הורות משותפת- הגיע הזמן לדבר על הפיל שבחדר- החשש להכניס צלע נוספת לחיים

הבחירה בהורות משותפת תמיד מלווה בחששות והתלבטויות. אין ספק שמדובר בצעד מרגש שיביא עימו שינויים מהותיים בחיים, ובתוך כך קיימות שאלות רבות – למשל בכל הקשור לקשרים שבין הילד לאימו והקשר שבין האם לאבות. לכן חשוב מאוד לפתוח את הדברים, ללבן אותם ולהגיע להסכמות מבעוד מועד.  

כאמור, אחת הסוגיות המהותיות במודל של הורות משותפת היא כניסתה של אישה, אם הילד, אל תא משפחתי ואל קשר בעל מאפיינים ייחודיים. חשש בולט של גברים השוקלים לבצע את המהלך הוא "להישאר בחוץ", שהרי כבר מתחילת הדרך האישה היא הנושאת את ההיריון והקשר שלה עם הילד הינו ברור ומיידי. מה יקרה למשל אם היא תחליט שלא לשחרר ולא למסור להם את הילד? מה יקרה אם בזמן ההנקה ייווצר בונדינג חזק ביניהם? מה יהיה אם הזמן שהילד ישן רק אצל אימו ילך ויתארך? תהיות אלו ונוספות הינן נפוצות מאוד בקרב גברים, ובמידה רבה יושבות על התחושה של – "מה אני יכול לתת לילד שאמא לא יכולה?"

בעקבות חששות אלו, מוותרים גברים רבים על מודל ההורות המשותפת, שכן החשש להכניס אישה לחייהם גובר על הרצון לילד ופעמים רבות הם מוצאים את עצמם מווצרים עם חלום ההורות או פונים לפונדקאות.

אז אין חולק על כך שהקשר עם האם הוא מובן מאליו עבור הילד, אך מה עם האבות? כיצד ייווצר הקשר הראשוני שלהם עם הילד, האם האמא תתרום להתפתחות טובה ותקינה של הקשר או אולי תהווה מכשול? אכן, בשלבים הראשונים קיימת תלות לא קטנה במה שהאם מחליטה והדבר מוביל לחששות: אולי היא תרצה אותי רק בגלל הכסף ותראה אותי כספונסר בלבד? או אולי להיפך – היא תחשוב עליי בתור בן הזוג שלה ואצטרך להתנהג כמו בן זוג בשביל להיות בקשר? 

אפשר לעשות את זה נכון!

צילום עמרי אמויאל

האמת היא שהחשש מאבהות משותף לכל הגברים, כפי שהחשש מההורות משותף לכל ההורים – גברים ונשים כאחד. הדבר החשוב ביותר הוא לדבר על הנושאים, לפתוח את השאלות וההתלבטויות, ולעשות זאת באופן ממוקד וישיר. כאן בדיוק נכנסים לתמונה הניסיון והתהליך שמציעים באורו הורות משותפת.

רועי אמויאל ואוהד איתן נורי, העומדים מאחורי אורו, מכירים היטב את הנושאים שלעיל. בשנת 2009 התאהבו והפכו לזוג, ולאחר שנעורה בהם הכמיהה להיות הורים פגשו את גל, אם ילדיהם רנה וריי. כיום רועי ואוהד מגשימים את עצמם כהורים ביחד עם גל ולכל הדעות מדובר בסיפור הצלחה. אולם הדרך בוודאי לא הייתה קלה ולוותה בהרבה שאלות, חששות ומצוקות לכל אורכה, כפי שניתן להתרשם בפודקאסט בו מספרים על המסע המורכב הזה.

לאור הניסיון הרב, המחקר, ההתייעצויות, התשובות וההתמודדויות, נולדה דרך מדויקת ונכונה שבה מוזמנים אחרים לצעוד. באורו מציעים כיום תהליך המבוסס על היכרות מעמיקה בין הפרטנרים להורות, בניית הסכמות משותפות, מה שתורם להסרת הדאגות, מאפשר להציף אותן ובכך למנוע בעיות בעתיד. המודל המיוחד של אורו מורכב ממספר שלבים הסוללים את הדרך להורות משותפת ומאושרת, חוסכים בזמן, בעיכובים ובמפח נפש.

התהליך מתחיל בשיחה על כוס קפה, בה תשמיעו את הצרכים, התקוות, החלומות והרצונות, ותרגישו אם יש חיבור. לאחר מכן כל גבר ואישה שנכנסים לתהליך עוברים אבחון אשר עוזר לצוות להכירם טוב יותר. בתום תהליך האבחון תקבלו התאמות בהתאם לאבחון שעברתם, יקוימו מפגשים זוגיים עם המטפלת המשפחתית של אורו, שתלווה ותדריך אתכם לפני שתגיעו לשלב ההסכמות. כעת כבר תהיו מוכנים למפגשים של כל הפרטנרים לצורך העמקת ההיכרות, כדי לדבר על הציפיות והחששות של כל אחד ואחת לגבי המודל המשפחתי העתידי, ובתוך כך לחזק את הזהות המשפחתית והקשר.

רק לאחר מכן עוברים למפגשי גישור אישיים עם מגשר מוסמך, אשר מטרתם ליצור הסכמות לגבי גידול הילדים, בעוד אתם מקבלים הכוונה וכלים פרקטיים לבניית התא המשפחתי. בין היתר עוסקים בהוצאות הכלכליות המשותפות, בהסדרי שהות, בחגים וחופשות, בסוג החינוך של הילדים וכיוצא הזאת. לבסוף מאגדים את ההסכמות שהושגו לכדי הסכם גישור להורות משותפת, אותו מאשרים על ידי חתימה או באמצעות עורך דין – לפי בחירתכם.

לפרטים נוספים ולקבלת עזרה והכוונה מקצועית, הנכם מוזמנים לתאם פגישה דרך האתר או לפנות אל אורו בטלפון 050-5554464

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן