חוות האלפקות – אטרקציה נהדרת לימי הקיץ

הקיץ בפתח ואיתו ימי החופשה הארוכים. למי שמחפש חוויות יוצאות דופן עם ערך מוסף, אטרקציות מהנות וחיבור לחיות ולסביבה, כדאי להכיר את חוות האלפקות שבדרום.

חוות האלפקות שנמצאת 5 דקות נסיעה ממצפה רמון, ממש ליד המכתש, מציעה שלל אטרקציות שמתאימות למשפחות עם ילדים, לזוגות, מבוגרים ולקבוצות חברים ועובדים. החווה ממוקמת בתוך ואדי מרהיב ועתיק בינות לטרסות נבטיות, וזהו מהמקומות היחידים בעולם בהם עדרי לאמות ואלפקות גדלים וחיים בצורה חברתית ורגועה.

 

למי ששואל מה עושות לאמות ואלפקות ליד מצפה רמון, נסביר שמזג האוויר היבש והגובה הרב של האזור מתאימים לבעלי החיים שהגיעו מהרי האנדים בדרום אמריקה. דרך אגב, בחווה יש עוד מגוון בעלי חיים כמו עיזי אנגורה, חמורים ואפילו סוסי פרא מאולפים שזכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות. מטבע הדברים, האטרקציות המגוונות שמציעה החווה כרוכות בקשר הישיר עם החיות, במגע עימן והכרת אורחות חייהן.

אטרקציות מלהיבות ובעלות ערך מוסף

בחוות האלפקות מציעים לימי הקיץ מגוון רחב של אטרקציות שילהיבו ילדים וירתקו מבוגרים, וכל זאת בסביבה קסומה, שלווה ובראשיתית. הילדים מוזמנים להתחבר אל האווירה החופשית והזורמת של החווה, להסתובב בין החיות, ללטף אותן ולהאכיל אותן מכף היד. כל ילד מקבל בכניסה לחווה שקית חטיפים מיוחדת שהלאמות והאלפקות אוהבות ללקק מכפות הידיים, חוויה מקרבת ומרגשת שכל ילד ישמור בזיכרון לזמן רב. בנוסף, ילדים עד משקל 25 קילוגרם יכולים לצאת לטיול רכוב על גבי לאמה במתחם החווה ובליווי מדריך.

כמובן שהשיטוט החופשי במרחבים גם מוביל למפגשים ספונטאניים עם החיות, שמאפשרים להתרשם מההתנהגות האצילית שלהן, לצפות עליהן וללמוד על דרכי החיים והמנהגים המעט מוזרים שלהן.

בנוסף לכך, האורחים מוזמנים לשמוע את סיפורה המרתק של חווה ולקבל שיעור מעניין על הלאמות, האלפקות וההבדלים ביניהן. מדובר למעשה בגמלים קטנים שהתפתחו בדרום אמריקה, ובאמת יש להם כמה מנהגים מוזרים כמו יריקות מצחיקות בשעה שהאלפקות מתווכחות, או בתי שימוש ציבוריים שנותנים להן מידע רב ערך זו על זו. עוד עובדה מעניינת היא שצמר האלפקות נחשב לאחד האיכותיים בעולם בזכות רכותו, בידוד מצוין, משקל נמוך ומגוון צבעים טבעיים. אורחי החווה מוזמנים לבקר במפעל הצמר אשר בו נעשים כל שלבי העיבוד, החל בשטיפה, ועד לטוויה ושזירת החוטים, וכל זאת באמצעות עבודה ידנית ומכונות פשוטות.

 

עוד מגוון אטרקציות ואפשרויות

בחוות האלפקות יש עוד הרבה דברים לעשות. כך למשל, אטרקציה מבוקשת ומיוחדת היא "פיקניק לאמה", טיול שטח עם לאמות שסוחבות למטיילים את רוב הציוד לפיקניק, אותו עורכים בנופים הקסומים של מכתש רמון. המעוניינים יכולים גם לצאת לטיולי סוסים מלאי אדרנלין עבור רוכבים מנוסים, או לטיולי סוסים רגועים ומהנים למתחילים. מדובר במסלולים שונים שיכולים לארוך כמה שעות ועד לטיולים הכוללים לינה בשטח. 

עוד חשוב לציין כי מי שרוצה לקבל את החוויה המלאה יכול להזמין בחוות האלפקות צימר מפנק ומעוצב. כך המבוגרים יכולים ליהנות מיחידת נופש שלווה בנוף מדברי מרהיב, מכוס קפה בבקתה, משיעור יוגה וטיולים מדבריים, בעוד הילדים נהנים מהמרחבים הפתוחים, ממגוון האטרקציות ומפעילויות כמו יצירת צמר בבקתת האבן. לבסוף, נציין כי בחוות האלפקות יש חאן מרווח וגדול שבו יכולות להתארח קבוצות ומשפחות גדולות.

לקבלת עוד פרטים על פעילות בקיץ בחוות האלפקות התקשרו לטלפונים 08-6588047 ו- 052-8977010.

 

קרדיט לצלמים: חיים רביה, טל מזומן, Serafina Kuhl‏

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן