ויטמינים וחלבונים ואיך הם משתלבים בעולם הקוסמטיקה הטבעית 

כולנו יודעים שויטמינים וחלבונים קיימים אצלנו בגוף, אלו הם חומרים המזרזים תהליכים, מעודדים צמיחה, גדילה ושומרים עלינו מפני מחלות ונזקים שונים. 

ולכן בכל מוצר קוסמטי כמו מסכה, סרום, קרם או סבון השייכים לתחום של קוסמטיקה טבעית ישנה תרכובת מיוחדת של חומרים המכילים מינונים מדויקים של ויטמינים וחלבונים. 

החומרים והרכבם הסופי במוצרים מביאים את היתרונות והתכונות של כל רכיב וכך מתאימים אותו לסוג עור מסוים, טווח הגילאים והייעוד שלו. 


אז מה הם נותנים לנו? אילו חוזקות יש ויטמינים ולחלבונים? בואו נעשה סקירה קטנה.. 

ויטמינים ומינרלים 

  • חלבונים והבולטים בהם היום – פפטידים – הפפטידים הם חומצות אמינו, חומצות אמינו הן הבסיס של החלבון בגוף, שעוזר לחיזוק ותחזוקת הרקמות. פפטיד הוא סוג מסויים של חלבון המצוי בגופנו כאשר הייעוד העיקרי שלו הוא לעורר את מערכת ההגנה שעל פני העור שלנו כדי לסייע, לרפא ולשקם את נזקי הסביבה והגיל. 

         פפטידים הם חומרים פעילים שחודרים אל תוך שכבות עמוקות בעור ומעוררים את  מערכת השיקום הטבעית שלו שבעקבותיה מתחילה בנייה מחודשת וייצור חומרים חשובים המייצבים וממצקים  את עורנו. 

עם הגיל, ייצור פפטידים בגופנו פוחת ולכן קרם מועשר בהם יכול לעזור למראה עור צעיר יותר ושמור יותר. 

  • ויטמין A – תורם להאצת יצירת תאים חדשים ומשפר משמעותית את האלסטיות של העור. ויטמין A אפקטיבי מאוד לטיפול בכתמי פיגמנטציה, שומר על הלחות ומעניק לעור מראה חלק ומתוח. מתמודדים עם אקנה? ויטמין A מחליק את העור ומחדש אותו בעזרת באופן יעיל ומשמעותי. בהחלט אפשר לקרוא לו ויטמין סופר על שבנוסף לכל מה שצויין כאן הוא גם מעודד יצירת קולגן, שומר על העור ואף משקם אותו! 


  • ויטמין C – הבסיס לייצור הקולגן בגוף, מעניק תמיכה לרקמות העור היוצרת מראה צעיר, פראשי ומוצק. ככל שהגיל עולה, ייצור הקולגן יורד – לכן מומלץ להעשיר מוצרים, במיוחד בתחום כמו אנטי אייג'ינג, לטיפוח הגוף ועור הפנים בויטמין C. לצד מיצוק עור מצויין, ויטמין C הוא גם נוגד חמצון, נוגד דלקות ותורם באופן משמעותי ללחות העור. 


  • ויטמין E – מסייע לעור הפנים בדרכים הבאות: שחזור תאים כתוצאה מנזקי החשיפה לקרני השמש וזיהום אוויר, מרגיע ומרפא את העור מצלקות, כתמים או כוויות, מקל על יובש,תורם בטיפול בדלקות עור ומרכיב חשוב של מוצרי אנטי אייג'ינג. ויטמין E נלחם בכל התופעות שהוזכרו על ידי נטרול רדיקלים חופשיים וקרני UVB הגורמים להזדקנות העור וגם מגן על העור מפני קרינת השמש. 

  • הגנה מקסימלית מפני השמש תגיע משילוב של ויטמין E וויטמין C 

  • חומצה היאלרונית – חומר טבעי המיוצר בגופנו ונמצא בעורנו באופן טבעי. כמו הפפטידים כך גם ייצור חומצה היאלורונית יורדת עם הגיל שעולה, מה שגורם לעור לאבד לחות, להתייבש ולקבל מראה מבוגר יותר מהר יותר. שימוש נכון בחומצה היאלורונית במינון נכון בקרם פנים יכולה לשפר משמעותית את רמת הלחות בעור, תורמת למרקם חלק יותר וצעיר יותר. אם רוצים להגיע לתוצאות ולראות ההשפעה מתכשיר המועשר בחומצה היאלורונית – חשוב להשתמש בו לאורך זמן ממושך. 
  • ליקופן – פיגמנט שמגיע אלינו מהירקות והפירות שצבעם אדום. הליקופן מעניק לירקות והפירות את הצבע האדום המיוחד שלהם ומוכר בעיקר בזכות העגבניה. השפעתו של הליקופן על העור היא משמעותית מאוד. הוא משמש נוגד חמצון חזק שנאגר בין שכבות העור העמוקות ומגן עליו מפני חמצון וחדירתן של קרני השמש המסוכנות.

 

הקוסמטיקה הטבעית מביאה איתה מוצרים על בסיס חומרים טבעיים המעשירים את עורנו ומגינים עליו מבלי להשתמש בכימיקלים וחומרים נופסים. מומלץ לפנות למקצוענים ואנשי מקצוע מוכשרים. 

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן