חימום מים יעיל וחסכוני לבית ששומר על איכות הסביבה -משאבות חום

משאבת חום דירתית לחימום המים לבית – מה מומלץ? יתרונות לעומת חימום עם דוד חשמל או בגז

חימום מים בדירה הוא נושא קריטי בכל עונת חורף והקריטיות שלו באה לידי ביטוי גם בחשבון החשמל או הגז שלנו. אבל אם אתם מחפשים פתרון יעיל וחסכוני לחימום המים בבית, ייתכן שתרצו לבדוק את האופציה של משאבת חום דירתית, שמעניקה לכם אפשרות חימום מצוינת בעלות נמוכה משמעותית מכל פתרון אחר. סביר להניח שמעולם לא שמעתם על האופציה הזאת, וזוהי בדיוק הסיבה שבגינה אנו מציגים לכם את הדברים ממש כאן בשורות הבאות.

 

משאבת חום לחימום מים – מה זה ואיך זה עובד?

חימום מים בבית נדרש לשימושים שונים כמו הסקה, חימום תת רצפתי, חימום דוד מים ואפילו חימום בריכה. ברובם המכריע של הבתים, תהליך החימום מתבצע באמצעות אנרגיית חשמל או גז הפועלת באופן ישיר לצורך חימום המים הקרים. המרת אנרגיית חשמל או גז לאנרגיית חום היא בזבזנית מאוד ולא יעילה, אך אלו הן שתי הטכנולוגיות היחידות שהצליחו להתברג אל תוך עולם הבנייה והפכו לסטנדרט בכל בית. בפועל, ישנה אפשרות נוספת משאבת חום לחימום המים לבית. אפשרות זו מבוססת על מערכת חימום הפועלת בצורה דומה מאוד לאופן בו פועל המזגן ולכן גם מציעה את החיסכון האנרגטי האופייני למזגן. משאבת החום מבוססת על ספיחת חום מהסביבה ופליטה של קור החוצה, תוך הסתמכות על מינוף עקרונות פיזיקליים טבעיים באמצעות תוספת אנרגיה מינורית יחסית.

למה דווקא משאבת חום לחימום מים?

כאמור, חימום מים דירתי מתבצע היום בעיקר באמצעות חשמל או גז, הפועלים באופן ישיר על המים באמצעות גופי חימום. צורת חימום זו היא מאוד אפקטיבית בהיבט של הגעה לטמפרטורת היעד, אך מאוד לא יעילה ברמת צריכת האנרגיה הנדרשת להשגתה. הדברים דומים לחימום הבית באמצעות תנור ספירלה לעומת מזגן. תנור הספירלה מייצר חום אדיר ומיידי אך כרוך בבזבוז אנרגיה רב, בעוד המזגן פועל ביעילות גבוהה פי 3 וחוסך משמעותית בצריכת החשמל. בהתאם לכך, אם יש שיקול מרכזי להעדפת משאבת חום דירתית על פני כל אופציה אחרת, הרי שהשיקול הזה יהיה יעילות אנרגטית וחיסכון בעלויות החשמל ו/או הגז. 

משאבת חום לחימום המים לבית נראית כמו דוד חשמל, הכוללת מיכל מים בנפח של 100-200 ליטר לפי הצורך. מעל מיכל המים מותקן מנגנון החימום של המים שנקרא "משאבת חום", שהוא למעשה מכשיר חשמלי הפועל בטכנולוגיה של מיזוג אוויר לחימום המים, כאשר הוא מנצל את האנרגיה הטמונה באוויר ולכן, צורך רק שליש חשמל לעומת דוד חשמלי. גם ההוצאה לעומת מחמם מים בגז פחותה בכ-50%. ואם תחשבו על כך שדוד שמש צורך חשמל בעונת המעבר ובחורף בימים מעוננים וגשומים, תיווכחו לדעת שהוצאת החשמל השנתית של משאבת חום הינה שוות ערך פחות או יותר להפעלת דוד שמש. 

היתרון במשאבת חום לחימום המים לבית הינו שבאמצעות בקר עם צג דיגיטלי (כמו במזגן) ניתן לשלוט במדויק על טמפרטורת המים, ואם מכוונים את הטמפ' ל 55 מעלות, לא תצטבר אבנית במים.

המדינה קבעה תקנות לשימוש במשאבות חום לחימום המים בדירות מגורים של רבי קומות:

גם המדינה החליטה, כחלק מתקנות הבנייה, לעודד את המשק לעבור לשימוש במשאבות חום, כך שבהתאם לתקנות הבנייה, בתכנון של בתים רבי קומות החל מפברואר 2020, לא ניתן להתקין יותר דוד חשמלי או חימום בגז כמקור ראשוני לחימום המים. בהתאם לתקנות החדשות, ניתן להתקין במקום זה משאבות חום דירתיות, בעלת ת"י 6226  ות"י 16147, לחימום המים לבית. ואכן, משנת 2022 אנו צפויים לראות התקנות של משאבות חום בדירות המגורים בכל המבנים מעל 9 קומות, כאשר במבנים שעד 9 קומות ימשיכו להתקין מערכות סולריות לניצול חום השמש.

משאבות החום הדירתיות נפוצות כיום בכל העולם ונחשבות למוצר ירוק ועדכני לחימום מים שתואם לדרישות של חיסכון בפליטות CO2.

כיום הטכנולוגיה של משאבות חום לחימום מים הינה סטנדרט בהתקנות לחימום תת רצפתי של הבית בחורף, בחימום בריכות שחייה, ובחימום מים למוסדות וארגונים כמו למשל בבתי מלון, בתי אבות, בתי חולים ובארגונים בעלי צריכת מים חמים לשימוש שוטף.

 

מה כדאי לוודא ברכישה של משאבת חום דירתית לחימום המים לבית?

  • חשוב מאוד לוודא שלמשאבת החום הדירתית יש תקן של מכון התקנים בישראל: ת"י 6226  ות"י 16147. תקן ישראלי משמעותו שהמוצר מתאים לדרישות התקנות מבחינת ציפוי אמייל של הדוד, עמידה בדרישות תקן מי שתייה, תפוקת החימום של המכשיר, בטיחות בחשמל ופרמטרים חשובים נוספים.
  • חשוב לוודא שמדובר במוצר המשווק ע"י חברה שמספקת שירות ואחריות.
  • כדאי גם להיכנס לאתר החברה באינטרנט ולנסות ולהתרשם מהניסיון שלה בתחום.
  • כדאי לרכוש משאבת חום שהצג שלה הוא חיצוני ושניתן להתקינו בתוך הבית. משאבות חום דירתיות רבות משווקות עם צג דיגיטלי שנמצא על המוצר עצמו. מכיוון שהמוצר מותקן בדר"כ במסתור כביסה, במידה והצג נמצא על המכשיר עצמו, לא ניתן לשנות את הפרמטרים מתוך הבית. לכן, מומלץ להתקין את הצג בתוך הבית. על הצג ניתן לראות את טמפ' המים, לכוון טיימר שעון שבת ולכוון את טמפ' המים לפי הנוחות שלכם.

 

חברת גדיר מערכות בע"מ מתמחה באספקת מערכות אנרגיה מתקדמות ומציעה מבחר גדול של משאבות חום לתעשייה, לחימום בריכות וכמובן לחימום דירתי. צוות אנשי המקצוע בגדיר מערכות, ישמח לשבת איתכם, לבחון את צרכי חימום המים בדירתכם ובהתאם לכך להמליץ לכם על הפתרון הטוב ביותר, היעיל והזול ביותר עבורכם. לקבלת מידע נוסף, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון: מרכזיה 03-9204877 מח' משאבות חום 03-9204845 או שתשלחו לנו פרטים במייל: [email protected] ונשמח לסייע לכם בכל שאלה ועניין.

 

 

מחפשים לשדרג את החצר עם בריכת שחייה? בדקו גם מגוון בריכות באתר Poolz

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן