איך מקימים עסק בתחום המזון

הקמת עסק בתחום המזון היא חלומם של רבים וטובים, ולא מעטים גם מגשימים אותו. יחד עם זאת, לאור התחרות העזה בתחום והמורכבות של הקמת וניהול עסק כזה, חשוב לבצע את המהלך עם ליווי של מאמן עסקי בעל ניסיון רב בתחום.

הביקוש לשירותי עסקי המזון היה וימשיך להיות גבוה, כאשר כמחצית מהאוכלוסייה בארץ סועדת בחוץ פעם בשבוע לפחות ופוקדת את המסעדות, בתי הקפה, הפיצריות, הברים ודוכני הרחוב. לכך מצטרפים שירותי המזון של חברות הקייטרינג ואולמות האירועים בישראל, המהווים חלק בלתי נפרד מההווי המקומי. על כן, לעסק המוקם בתחום המזון יש תנאים התחלתיים טובים מבחינת הביקוש. 

יחד עם זאת, הנתונים מראים כי הרוב הגדול של העסקים בתחום לא צולחים את השנה – שנתיים הראשונות, וגם לאחר מכן מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים הקשורים לתחרות ולשינויי מגמות תכופים. אחת הסיבות המרכזיות לקשיים ואף למשברים היא היעדר תכנון נכון והיערכות נכונה של הקמת והרצת העסק. כלומר, עסקים המוקמים בלא חשיבה מעמיקה אודות הקונספט, המיקום האופטימאלי, התפריט, פוד קוסט ועלויות נוספות, היבטים של שיווק ומיתוג, צפי הכנסות, מקורות המימון, ללא בדיקת היתכנות כלכלית ובלי תוכנית עסקית מפורטת ורצינית המלווה את העסק בשלביו הראשונים. 

אלו רק מקצת הנושאים שיש להתייחס אליהם כבר למן ההתחלה, כאשר חושבים להקים עסק בתחום המזון. אכן, פתיחה של עסק שיהיה בעל בסיס איתן ויכולת להצליח בטווח הארוך, אינה עניין של מה בכך, ונדרשת עבודה רבה. אולם עם ייעוץ וליווי שוטף של יועץ עסקי מיומן – המשימה בהחלט אפשרית. לראייה, עסקים שמקבלים ליווי עסקי מצליחים הרבה יותר מהסטטיסטיקה שהבאנו לעיל.

 

 

חשיבותו של ליווי מקצועי

עקב המורכבות והצורך להיכנס לעסקי המזון בעיניים פקוחות ועם הרגליים על הקרקע, חשוב לקבל ליווי מאמן עסקי בעל ניסיון רב, בדגש על ניסיון בעסקי המזון וגם בתור יזם ומנהל עסקים בשטח. דוגמא טובה לכך מהווה נדב נאמן שב- 15 השנים האחרונות עוסק בייזום, הקמה וליווי של עסקי מזון למיניהם. לנדב תואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת, תואר שני במנהל עסקים עם התמחויות ביזמות ואסטרטגיה, ובנוסף הינו מוסמך קואוצ'ינג עסקי ואישי, מוסמך לימודי נדל"ן מסחרי ומניב, ובוגר לימודי ניהול מתקדם מאוניברסיטת תל אביב. לאורך השנים ייסד בעצמו ובשותפות עם אחרים לא מעט עסקים בתחום המזון, לרבות בתי קפה וברים, מסעדות, חברות קייטרינג ואולמות אירועים. בד בבד ייסד שיטות ניהול ומתודות עסקיות שונות וליווה עסקי מזון רבים כגון גלידריות, פיצריות, בתי קפה ועוד. למעשה נדב חי ונושם את התחום בתור בעל בית שבעצמו משקיע כסף ומפתח קונספטים, ובהיותו בעלים של בתי קפה, ברים ומסעדות עד היום, ובמילים אחרות – הוא מחובר ישירות אל כל מה שקורה בתחום.

 


נדב נאמן

 

מתחילים בהתחלה…

הקמת עסק מזון מצריכה כאמור חשיבה מעמיקה, תכנון נכון והתייחסות לקשת רחבה של פרמטרים. כך למשל, יש לבחור עבורו קונספט ברור הכולל את סגנון השירות במקום, את האוכל שיוגש בו ואת האווירה. אלו הולכים ביחד עם סימן ההיכר המייצר את האישיות, הזהות ומטרת העסק. מכאן גם נגזרים העיצוב והאווירה של אזור ההסעדה, המשדרים את האווירה הנכונה ומייצרים חוויה משמעותית וייחודית אצל קהל היעד. 

היבט מרכזי נוסף הוא כל הקשור לתפריט העסק, המושפע כמובן מסוג הקהל שאתם מעוניינים למשוך וישפיע לא מעט על הציוד שיש לרכוש ועל צוות העובדים שתגייסו. מעבר לכך ישנם עוד נושאים רבים שצריך לטפל בהם כגון היתרים ורישיונות, התקציב, התוכנית העסקית וכדומה. זכרו כי התייחסות רצינית ומקצועית להיבטים אלו תאפשר לבסס את פעילות העסק בצורה נכונה, תמנע מפח נפש ומשברים כלכליים, ותעזור לייצב הצלחה והנאה מניהול העסק בטווח הארוך.

 

לפרטים נוספים על הקמת עסק בתחום המזון, ולקביעת פגישת ייעוץ ראשונה, פנו אל נדב נאמן בטלפון 054-4366842.

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן