גלישת רוח וגלישת סאפ- האסקפיזם המושלם בעידן הקורונה

הקורונה תפסה את כל הציבור עם המכנסיים למטה, כולנו נאלצנו להתאים עצמנו למגבלות המגפה, אין איש בישראל שהקורונה לא "נגעה" בו בצורה כזו או אחרת: כלכלית, נפשית, בריאותית, חברתית ועוד.  השנה האחרונה מכתיבה התנהגות אחרת והיערכות שונה לקראת השנים הבאות מבחינת תקשורת אישית וביצוע פעולות אישיות.

אחד ממשאבי הטבע הגדולים והחשובים במדינה הינו חוף הים. חופי הים התיכון מושכים בכל שנה מיליוני אזרחים הנהנים מפעילויות שונות. אחת הפעילויות החשובות והמהנות ביותר שיש לים להציע היא גלישה וספורט ימי (רוח, גלים וכו'). התחום התפתח מאוד לאורך השנים האחרונות וישנם פלטפורמות גלישה חדשות שהפכו את הענף למבוקש יותר. עשרות אלפי ישראלים גולשים בחופי המדינה ורואים בגלישה תחביב עיקרי ומפלט השראתי לחיי היום יום. 

בזמן הקורונה המפלט אף הפך לחיוני יותר ואמצעי חשוב לשחרור לחצים:

  • 90% ומעלה מאמצעי הגלישה מהווים ספורט יחידני שיש עליו פחות הגבלות מאשר חדרי כושר או קבוצות ריצה. למעשה זה הספורט המושלם מבחינת מניעת התקהלות.
  • שטח האימון- הים, מהווה ניתוק מושלם מהמציאות הקשה והמאתגרת של עידן הקורונה.
  • ריבוי המועדונים והמקומות בהם ניתן להשכיר ציוד גלישה מקל על הגולשים ומאפשר הרחבה של הקהל הגולש.
  • ספורט איכותי עם מינימום פציעות שמפעיל את כל שרירי הגוף (שרירי ליבה)


גלישת סאפ- עשור של שליטה

לפני כעשור, עמית ענבר, גולש הרוח האולימפי היה הראשון לזהות את הפוטנציאל של הסאפ ואת הסיכוי להפוך לספורט הגלישה הפופולארי בישראל. הקלות יחסית (לא דורש יכולות מיוחדות) בהפעלתו והנגישות שלו (מתאים לכל גיל) הפכו אותו מהר מאוד לאמצעי הגלישה המבוקש ביותר והביא גם נשים רבות לאמץ אותו כתחביב ראשי.

עמית, ודנה אשתו, פיתחו הדרכות ומתודות חניכה מתקדמות אותם הם מעבירים בבית הספר לגלישה שלהם במכמורת (בית ינאי) ניתן לעבור שיעורי סאפ פרטיים או להצטרף לפעילות סאפ בקבוצה. למרות שלכאורה פעולת הגלישה פשוטה עדיין יציאה לים לבד, ללא כל הכשרה, יכולה ליצור נזק גופני כאשר עובדים לא נכון עם המשוט (דלקות וכו'). ההמלצה היא לקחת שיעור ניסיון בסאפ, לראות אם אתם מתחברים, ללמוד קצת טכניקות ואז להצטרף אל קורס גלישה בסאפ (קורס/ שיעור פרטי, שיטת לימוד של אחד על אחד).

גלישת סאפ למתחילים

לאחר שיעור היכרות (סאפ) ניתן להצטרף ולקחת חלק ב-קורס גלישת סאפ במועדון SUPAWAY הקורס נפרש על-פני 4 מפגשים של שעה. המפגש הראשון מתקיים בתוך הלגונה של חוף מכמורת במים רגועים ובשאר המפגשים כבר יוצאים לים הפתוח. קורס סאפ עולה 800 ₪ (כל שיעור סאפ פרטי עולה 200 ₪), נפרש עלפני 4 מפגשים של שעה לפחות וכאמור הוא בשיטה של אחד על אחד, עובדה המגבירה את יכולת הקליטה של התלמיד/ה מהשיעור. לאחר הקורס, ניתן להשכיר גלשן סאפ במחיר שפוי (100 ₪ לשעה) או להצטרף אל קבוצת חתירה בעלות של 70 שח למפגש בסדרה של 10 שיעורים. אין צורך בקניית חליפת גלישה או הוצאות גבוהות אחרות. זוגות רבים חולקים את חוויית הסאפ ביחד ומבצעים גלישה על סאפ זוגי. 

 

גלישת הידרופויל עם ווינג- הדבר הבא בחופי ישראל

בניגוד לסאפ- גלשן עמידה, שלא מצריך ניסיון קודם, גלישת פויל עם כנף מתנפחת דורש תהליך לימוד מובנה לפי שלבים בהם רוכשים מיומנות גם בשימוש בווינג ורק לאחר מכן שילוב של עליה על גלשן ווינג ורק לאחר שכל זה מתחבר משלבים את אלמנט ההדרכה על גלישה וריחוף על כנף פוויל באמצעות גלישת על ווינג סרף

באמצע שנות ה-80,  בוצע ניסיון לבצע גלישה עם כנף, בגלל טכנולוגיה וחומרים לא מתאימים הניסיון כשל עד שבשנים האחרונות בוצעה פריצת דרך וכיום יש גלשן רוח פויל שכובש את החופים בישראל.

גלשן רוח הידרופויל הינו גלשן עם סנפיר מתחת למים- כנף. שמחובר לגלשן בחלק התחתון (החלק שבתוך המים). בהתאם לגלשן ולתנאי הגלישה ניתן להחליף את גודל הסנפיר/ כנף. כך, כאשר נתקל ברוח חלשה נעשה שימוש בכנף גדולה וברוח חזקה- כנף קטנה.

בעבר היה ניסיון לגלוש תוך ניצול הרוח בעזרת כנף קשיחה אך שוב, היעדר חומרים מתאימים פגע בהצלחת הניסוי ויצר קושי אמיתי בגלישה. בשנים האחרונות התגברו הניסיונות כאשר במהלך שנת  2019 קרתה פריצת הדרך, נבנתה כנף מודרנית המייצרת מספיק כוח לעלות לריחוף על הפויל ונתנה מענה לגלישה בכל רוח, כולל הרוחות החלשות.

ה'פרי ויינג אייר'- הוא למעשה כנף מתנפחת שפותחה ע"י 2 מותגים על בתחום הגלישה: 'סטארבורד' ו- 'אייראש'. כל המערכת מתחברת תוך 90-120 שניות ומוכנה לפעולה, הכל ארוז בתיק קטן ואין צורך ברכב גדול או גגון.

תוכלו למצוא במועדון שלנו ציוד מתאים במחירים נגישים במיוחד.

 

מועדון SUPAWAY

עמית ודנה ענבר מביאים עימם ניסיון של 40 שנות גלישה. עמית ייצג במשך עשרות שנים את ישראל בתחרויות גלישה בינלאומיות אם כגולש (הישגים יוצאי דופן באליפות העולם ואירופה) ואם כמאמן (אימן את גל פרידמן בעת זכייתו במדליית הזהב באולימפיאדה). 

המועדון מציע מגוון רחב של גלשנים וציוד גלישה להשכרה ומכירה ומעל הכל הוא מאגד קהילת גולשים איכותית ומסורה. צוות המדריכים במועדון מהווה את שדרת ההדרכה המקצועית הגבוהה ביותר בישראל, אנחנו זמינים מצאת החמה ועד השקיעה, כל השבוע.

לפרטים נוספים ניתן לפנות בכל יום, הצוות שלנו ישמח לתת לכם מענה בטלפון 09-8666991

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן