בדיקת מהירות גלישה בבזק ובהוט

הרבה פרמטרים יכולים להשפיע על מהירות הגלישה שלנו דרך ספקיות התקשורת והתשתיות, החל מרוחב הפס ועד לווירוס על המחשב בבית. לעיתים מדובר בבעיה אצלנו כמו וירוס על המחשב, ולפעמים הבעיה קשורה לספקית עצמה. איך מבצעים בדיקת מהירות גלישה ומה עושים עם התוצאות – על כך נענה בכתבה הבאה.

 

בדיקת מהירות גלישה בבזק

על מנת לבצע בדיקת מהירות גלישה בזק כל שעליכם לעשות הוא להיכנס אל אתר האינטרנט שלה או של בזק בינלאומי, וכמו כן אפשר להשתמש במגוון אתרים נוספים שמציעים בדיקות דומות. לפני הבדיקה יש לחבר את המחשב למודם או לראוטר באמצעות כבל (ווי פי לא טוב לעניין זה), ולסגור כל תוכנה או דפדפן שכבר פועלים כרגע במחשב. עוד יש לוודא שאף מחשב, טאבלט או מכשיר אחר לא יושב על הווי פיי כרגע, ואז אפשר להתחיל בבדיקה על ידי הקלקה על הסמל שבאתר.

 

התוצאות שמתקבלות מתחלקות לשלושה חלקים. החלק הראשון הוא "הורדה", כלומר המהירות שבה המחשב שלכם מוריד קבצים מהאינטרנט (סרטים, סרטונים ביוטיוב, תוכנות, משחקים וכיוצא בזאת). היבט זה נמדד במגה בייט לשנייה וככל שהוא גבוה יותר כך עדיף. עליו להיות קרוב למהירות המובטחת בחבילה שרכשתם מספקית התשתיות או האינטרנט שלכם. האספקט השני הוא "העלאה", כלומר המהירות שבה אתם מעלים קבצים מהמחשב שלכם לאינטרנט, למשל תמונות לפייסבוק, ביצוע שיחת וידיאו, שליחת אימיילים וכיוצא בזאת. בדרך כלל היבט זה הוא הפחות בעייתי למרבית האנשים, שכן הקבצים שאנו מעלים לרשת קטנים בהרבה מאלו שאנו מורידים – למשל סרטים. גם כאן המהירות נמדדת במגה בייט לשנייה ואותן ההערות שכתבנו לעיל תופסות למקרה זה. האספקט השלישי נקרא "פינג" ולמרות השם החמוד שלו הוא בעצם חשוב מאוד. הוא מתייחס למהירות התקשורת, כלומר לזמן שעובר מרגע שהמחשב פנה לשרת מסוים ועד לרגע שבו הוא קיבל הודעה חוזרת על קבלה. כאן המהירות נמדדת במילישניות ואנו שואפים שהזמן יהיה קצר ככל האפשר.

 

בדיקת מהירות גלישה בהוט, ומה עושים?

אותם הדברים שאמרנו לגבי בזק, נכונים גם לגבי בדיקת מהירות גלישה הוט, אותה אפשר לבצע דרך אתר החברה או באתרים נוספים ברשת. במידה שהתוצאות מאששות את החשד שלכם, כלומר שמהירות הגלישה נמוכה יחסית, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא להתקשר לספקית. זאת מאחר שבתמיכה הטכנית תוכלו לקבל המלצות לשיפור הבעיה, למשל להוריד כמה תוכנות כבדות ומיותרות מהמחשב שלכם, לעשות סריקה של וירוסים, או לאפס את המודם והראוטר. ייתכן גם שיגידו לכם שהנתונים אמנם נמוכים אבל מתאימים לגמרי לחבילת הגלישה שרכשתם, ומה שמומלץ הוא פשוט לשדרג אותה. לצד זאת, יוכלו להנחות אתכם לבדיקה של ציוד התקשורת הקיים בבית, לבצע בדיקות על מחשבים אחרים, ועוד.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן