהודו את גאוניותו וייחודיותו כיוגי וכמורה בתחום, ועם נסיעתו הראשונה לאירופה ב-1954 החלה שיטתו לתפוס מקום חשוב בין אלה אשר היו מוכרות במערב.

 

מהי שיטת איינגאר יוגה?
שיטת איינגאר יוגה היא כלי רב עוצמה, המאפשר לכל אדם לשפר את חייו במישור הפיסי והמנטלי גם יחד. ייחודה של שיטת איינגאר נעוצה בגישה הרוחנית, המשלבת היגיון מדעי והבנה פיזיולוגית. ההרמוניה הנוצרת בין המידע המודרני לבין התפיסה הרוחנית המזרחית. 70 שנות חקר ותרגול של איינגאר יוגה מאפשרות, לדבריו של ב.ק.ס איינגאר עצמו, לתפוס את הגוף כמקדש ואת האסאנות המתורגלות כתפילות.

 

נגישה לכל אחד
אינך צריך להיות צעיר, גמיש או צעיר, כדי לתרגל איינגאר יוגה. היא מתאימה לצעירים ומבוגרים כאחד. ב.ק.ס איינגאר, הבין את התועלות הרבות שיש ביוגה, והיה נחוש למצוא דרך להנגיש את תנוחות היוגה לכולם – לא רק לצעירים והגמישים. הוא פיתח את השימוש באביזרים שסייעו לאנשים לבצע תנוחות יוגה ולשהות בהן. הוא עצמו תרגל בקביעות עד יום מותו בגיל 95.

 

עם מורים לאיינגאר יוגה אתם בידים טובות
כל המורים בשיטת איינגאר יוגה עוברים הכשרה ארוכה. ראשית עליהם לתרגל כתלמידים אצל מורה מוסמך במשך 3 שנים רצופות ואז לעבור קורס מורים שאורכו שנתיים. בסוף הקורס הם עוברים מבחן מעשי ומבחן במיומנויות הוראה. לאחר שהוסמכו עליהם לתרגל באופן רציף.

 

היערכות אנטומית
ב.ק.ס איינגאר כתב הלכה למעשה את הספר על תנוחות היוגה. ספרו: "אור על היוגה" יצא לאור בשנת 1966 והוא עדין נחשב ספר חובה לתלמידי יוגה. תלמידים ומורים גם משיטות יוגה אחרות לעיתים באים לשיעורי איינגאר יוגה, כדי לתקן את ההיערכות האנטומית ( ( alignment, התנועה והכיוונים של תנוחות היוגה.

 

לא מסחרית
יש מפורסמים רבים המתרגלים איינגאר יוגה, אך לא מדובר בגוף מסחרי, המקדם את השיטה על ידי ידוענים, מיתוג ומוצרים נלווים הנוגדים את הרוח והפילוסופיה של היוגה. המורים בשיטת איינגאר יוגה מתמקדים בלימוד של כל אחד ואחת כמיטב יכולתו או יכולתה, והיושרה הזו נמצאת בליבה של השיטה והיא זו שהופכת אותה לפופולארית.

 

שיטת היוגה שמתרגלים אותה יותר מכל שיטה אחרת
הפופולריות של שיטת איינגאר יוגה התפשטה באופן אורגני בזכות ההדגמות והספרים של ב.ק.ס איינגאר ובני משפחתו. ישנם מורים ומרכזי איינגאר יוגה בכל רחבי העולם מבייג'ין דרך מוסקבה וריו דה ג'נרו ועד סידני ותל אביב. לכן אם אתם נמצאים בחו"ל, תוכלו ללכת לשיעור בכל מקום בו תהיו ולהשתתף בשיעור. התנוחות וסגנון ההוראה יהיו מוכרים לכם. ב.ק.ס איינגאר ייסד מסלול הוראת מורים נוקשה שדורש הכרה, כדי שאף אחד לא יוכל לקרוא לעצמו מורה לאיינגאר יוגה אם לא עבר את מסלול הלימוד וההכשרה התובעני. המשמעות היא שאתם יכולים להיות בטוחים שמורה איינגאר יוגה שהגעתם אליו הוא בעל הכשרה ומקצועי.

 

אין שני שיעורים זהים
מורים מתאימים את אורך השיעור ורצפי התרגול בשיעור על פי מגוון גורמים, כולל מצבו של התלמיד והשעה ביום. המגוון הזה הוא משהו שתלמידי איינגאר יוגה אוהבים. המגוון הזה מגרה את המיינד והגוף, ומסייע בלימוד אפקטיבי מאחר שזה מאתגר את ההרגלים והציפיות של התלמידים מעצמם.  

 

מדיטציה בתנועה
בשיטת איינגאר יוגה, תלמידים עובדים על הגוף הפיזי במשך כמה שנים, כדי לבנות את החוסן שיאפשר להם לעבוד על החלק הפנימי, המרכיב המדיטטיבי של התרגול. לחלק מהתלמידים, בניית חוזק פיזי, גמישות וסיבולת מספקות. אך הרוב מגלים את התועלות שבלימוד הריכוז של המיינד, הגוף והנשימה, כדי להשיג תחושה של נוכחות בהווה.

 

לפרים נוספים כנסו לאתר: Iyengar-yoga.co.il

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן