איך תשפיע הבינה המלאכותית על חיינו? לא התשובה שחשבתם עליה

בשנים הקרובות הולכת טכנולוגית ה-AI לעשות מהפכה בחיינו, ובפרט לשנות את עולם העבודה כפי שהכרנו אותו. מה עושים באקדמית רמת גן כדי לדאוג שאף סטודנט לא יישאר מאחור וכדי להכין אתכם בצורה הטובה ביותר ליום שאחרי התואר? התשובה בשורות הבאות.

המהפכה החמישית

ההיסטוריה האנושית תמיד הייתה רוויה במהפכות כמו מהפכת הדפוס, המהפכה התעשייתית והמהפכה הטכנולוגית. כל אחת מהמהפכות שינתה את החיים של בני האדם, אפשרה לאנושות להתקדם ולהתפתח והותירה חותם משמעותי והיסטורי. כעת, אנו ניצבים בפתחה של מהפכה נוספת, חדשה ומסעירה – מהפכת המידע והבינה המלאכותית. בעבר, הייתה טכנולוגית ה-AI פנטזיה רחוקה ובלתי מושגת. המחשבה על תוכנת מחשב שיכולה "לחשוב" בכוחות עצמה ולספק תשובות ופתרונות מהירים ודינאמיים נראתה כמו חלום ותו לא. אבל אם למישהו פה עוד היה ספק, השנה החולפת הוכיחה לנו אחרת ונראה שה-AI כאן כדי להישאר ולנו נותר להבין כיצד הדבר עומד להשפיע על חיינו. 

איך תשפיע הבינה המלאכותית על שוק העבודה?

באקדמית רמת גן הבינו כי יש להקדים תרופה למכה וכי צריך להכין את הסטודנטים ואת הבוגרים לשינויים הצפויים להתחולל בשוק העבודה. על פי הערכות, השימוש בתוכנות מבוססות AI ילך ויגבר ויש הגורסים כי יותר מ-300 מיליון משרות תעלמנה מהעולם ואת מקומן יתפסו תוכנות ה-AI. מי שיישארו רלוונטיים הם אלו אשר ידעו כיצד להשתמש ב-AI וכיצד לרתום את כוחן לטובת צמצום זמן העבודה וייעול המשימות שלהם. לכן, מובילי האקדמית החליטו לחשוף את הסטודנטים לכוחה של הבינה המלאכותית בצורה נרחבת, מקצועית ומקיפה, באופן שטרם נראה כמותו באקדמיה הישראלית.

שילוב AI בלימודים האקדמיים

במכללה האקדמית רמת גן הבינו את גודל השעה ואת חשיבות המהפכה שאנו עומדים בפתחה והשכילו לייצר תוכניות לימוד הכוללות בתוכן חשיפה משמעותית לקרוסים העוסקים בתחום הבינה המלאכותית. מיטב המומחים והמרצים פיתחו עבורכם קורסים ברמה הגבוהה ביותר שמטרתם להקנות ידע שימושי, רלוונטי ומעשי שיוכל לתת לכם יתרון משמעותי בשוק העבודה ביום שאחרי התואר. הקורסים עוסקים בנושאים מגוונים כמו:

  • למידת מכונה – זהו אחת מתחומי הליבה של ה-AI, בפשטות ניתן לומר כי המשמעות שלו הוא ללמד את המכונה (המחשב) כיצד ללמוד מנתונים ולקבל החלטות או תחזיות המבוססות עליהן.
  • מדעי נתונים וניתוח נתונים – הנתונים הם הלחם והחמאה של הבינה המלאכותית. לכן המיומנות של איסוף, הכנה, ניתוח והפקת תובנות מהנתונים היא קריטית וחשובה במיוחד.
  • בינה מלאכותית בעסקים וניהול – שימוש בתוכנות הבינה המלאכותית לצורך תמיכה בקבלת החלטות, אוטומציה של תהליכים עסקיים, ייעול תהליכי עבודה ועוד.
  • שימוש ביישומי הבינה המלאכותית – תוכנות אלה יכולות לסייע ולייעל תהליכים בכמעט כל אחד מתחומי החיים, לכן ישנה חשיבות ללמידת מיומנות השימוש בהן גם לסטודנטים מתחומים שאינם טכנולוגיים.

את הקורסים השונים תוכלו למצוא במסלולי הלימוד השונים של; מדעי המחשב, מערכות מידע, תואר שני בטכנולוגיות למידה דיגיטאלית ובסדנאות AI המוצעות כחלק מכל מסלולי הלימוד.

סדנאות AI בכל תוכניות הלימודים 

החל משנת הלימודים תשפ"ד, כל סטודנט במכללה ישתתף בסדנאות AI

המגשרות על הפער שבין שיטות העבודה והלימוד המסורתיות, לבין הכלים הטכנולוגיים העדכניים והחדשניים ביותר.

סדנת AI בשיפור וייעול הלמידה באמצעות יישומי בינה מלאכותית לפיתוח אסטרטגיות למידה מותאמות אישית, כלי כתיבה וניתוח מתקדמים, ועזרי תרגול להעמקה ושיפור ההישגים הלימודיים.

סדנת AI, מקנה כלים ומיומנויות הנחוצים לתחום הלימוד של הסטודנט, ולתפקידים אליהם תוכנית הלימודים בה הוא לומד, מכשירה.

הלימודים באקדמית רמת גן

האקדמית רמת גן היא מוסד אקדמי המוביל תפיסת עולם וחזון אנושי-חברתי השואף לתרום לבניה של חברה טובה, אכפתית וצודקת יותר בישראל. הרצון של המכללה הוא להפוך לכתובת הטבעית לסטודנטים הרוצים לעשות את ההבדל בלימודים האקדמיים ובתחומי העיסוק השונים. במכללה מאמינים כי השילוב בין רמת לימוד אקדמית גבוהה, סגל מרצים בכיר ומקצועי, והתאמה של מסלולי הלימוד לצורכי הסטודנט – הוא המפתח להצלחה.  

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן