למה משחקים מעץ הם הבחירה המועדפת של הורים וילדים?

כידוע, משחקי הילדים הם עולם ומלואו של אפשרויות וגם של חומרים – החל מפלסטיק ועד למתכת. יחד עם זאת, מרבית ההורים נותנים עדיפות למשחקי וצעצועי עץ המפתחים את הדמיון והיצירתיות של הילד – ויש לכך סיבות טובות.

אז למה דווקא עץ? בראש ובראשונה כי מדובר בחומר גלם טבעי שיש לו מרקם נעים שפשוט "מרגיש נכון". הוא יותר חמים ומשתלב היטב באווירה שרוצים לתת לחדרי ילדים, שהיא רכה ומזמינה, טבעית ורגועה. בנוסף, בניגוד לצעצועי הפלסטיק שתמיד יוצאים מתבנית אחת בייצור המוני, צעצועי עץ הם כמעט תמיד הרבה יותר מושקעים. יש מי שמייצר בעבודת יד את כל החלקים, החל בגדולים ועד לפרטים הקטנים ביותר, הצביעה שלהם מושקעת וקפדנית, והדגש הוא על פריט איכותי שאינו כולל כימיקלים שונים שעלולים להזיק לבריאות.

יחד עם זאת, אין בכך לומר שמשחקים מעץ הם פחות עמידים, אלא להיפך: אם תשוו בין משחקי פלסטיק לעץ תגלו שהאחרונים מחזיקים מעמד הרבה יותר זמן. למעשה, ביחד עם התחושה הקלאסית שנותנים משחקי העץ (גם אתם בוודאי זוכרים משחקים כאלו מילדותכם), ישנה גם גישה "קלאסית" של צעצועים שנועדו להחזיק לאורך זמן ולא להתפרק עד מהרה. חלק מהמשחקים הללו כל כך עמידים, למשל בית בובות או מטבח מעץ, שגם תוכלו להעביר אותם לילד הבא בתור במשפחה עם השנים – בין אם מדובר בבנים או בבנות. 

פיתוח הדמיון והיצירתיות

כאמור, יש מגוון גדול מאוד של צעצועי ומשחקי עץ, והם תורמים רבות ליצירתיות, פיתוח הדמיון, למוטוריקה העדינה והגסה, ועוד. אם ניקח למשל את בתי הבובות, משחק קלאסי המהווה עולם בפני עצמו, נגלה שיש המון וריאציות איכותיות ויפהפיות שלהם מעץ. כך למשל, ישנם מטבחים המתאימים לבנים ולבנות בשלל צבעים, הכוללים למשל ארון אחסון, תנור, טלפון, מיקרוגל, מקרר עם בר מים, כיור ועוד. אותם הדברים נכונים לגבי בתי הבובות שיכולים להגיע למשל עם שתיים או שלוש קומות ולהכיל סלון, מטבח, מקלחת, חדר שינה, פינת אוכל, מטבח וריהוט מלא. מדובר במשחקים הפותחים בפני הילד עולמות שלמים של יצירת תסריטים ומצבים, של הנפשת דמויות, של משחק לבד או עם חברים, של ביטוי עולמות רגשיים במרחב בטוח ומשחקי, ועוד.

 

יתרונות נוספים של משחקי עץ 

משחקי עץ כפי שמציעות חברות מובילות כמו קפיץ קפוץ מעניקים עוד מספר יתרונות חשובים. ראשית, בניגוד לימים עברו משחקי העץ נמכרים היום במחירים הרבה יותר נוחים ומוזלים, מה שמתאים לכל מסגרת תקציב משפחתית. שנית, משחקים כמו מטבחים ובתי בובות אמנם מצריכים הרכבה על ידי מבוגר, אבל היא קלה ופשוטה בלי צורך בכלים מיוחדים או ידע מקצועי – והיא גם חד פעמית. כאמור, הם גם יותר עמידים ולא נוטים לשבירה לחלקים קטנים שעלולים להיבלע או לשרוט, אין להם קצוות חדים שיכולים לפגוע בילד, ובכלל – הם נחשבים יותר ידידותיים ובטוחים לשימוש.

 

לפרטים נוספים על משחקים מעץ ניתן לפנות אל חברת קפיץ קפוץ בטלפון 077-2024855.

 

מתעניינים בצעצועים נוספים לילדים? בדקו את חנות הצעצועים סבבה קידס

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן