בהלת הקורונה והשפעתה על העברת הייצור למדינות אחרות בעולם

וירוס הקורונה אומנם לא הגיע לישראל, אבל פריטים נוספים גם לא הגיעו, והם המוצרים של רשתות ענק המגיעים מסין, המכונה "המפעל של העולם". מסתבר שרשתות ענק כבר מתחילות לחפש אלטרנטיבות חדשות, ולא ממתינות לפתיחת קווי הייבוא. 

אם נתאמץ מעט ונסתכל בתווית של כל מוצר הנמצא לידנו, נראה שהוא MADE CHINA. חלק מרכזי ממוצרי הצריכה הנמצאים על מדפי החנויות בקניונים ובמרכזים מסחריים, מגיעים אלינו ישירות מ'המפעל של העולם' – סין, ובעיקר מוצרים שאנו צורכים יום יום כמו פרטי אופנה, הנעלה מוצרי חשמל ובכלל כל מה שנמצא סביבנו. 

מפעלי הייצור שנסגרו לרגל ראש השנה הסיני בסין, נותרו עדיין סגורים, הקווים האוויריים אף הם אינם מבשרים על פתיחתם בזמן הקרוב, מה שמוביל לעיכוב בקולקציות ובמוצרים שעתידים להתרוקן בקרוב ממש מהמחסנים של המותגים הגדולים. נראה שרשתות ענק אינן יושבות על הגדר, וכבר מתחילות לחפש אחר פתרונות אחרים.

רק כדי לסבר את האוזן, בשל וירוס הקורונה, מותגים רבים עשויים לספוג פגיעה כבר בימים אלה, ומרביתם (בעיקר רשתות אופנה) כבר ירגישו את הקושי עם החלפת קולקציית האביב שאמורה להיות מוצבת בחנויות לקראת חג הפסח הקרוב. ומי מהרשתות שקיבלו את המלאי לפסח ולקיץ הקרובים, יחושו את הקושי בחורף הבא, מכיוון שכבר בימים אלה עשויות רשתות ענק להתחיל לתכנן את אופנת החורף שעתידה לצאת בתחילת השנה העברית. אך לא רק רשתות אופנה, גם חברות קוסמטיקה, רשתות לגאדג'טים, מתנות, מוצרי חשמל והרשימה עוד ארוכה. כולם אובדי עצות.

כולם מחפשים ייצור שאינו תלוי במיליון סינים 

אומנם רשתות האופנה מעריכות שמרבית מפעלי הייצור בסין יחזרו בקרוב לפעול ולבחון את גודל הנזק, אך העיכוב ימשך לפחות עד חודש מאי ואפילו יוני. כל אלה גורמים לרשתות ענק לחפש יבוא חליפי ממדינות שונות ברחבי העולם כדוגמת ברזיל, טורקיה, ויאטנאם, הודו, מרוקו ומדינות שונות סביב העולם. אפשר להבין אותן לגמרי, הרי ייצור ישראלי לא בא בחשבון בשל העלויות הגבוהות, ומצד שני עליהן לספק את הסחורה ללא עיכובים. החלפת ספק היא משימה שכמעט בלתי אפשרית, וודאי שלא החלפת ספקים סינים הידועים בעלויות הנמוכות, בקניינים הישראליים השוהים בסין ובשירות הקפדני. 

איתור וזיהוי הזדמנויות עסקיות, מסתבר שזה לא קל 

בעוד רשתות ומותגים מתחילים לבדוק אופציות ליצור וייבוא במדינות אחרות, הן נתקלות בקשיים רבים. הקושי הוא בדיוק כמו שאנו מחליפים רכב, קשה לבחור, ועוד יותר קשה להתרגל. אם ברכישת רכב אנחנו נגשים לנסיעת מבחן, בודקים מבחני ריסוק, קוראים ביקורות ורק כעבור זמן מה מחליטים לרכוש רכב, דמיינו מה קורה במקרה של החלפת ספק ברשתות ענק. 

לדברי איגור יבדוסין מחברת InfoTarget המתמחה במידענות עסקית; "הנגיף הסיני גרם לרשתות ומותגים רבים לבחון אופציה להחלפת ספקים ויבואנים, בעיקר בטורקיה או במדינת מזרח אירופה, אך הם נתקלים בקשיים רבים הנובעים מבירוקרטיה, תרבות אחרת וכו'. זו הסיבה שאנחנו מלווים רשתות וחברות בכל סדר גודל, ומעניקים להן מידע עסקי שיאפשר לבצע קשרים עסקיים בדרך הטובה והיעילה ביותר". 

לחברת InfoTarget מאגרי מידע ייעודיים של מגוון סקטורים בתעשייה, ואפשרות ניטור וניתוח מידע ממגוון מקורות כמו מקורות חדשותיים, כלי מודיעין עסקי, סקרי שוק ועוד. אין ספק ששירות זה יאפשר למותגים ורשתות לצלוח את אתגר החלפת הספקים, ולגלות ספקים חדשים מעבר לים. 

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן