חטיפי בריאות ואנרגיה מאוזנים – מה החשיבות שלהם?

על מדפי החנויות וברשתות מציעים לא מעט חטיפים "בריאות" או חטיפי "אנרגיה" המיועדים להיות ארוחת ביניים. מביניהם, חשוב לבחור חטיפים באמת מאוזנים מבחינת מרכיביהם, המעניקים לנו את מנת האנרגיה הדרושה בצורה בריאה.

כידוע, גופנו זקוק לארוחות מאוזנות על מנת לתפקד היטב במהלך היום, כדי ליהנות מתחושת שובע לאורך זמן, כדי שתהיה מספיק אנרגיה לפעילות פיזית וקוגניטיבית וגם לשינה טובה. על הנושא של ארוחות מאוזנות כבר נכתבו אינספור מילים אך מה שאנשים נוטים לפספס הם זמני הביניים, הזמנים שבין הארוחות שמתפרשים על פני מספר שעות. גם במהלך השעות הללו הגוף זקוק לאבות המזון, כלומר לפחמימות, שומן וחלבונים – ובמידה הנכונה. 

אחת הבעיות היא שבזמני הביניים לא תמיד היד משגת מזון שבאמת מיטיב עם הבריאות, ועקב תחושת הרעב המתגברת והרצון הפסיכולוגי לנשנש אנו פונים למאכלים עם ערך גליקמי גבוה, שומני טראנס ושומנים מעובדים. כאן נכנסים לתמונה חטיפי הבריאות והאנרגיה שאמורים לספק את אבות המזון במידה נכונה. למרבה הצער, לא כל המוצרים בשוק עומדים מאחורי ההבטחה ולמעשה משלבים מרכיבים שאינם טובים למשקל, לבריאות כלי הדם והלב.


אז מה זה חטיף מאוזן?

חטיף מאוזן הוא כזה שמספק מנה טובה של חלבון, שומן ופחמימות תוך עמידה בכמה קריטריונים. ראשית, הוא אינו מכיל שומני טרנס כמו שמן דקלים שמעלים את הכולסטרול הרע ומורידים את הכולסטרול הטוב. שנית, הוא מופחת שומן ומכיל סוכרים ממקור צמחי כמו סירופ אגבה וסירופ אורז חום לשמירה על  ערך גליקמי נמוך. בנוסף, השוקולד שבו הינו שוקולד אמיתי המבוסס על חמאת ומוצקי קקאו עשירים בנוגדי חמצון, וכמובן שהוא גם מופחת קלוריות. דוגמא מצוינת לכך מהווה סדרת החטיפים של NUGO המבוססת על מרכיבים טבעיים בלבד ועומדת בכל הקריטריונים שתוארו לעיל. אלו חטיפים באמת מאוזנים וגם מאוד טעימים, למשל בטעמי פטל, בראוניז, יוגורט וניל, חמאת בוטנים, מנטה מצופה שוקולד ועוד הרשימה ארוכה. מדובר בחטיפים ללא גלוטן שחלקם גם מתאימים לטבעונים וכולם כשרים.

 

ולמה זה כל כך חשוב?

מאחר ואין הרבה חטיפים על המדפים שהם באמת מאוזנים ובריאים כמו NUGO, כדאי להבין את החשיבות. חטיף מאוזן הוא בעל ערך גליקמי נמוך, כלומר שלאחר אכילתו רמות הסוכרים בדם אינן עולות במהירות, מה שנותן אנרגיה זמינה ליותר זמן בלי עלייה מהירה של רמת האינסולין, ובלי תחושת רעב המופיעה עד מהרה. הדבר חשוב מאוד לכולנו – ילדים, מבוגרים, ספורטאים, שומרי המשקל שבינינו וכל מי שבריאותו חשובה לו. חטיפים כאלו מהווים ארוחת ביניים בריאה שאינה פוגעת במאמצי חיטוב או בבריאות הגוף, ואינה מובילה לנפילת אנרגיה ונשנושים מיותרים בהמשך. הם גם עשירים בסיבים תזונתיים התורמים לפעילות העיכול ובנוגדי חמצון הנלחמים ברדיקלים חופשיים, ולא פחות חשוב – הם טעימים מאוד ולכן מהווים בחירה מועדפת על ידי מבוגרים וילדים.

לפרטים נוספים בנושא היכנסו לחנות המקוונת של NUGO או התקשרו ל- 052-2661244.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן