היזהרו בעבודה בגובה!

כל עבודה בגובה ומכל סוג כרוכה בסכנת חיים. הדרך הנכונה ולמעשה היחידה להימנע מסיכונים הינה באמצעות עבודה לפי נהלים עם ציוד מתאים.

 

עבודה בגובה חיונית לצרכים ותחומים רבים כגון לבנייה, פריסת תשתיות, גינון, תחזוקת מבנים ועוד. יחד עם זאת עבודות בגובה שמוגדרות בחוק מגובה של שני מטרים ומעלה, טומנות בחובן סכנות רבות. הדרך היחידה להימנע מהן הינה באמצעות ציוד תקני מתאים וביצוע פעולות על פי נהלי בטיחות ברורים.

 

 

תאונות עבודה בגובה

חדשות לבקרים אנו שומעים על עוד תאונת עבודה בגובה שגבתה חיי אדם. במרבית המקרים היה ניתן למנוע תאונות אלו אם היו פועלים עם ציוד תקני ובהתאם לדרישות החוק, באופן אחראי וזהיר. כך למשל, תאונות נפוצות בגובה מקורן בנפילה מפיגומים ובמות הרמה, נפילה מגגות, מפתחים, פירים, מסולמות ונפילה מגגות. במרבית המקרים נמצא כי תאונות עבודה בגובה בענף הבניה ובתחומים נוספים נובעות מאי שימוש או שימוש לא נכון באמצעי מיגון כמו רתמות בטיחות או קסדות. בנוסף, לעיתים קרובות עובדים אינם מקבלים הכשרה ראויה לעבודה בגובה כפי שנדרש בחוק.

 

עבודה בגובה – מהמסוכנת בעבודות

עבודות בגובה נחשבות למסוכנת ביותר בהיותן כרוכות בשורה ארוכה של סכנות גלויות ונסתרות מהעין. כך למשל, ברור לכל שמסוכן לטפס על גבי עמוד חשמל או לעבוד על קורה לא יציבה בגובה. אולם עבודה בגובה טומנת בחובה גם סכנות שאינן גלויות לעין כמו נפילת חפצים, ציוד שאינו מתאים או תקני, התקנה לא נכונה של ציוד לעבודה בגובה, התחשמלות ועוד. בכדי למזער את הסכנה בעבודות אלו המחוקק הוציא שורה ארוכה של תקנות, הנחיות והוראות, לרבות הדרכות והכשרה בתחום, שימוש נכון בציוד בטיחות תקני ומתאים, עבודה על פי נהלי בטיחות בגובה, ועוד.

 

 

רק עם ציוד מקצועי תקני

בכדי להימנע מהסכנות הקיימות בעבודה בגובה יש בראש ובראשונה לבצען רק עם ציוד מקצועי תקני שמשווק על ידי גורם מורשה, המספק גם שירותי ייעוץ והדרכות לעבודה בגובה. דוגמא טובה לכך הינה חברת מגן אופטיק, חברה מקצועית ואמינה שפועלת בתחום יותר משלושה עשורים, המייבאת ומשווקת ציוד מתקדם וחדשני לעבודה בגובה. הציוד עומד בכל דרישות התקן המקומיות והבינלאומיות המחמירות ומיוצר על ידי חברות מובילות בעולם.

הציוד שהחברה משווקת עונה לכל צרכי העבודה השוטפים בגובה של ענפים שונים ובכל קנה מידה, מארגונים גדולים ועד לאנשי מקצוע עצמאים. בין היתר פתרונות עבודה בגובה של מגן אופטיק כוללים מערכות בלימה כפולה עם בולם נסוג יו-יו, מערכות ריסון, מערכות מיקום ותמיכה, חצובות וכננת חילוץ, וציוד היקפי לרבות קסדות, טבעות, מטפסים, ציוד טיפוס וחבלים. כל זאת מסופק עם ייעוץ מקצועי ובחירת ציוד מתאים לכל צורך וסביבת עבודה.

 

להכיר את נוהלי העבודה בגובה

לצד ציוד תקני מתאים, עבודה בגובה נדרשת גם בהכשרה נאותה והכרות עם התקנות בתחום. כך למשל, עבודה בגובה מחייבת השגחה של אדם נוסף מהקרקע, ואין לבצעה במזג אוויר סוער המסכן את בטיחות העובדים. כמו כן, כל עבודה תבוצע עם ציוד בטיחות מקיף ואישי הנכון לאופייה של העבודה, אשר יותקן באופן בטוח ומוגן, ועל העובד להכיר ציוד זה ואת כללי השימוש בו.

 

לעוד מידע אודות עבודה תקנית בגובה עם ציוד מקצועי מתאים, צרו קשר עם חברת מגן אופטיק בטלפון 03-9617602.

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן