כיצד בונים מערכת סאונד איכותית במקומות ציבוריים

ציוד הסאונד על חלקיו השונים מהווה מרכיב מרכזי במקומות כינוס ציבוריים, כשעליו לתת מענה איכותי מבחינת השמע והחזות כאחד. במקרים רבים, את הפתרון המקצועי והמשתלם ביותר לסוגיה זו מעניקה חברה המתמחה בתחום שיכולה לספק מענה הוליסטי גם בתקציב מוגבל.

איכות הסאונד במקומות ציבוריים נקבעת על ידי מספר פרמטרים: האם שומעים את המושמע, האם שומעים בכל פינות המקום, האם מובנות הדיבור ואיכות המוסיקה עונה לציפיות, והאם הציוד עמד במסגרת תקציב נתונה – צנועה ככל שיהיה. דווקא הסעיף האחרון הוא שמעורר לא פעם את הקושי העיקרי, שהרי ללא מגבלת תקציב ניתן להביא ולהמליץ על אינספור אפשרויות יוקרתיות. האתגר והמומחיות האמיתיים הינם הידע להפיק סאונד איכותי בתקציב מוגבל.

 

הפקת סאונד במקומות כינוס ציבוריים

בכל מקום בו מתכנסים יותר ממספר אנשים בודדים, ומעוניינים לנהל רב שיח או להאזין לאומן/מנחה, מתעורר הצורך בהגברת הקול בכדי לאפשר לכולם לשמוע או להשתתף באופן אקטיבי בדיון. במקרה זה, התאמת מערכת ההגברה לאולם היא אמנות בפני עצמה, כאשר את האפיון ניתן לבצע באמצעות מעצב הפנים המתכנן את האולם או עם יועץ מקצועי. המעצב יראה לנגד עיניו בעיקר את המראה והשתלבות הרכיבים בעיצוב הדקורטיבי, ואילו והיועץ יראה את הצורך, ייתן את הפתרון המקצועי ביותר וייקח בחשבון את מוניטין היצרן ויוקרתו ואת מורכבות הפעלת הציוד ללקוח הסופי.

ואולם, ניתן גם לבחור בדרך ביניים והיא לפנות לחברה המספקת פתרון הוליסטי, החל מתכנון מערכת המתאימה לאולם מבחינת המראה, האיכות, התקציב וזאת בעבודה משותפת עם הגורם שיתפעל את האולם ואחראי לאופי האירועים המתוכננים בו.

באולמות קונצרטים או במתחמים פתוחים, בהם יש צורך בתכנון מורכב יותר, בהתחשב בתנאים האקוסטיים  המיוחדים למקום, פניה ליועץ מקצועי עם התמחות באלקטרו-אקוסטיקה רצויה מומלצת ונדרשת.

לעומת זאת, באולמות במרכזים קהילתיים, בתי ספר, אולמות הדרכה וכדומה, בהם מורכבות המבנה, החלל בו תורכב המערכת, והמידע המוגבר אינם חריגים והמערכת מוגבלת תקציבית, ניתן להגיע לתוצאה הטובה ביותר על ידי פניה לחברה העוסקת בתחום ושזו התמחותה העיקרית.  יועץ עלול לגלוש להגזמה אל מעבר לנדרש כי בכך אומנותו והכנסתו במקרים רבים נגזרת של היקף ההשקעה.

חברה המתמחה בתחום תבצע מחקר מקיף, תייעץ ותמליץ על המערכת הטובה והמתאימה ביותר במראה, בתנאי המקום ולפשטות ההפעלה. זאת מטרה למקסם את איכות המערכת ובהתאם לתקציב הנתון. המטרה לנסות ולהגיע לתוצאה הטובה ביותר תוך שיתוף פעולה עם אנשי המקום. חשוב להדגיש כי את השירות ההוליסטי הזה החברה מספקת במחיר המערכת בלבד, ללא חיובים נוספים עבור הייעוץ והתכנון, שהרי בזה עיסוקה ופרנסתה.

 

למצוא את החברה המתאימה

הבחירה בחברה מתאימה דורשת מעט מאמץ, כי היא אינה מסתמכת על חיפוש באינטרנט או על פניה למפרסמים הגדולים באמצעי התקשורת. הפעם יש לבחור בדרך הישנה שכוללת מספר שיחות טלפון למכרים בעלי צרכים דומים, סקר שוק, התרשמות מאתר החברה, פניה אל נציג החברה והזמנתו לפגישה והתרשמות מהמקום בו נדרשת המערכת. כמובן שסוף התהליך בקבלת מספר הצעות מחיר ובחירת המועדפת. בעת ביקור הטכנאי \ איש המכירות ניתן להתרשם ממקצועיותו, מרמת שיתוף הפעולה ומהיחס שהוא מעניק, כאשר תודעת השירות חשובה ביותר כי הקשר ימשך גם תקופה ארוכה, לאחר גמר הפרויקט, במתן תמיכה ושירות בעת הצורך.

 

חברה מומלצת בתחום

אחת החברות שקיבלנו עליה חוות דעת מעולה היא 'שמע מערכות מולטימדיה'. החברה מעסיקה צוות עובדים מקצועי ורב ניסיון, ומייבאת ציוד מקצועי ואמין מיצרנים מובילים ובמחירים שמותאמים לכל לקוח. החברה יודעת לייעץ, להתקין, ללמד ולהדריך בהפעלת המערכת, וגם לא נעלמת בגמר הפרויקט אלא ממשיכה לתת שירות ככל שיידרש. מסקר קצר שערכנו היא זכתה אך ורק בתשבחות.  

כשהמשכנו לבדוק גילינו שבחברה עובדים אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, שניסיונם מקיף את כל סוגי המערכות המשמשות באולמות ציבור, החל ממערכות הגברה והקרנה, דרך מערכות לחדרי ישיבות ועד למערכות כריזה. החברה מתגאה בכך שעובדיה נשארים בה לאורך שנות פעילותה הרבות, מה שמצביע על גיבוש והנאה, ומשליך גם על היחס ללקוחות.

להשלמת הסקר התקשרנו לברר על הציוד והחברות שאותן מייצגים ב- 'שמע מערכות מולטימדיה'. בתחילה סירבו לציין שמות בטענה כי הם מתאימים את הציוד באיכות ובכמות למקום ולדרישות. לפיכך שמות היצרנים שוליים, מלבד כמובן ההבטחה שכולם מהשורה הראשונה של בעולם, מותגים ידועים ולא שמות מסחריים לתוצרת נחותה. בהמשך נקבו בשמות כמו AUDIO TECHNICA, VUE

PEAVEY ELECTRONICS,  AUSTRALIAN MONITOR וכיוצא באלו – חברות מהשורה הראשונה בעולם הסאונד הבינלאומי.

לדברי אנשי החברה, בכל הקשור לבחירת והתאמת ציוד המבחן הגדול הוא מבחן התוצאה, זאת אומרת המראה הפיזי, איכות ההתקנה וכמובן איכות הסאונד. כאשר הקשינו עליהם בתרחישים שונים ובבקשת הסברים, כל שענו היה נתינת שמות ממליצים ו…..תאתגרו אותנו ותראו.

 

אז רבותי, הכדור אצלכם, תאתגרו אותם ושהם יוכיחו.
לפרטים נוספים וקבלת הכוונה מקצועית תוכלו לפנות אל חברת 'שמע מערכות מולטימדיה' בטלפון 03-5702207.

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן