בדיקת קרקע סביבתית לפני רכישתה – חשוב וכדאי לדעת

בדיקת קרקע סביבתית, המכונה בעגה המקצועית גם "סקר קרקע" נדרשת על פי נהלי המשרד להגנת הסביבה במקרים בהם הקרקע חשודה בשימושי עבר שיתכן כי היה בהם שימוש בחומר מסוכן ומבצע אותה בפועל יועץ סביבתי מקצועי. הדבר נדרש, בין היתר, במקרים בהם מעוניינים יזמים, "להקים" פרויקט בנייה על הקרקע רצוי לכלול סקר היסטורי לשיושי קרקע שייתכן ויכלול גם בדיקות נקודתיות לצורך בחינתה של הקרקע בכל הקשור למידת זיהומה (האם, או עד כמה היא אכן מזוהמת).

לשם מה צריך אותה

על פי בדיקות המשרד להגנת הסביבה ישנן בישראל לכל הפחות מאות מוקדים בהן קרקעות, הידועות כמזוהמות. מעבר לכך, ידוע כי ישנן גם קרקעות אחרות בעלות פוטנציאל לזיהום, כאשר כאן ההערכה שמדובר במספר של אלפי מוקדים או יותר מכך. אלו, ייתכן וקרקעות אלו מזוהמות מפעילויות העבר או מההווה, בין אם בשל פעילותן של תעשיות הדלק השונות, בשל פעילותן של התעשיות הביטחוניות, פעילות מפעלים ומטמנות פסולת. כל אלה, גורמים, כידוע לזיהומים באוויר ובקרקע ויכולים להפוך את ההשקעה הנדל"נית, לבלתי כשירה להקמת מבני מגורים.

בדיקות קרקע סביבתיות, כוללות במסגרתן שורה של בדיקות שונות, הבוחנות את מצבה של הקרקע: סקר היסטורי, סקר גזי קרקע, סקר קרקע וקידוחי ניטור מיוחדים למי התהום במידת הצורך או על פי דרישה. הבדיקות מבוצעות בקרקעות הנמצאות באתרים עם חשיפה לחומרים מסוכנים או בקרבה למקורות עם פוטנציאל לזיהומי קרקע. קרקע מזוהמת עשויה להוות סיכון בריאותי ממשי לאדם, לחי וגם לצומח. מסיבה זו מבוצעת הבדיקה לעומקה ונעשית אך ורק על ידי בעלי מקצוע מנוסים ומיומנים בתחום, הנעזרים בכל האמצעים הנדרשים כדי לזהות זיהומים ומקורם.

חשיבות הפנייה לבעל המקצוע המתאים

בעיות הבריאות, העשויות להיגרם לבני האדם כתוצאה מהמזהמים הן רבות וקשות. אלו יכולות להיות בעיות הקשורות למערכת הנשימה, למערכת העיכול, פגיעה במערכות העצבים וגם לעור. המזהמים יכולים להיות באוויר עצמו, בתווך הקרקע כמובן ואף להגיע למי השתייה. כאשר מעוניינים להקים פרויקט בנייה כלשהו על קרקע מסוימת, מתבצעות בדיקות אלו עבור יזמי הבנייה, עבור בעלי הקרקעות או עבור האדריכלים בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה או כחלק מהליך גילוי נאות. בעלי המקצוע, המבצעים אותן, מלווים את הפרויקט לכל אורכו, משלב התכנון ועד לקבלת האישורים הנדרשים והם מהווים מקור מקצועי מוסמך על מנת לבחון את מצבה של הקרקע לפני הבנייה.

בהתבסס על הנתונים המתקבלים יכול איש המקצוע להציע פתרונות שיקום לקרקעות מזוהמות, המתבססים על טכנולוגיות חדשניות. פתרונות אלה כוללים טיפולים בקרקעות עצמן ושימוש במתקני שיקום מיוחדים. הדבר יכול להיעשות בעזרת אמצעים ביולוגיים שונים, באמצעות שריפה מבוקרת או שטיפת הקרקע כדי להיפטר מאותם מזהמים.

מעוניינים להקים פרויקט כלשהו על קרקע מסוימת ומעוניינים בבדיקתה? חשובה לכם מידת מקצועיותו של יועץ הסביבה התמחה בבדיקות הקרקע וגם מידת אמינותו? אם כן, חברת Envirotech היא הכתובת הנכונה לפנות אליה ולהיעזר בשירותיה. החברה מציעה שירותי ייעוץ, תכנון וגם ניהול של פרויקטים סביבתיים וכן מתמחה, בין היתר, בביצוע בדיקות קרקע מסוגים שונים. לסקירת שירותי החברה, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, צרו קשר ב – 1-700-500-803

 

אולי יעניין אתכם גם איתור של תשתיות תת קרקעיות

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן