עיצוב מוצר לגיל השלישי

אוכלוסיית העולם מתבגרת. בארה"ב, למשל, בני ה – +65 מהווים כ – 16% מהאוכלוסייה. שיעור זה צפוי להמשיך ולעלות בעשורים הקרובים, כאשר על-פי הערכות רשמיות, סביב שנת 2035 מספר בני ה – 65+ בארה"ב יעבור בפעם הראשונה את מספר הצעירים עד גיל 18.

מגמה זו לא פוסחת על מדינות אירופה ועל ישראל כאשר ההערכות הן שאוכלוסיית הגיל השלישי בישראל, שמונה כיום כ – 800,000 איש, תכפיל את גודלה תוך פחות משני עשורים. מעבר להשלכות העתידיות והמרחיקות לכת של מגמה זו, אוכלוסיית הגיל השלישי מהווה פלח שוק משמעותי כבר היום. כך למשל, נתוני שוק מראים שדור ה – 'בייבי-בומרס' רוכשים כ -49% ממוצרי הצריכה ((CPG בשוק, הם צרכנים כבדים של אינטרנט ושל רכישות באינטרנט, והם מהווים כ – 41% מרוכשי המכשירים של אפל.

עיצוב מוצר עבור קהל היעד זה מציב בפני מעצב תעשייתי אתגרים ייחודיים. לצד כוח הקניה המשמעותי, והפתיחות שדור זה מפגין לשיווק וקידום מוצרי צריכה, הצרכים שלו מחייבים תשומת לב מיוחדת. כבר בשלב הקונספט, על מעצב תעשייתי לבחון את מגוון העיסוקים והתפקידים של בני הגיל השלישי ואת הנגזרות שיש לכך על כל מימד בעיצוב המוצר. פיתוח מוצר עבור פלח שוק זה מחייב, בין השאר, דגש על פונקציונאליות, נוחות שימוש וחזות אטרקטיבית וברורה. כך למשל, שיקולים כמו משקל, נוחות נשיאה ופשטות תפעול שעשויים להיות בעלי חשיבות משנית לאוכלוסייה צעירה יותר, עשויים לקבל קדימות בעיצוב מוצר לבני הדור השלישי.

תהליך מורכב כזה, של ניתוח צרכים, גיבוש מפרט, פיתוח מוצר ומעבר לייצור, דורש ליווי מקצועי של חברה לעיצוב תעשייתי. לחברות אלה יש את הידע והניסיון בליווי היזם בכל התהליך – שלב הקונספט, הידוק ושיפור התכנית העסקית, בחירת חומרי גלם מתאימים ליישום המתוכנן, תכנון ובניית הדמיות תלת-מימד ואבי-טיפוס, בנית עץ מוצר והנחיות ייצור ואריזה, ביצוע מגוון הבדיקות שנדרשות (שימושיות, בטיחות, תקינה וכו'), בחירת ספקי ח"ג וחלקים, ובחירת יצרנים ומפיצים בשווקי היעד של המוצר. ביצוע כל המשימות הללו, תוך עמידה במסגרת תקציבית ובלוחות זמנים, דורש הכוונה של אנשי מקצוע מנוסים שיודעים לצפות ולמנוע טעויות יקרות, בזמן ובכסף.

סטודיו קליפי הוא סטודיו לעיצוב תעשייתי המציע את מגוון השירותים המקצועיים לעיצוב ופיתוח מוצרים. עם ניסיון רב-שנים בפיתוח מוצרים למגוון שווקים, ובייצור מוצרים במגוון מדינות (ארה"ב, סין וכו'), הצוות שלנו מציע ללקוחות שלנו מענה שלם, תפור למידות הפרויקט, ומותאם ללקוח.

לעיצוב, פיתוח וייצור מוצרים חדשים, קבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם חברת קליפי דיזיין בטלפון 050-8873495 או במייל   [email protected]

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן