טיפול יעיל ונוח לנחירות ודום נשימה בשינה – התקן דנטלי

אם אתם או בן זוגכם נוחרים בחוזקה, או שאתם סובלים מתסמונת דום נשימה בשינה, חשוב שתכירו טיפול נוח ויעיל לבעיה – התקן דנטלי. זהו אמצעי שמרני ובעל סיכויי הצלחה גבוהים המבוצע על ידי ד"ר ירון חביב.

התקן דנטלי לטיפול בנחירות ובדום נשימה בשינה מעניק פתרון אלגנטי ופשוט, יעיל יותר מניתוחים ונוח יותר ממסכת CPAP. את הטיפול מבצע ד"ר ירון חביב, בעל הניסיון הרב ביותר בישראל בהתקנים מסוג זה, העובד בשיתוף פעולה עם מעבדה ייעודית מובילה ועם מיטב מעבדות השינה ורופאי א.א.ג.

 

כמה מילים על נחירות ודום נשימה בשינה

כל מי שחי עם בן זוג נוחר יודע שנחירות יכולות להוות פגיעה משמעותית באיכות החיים, הזוגיות והשינה, גם עבור האדם הנוחר עלולות להיווצר סיטואציות לא נעימות, למשל כשמתארחים ולנים בבית אחר. אולם, הנחירות הופכות לא פעם לבעיה בריאות העולה ברצינותה והשלכותיה על המטרד הסביבתי. בתהליך המערב את קריסת השרירים בדרכי הנשימה העליונות וחסימתן במהלך השינה, נוצרת חסימה במעבר האוויר בדרכי הנשימה העליונות,  עלייה בריכוז הפחמן הדו חמצני וירידה בריכוז החמצן. בסופו של דבר כל הפסקה כזו מובילה ליקיצה של האדם הישן גם אם אינו מרגיש שמתעורר. למעשה, לעיתים ההפרעה קשה עד כדי עשרות הפסקות ויקיצות בכל שעה! בכל אחד מהלילות!.  מצב כזה קרוי תסמונת דום נשימה בשינה או הפרעת נשימה חסימתית בשינה. מכאן קצרה הדרך לתסמינים של עייפות בבקרים ולאורך היום, כאבי ראש, התעוררות עם תחושת חנק, יובש בפה במהלך השינה ועוד. יתר על כן, ידוע שתסמונת דום נשימה בשינה עלולה להוביל לעלייה בסיכון לשבץ מוחי, התקפי לב, יתר לחץ דם, דיכאון ועוד ועוד.

 

מה ניתן לעשות?

בין אם אתם נוחרים בחוזקה או שכבר אובחנתם עם תסמונת דום נשימה בדרגותיה השונות, חשוב שתדעו כי קיים פתרון יעיל לבעיה. ראשית, ישנם הפתרונות המוכרים של מסכת CPAP המזרימה אוויר בלחץ חיובי כל הלילה, וכן פרוצדורות כירורגיות. ואולם, לא כולם רוצים או מסוגלים לישון עם מסכה ואילו לניתוחים יש תופעות לוואי ויעילותם מוטלת בספק. את הפתרון לסוגיות אלו נותנים התקנים דנטליים המהווים טיפול שמרני והפיך, נוח וקטן, שהינו יעיל מאוד ובעל תופעות לוואי מזעריות.

 

אז מהו התקן דנטלי?

התקן דנטלי כפי שמבצע ד"ר ירון חביב, מאושר על ידי ה- FDA לטיפול בנחירות, בדום נשימה קל ובינוני, וגם בדום נשימה קשה אם המטופל אינו מעוניין במסכת CPAP. זהו מכשיר העשוי משתי פלטות עם מנגנון המאפשר את קידום הלסת התחתונה ברמה הרצויה (יש מספר סוגים ומספר מנגנונים). השימוש הוא לילי בלבד, אינו מורכב במהלך שעות הערות ואינו משנה את מבנה הפנים.  ההתקן הדנטלי מבוצע במעבדה ומותאם באופן מדויק לנתוני המטופל. פעולה זו של קידום הלסת התחתונה מרחיבה את דרכי הנשימה העליונות ומאפשרת מעבר קל יותר של אוויר, ומכאן להקלת הנשימה במהלך השינה.

 

כאמור, מדובר בהתקן קטן ונוח שמרכיבים במהלך השינה ואפשר להניע איתו את הפה, לדבר ואף לשתות. לאורך השנים נערכו מאות רבות של מאמרים שהוכיחו את יעילות ההתקן הדנטלי. שעורי ההצלחה על פי הספרות המקצועית נעים בין 60% ל 90% בתלות בסוגי ההתקן,  מאפייני המטופל וחומרת הבעיה .
 על כל פנים, היעילות של ההתקן הדנטלי העשוי היטב, גבוהה מזו של חלק גדול מניתוחים והיענות המטופלים גבוהה יותר מזו של CPAP.

 

לעבור את הטיפול במקום הנכון

חשוב להבין כי המפתח להצלחה הוא קבלת אבחון וטיפול נכון. ד"ר ירון חביב הוא רופא בכיר המשמש כמנהל מרפאת כאב פנים ולסתות במחלקה לרפואת הפה בביה"ס לרפואת שיניים בהדסה, ירושלים. ברשותו הניסיון הרב ביותר בארץ בטיפול בהפרעות נשימה חסימתיות בשינה באמצעות התקנים דנטליים אישיים לקידום הלסת התחתונה. במרפאתותיו ברעננה ובירושלים עובדים עם ההתקנים הטובים בעולם, בהתאמה אישית למטופל ועם שיפורים ייחודיים מבחינת נוחות, עמידות ואסתטיקה. כל זאת בשיתוף פעולה עם מרפאה אורתודנטית מהטובות בישראל ובעולם המתמחה בתחום מזה שנים רבות.

 

המטופלים במרפאות נהנים ממענה מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, מאחריות מלאה, ממגוון סוגים ודגמים של התקנים בהתאמה אישית, וממעטפת מקצועית המפחיתה למינימום את תופעות הלוואי ומאפשרת זמינות מיידית בכל בעיה. יתר על כן, במרפאתו של ד"ר ירון חביב מעניקים לכל אורך השנה הראשונה בדיקות ללא חיוב וללא הגבלה, מקפידים על מחירים הוגנים ופריסות תשלומים נוחות, ולבעלי ביטוחים רפואיים פרטיים גם יש אפשרות לקבל החזרים בהתאם לפוליסות שלהם.

 

למידע נוסף על התקנים דנטליים לטיפול בנחירות ובדום נשימה בשינה, ולקביעת פגישת ייעוץ פרטית, פנו אל מרפאתו של ד"ר ירון חביב בטלפון 09-8347444.

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן