איטום גגות – מתי מבצעים ועם אילו חומרים?

אל תתנו לימים החמים להטעות אתכם: הסתיו כבר כאן וזה הזמן לבדוק את אטימות גג הבניין או הבית. זהו גם הזמן הנכון לביצוע עבודות איטום שיבטיחו את היובש והחמימות בימות החורף הגשומים.

 

איטום גגות היא פעולה חשובה לשמירה על המבנה יבש מרטיבות ומבודד מבחינה תרמית לכל אורך השנה, ובדגש על החורף. יש להבין כי שכבת האיטום של הגג הולכת ונשחקת עם הזמן, כאשר שמש הקיץ החזקה מייבשת אותה ואילו גשמי הזעף של החורף ממשיכים את תהליך הבלייה. לכן, גם אם ביצעתם איטום בחורף שעבר כדאי מאוד לבחון את עמידותו כבר עכשיו ולפני שהגשמים מגיעים. את האיטום אמנם ניתן לבצע בכל העונות אך בדרך כלל נוהגים לבצעו כאשר מתחיל הסתיו. זאת מכיוון שרוצים להיות בטוחים שהגג תקין ואטום לקראת בוא הגשמים, ומצד שני אחרי הקיץ בטוח אין עוד רטיבות שנותרה בגג.

על החשיבות של איטום גגות נדמה שלא צריך להכביר מילים, וכולם יכולים להבין מדוע לא כדאי ולא רצוי שיחדרו מים אל הבית לחורף: הנזילות, העובש והפטריות, הפגיעה בתכולה ובמבנה עצמו, הריח הלא נעים, האוויר הלח שמזמין מחלות, וכן הלאה. בנוסף לכך, כאשר מבצעים איטום גגות בצורה נכונה ועם חומרים איכותיים, רמת הבידוד התרמי של הבית עולה והמשמעות היא תחושה חמימה יותר בחורף וקרירה יותר בקיץ, וכמובן חיסכון בהוצאות האנרגיה.

 

בחירת חומרי איטום לגג

השוק המקומי והעולמי מציע לא מעט חומרי איטום לגגות. לדוגמא, ישנה הזפת הוותיקה והמוכרת אשר מצד אחד מציעה את היתרון של עלויות זולות יחסית, ומצד שני רגישה לפגיעות וגם צריך להלבין אותה אחת לשנה שלא תחמם את הבית בקיץ. כמו כן ישנן היריעות הביטומניות (או יריעות פי.וי.סי) שפורשים על פני הגג ומלחימים יחדיו, פעולה המצריכה לרוב מיומנות גבוהה. לכך מצטרפים עוד מגוון חומרים ובראשם חומרי האיטום על בסיס פוליאוריטן שמתאימים לסוגי גגות שונים כולל גגות שטוחים ומשופעים, וניתן ליישמם גם מעל לזפת, ליריעות ביטומניות, בטון ומצעים נוספים.

לחומרי האיטום על בסיס פוליאוריטן מספר יתרונות מהותיים. מדובר בחומרים בעלי תכונת הידבקות גבוהה אל התשתיות השונות, דבר המבטיח אחיזה לאורך תקופה ארוכה. שנית, אלו חומרים בעלי רמת גמישות טובה ולכן כאשר החום והקור משפיעים על התשתיות ועל המבנה, החומר מסוגל להתרחב ולהתכווץ עימם ללא שברים וסדקים. בנוסף, יכולת ההתפשטות של חומרים אלו תורמת לאיטום אופטימאלי של כל חור ומרווח בתשתיות, דבר המבטיח רמה גבוהה במיוחד של אטימות לרטיבות ושל בידוד תרמי.

יחד עם זאת, גם בחירה של חומרי איטום על בסיס פוליאוריטן יש לעשות בחוכמה בהתאם לסוג הגג ולחברה העומדת מאחוריהם. דוגמא טובה למוצר אמין ואיכותי היא ISOMAT-ISOFLEXHYBRID, ממברנת איטום היברידית נוזלית לגגות שטוחים המעניקה שכבת איטום רציפה, גמישה ובלתי חדירה למים, הנדבקת היטב לבטון, מתכת, עץ, ועוד מגוון רחב של מצעים. למוצר זה אחוזי החזרת שמש גבוהים ולכן הוא מפחית את תצרוכת החשמל בבניין, וכן בעל עמידות גבוהה למזג אוויר ועומד בתקנים מחמירים. דוגמא נוספת למוצר איטום מצוין היא ISOMAT-ISOFLEX PU 510 המיועד לגגות שטוחים ומעניק הגנה מעולה לאורך שנים מבחינה תרמית, כימית, מכאנית ומפני פגעי מזג אוויר וקרינת שמש. זהו חומר איטום אמין בעלויות נמוכות המגיע בצבע לבן ובצבעים נוספים, המפגין איכויות דומות לאלו של המוצר הראשון, מתאים למצעים שונים ועומד בתקנים מחמירים.

 

להערכות מוקדמת, מקצועית ואיכותית בפריסה ארצית ניתן לקבל פרטים נוספים וייעוץ טכני ע"י חברת אם טי אר לבניין בע"מ הנציגה הבלעדית של ISOMAT בישראל בטלפון
04-3750001 או באתר  

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן