אטמי אוזניים נגד רעש – מוצר קטן, פתרון ענק

אטמי אוזניים הם הפתרון האולטימטיבי כנגד רעשים חזקים, את זה אתם אולי כבר יודעים. משקל האטמים זעיר, הם כמעט ולא נראים ולמרות היותם בלתי מורגשים – האטמים בהחלט עושים את ההבדל בין שמיעה תקינה לאורך זמן או צפצופים באוזניים ואובדן שמיעה. אטמי האוזניים נמצאים בשימושים רבים כיום, ולא רק בתעשייה. גם בהופעות מוזיקה, בחתונות ובאירועים, טיסות, שינה ולימודים – לאטם הקטן והזול תפקידים רבים בשמירה על איכות חיים מירבית.

 

מה זה רעש ואיך מודדים אותו?

 כמה הגדרות בסיס על הגנת שמיעה לפני שממשיכים. הרעש שאטמים "עוצרים" נקרא בלשון מקצועית "הנחתת רעש". הנחתת רעש היא למעשה מדידה של כמה דציבלים האטם מוריד בעזרת שימוש ראוי. לדוגמה, אם במקום מסוים 110 דציבלים, ואטם מסוים מנחית 35 דציבלים – כעת המשתמש חשוף רק ל-75 דציבלים, מידת רעש ללא סיכון בה השמיעה לא נפגעת. כל אטם מנחית כמות שונה של רעש, בהתאם להצהרת היצרן.

 

שימוש באטמי אוזניים בעבודה

עובדים בתעשייה ובהרבה עבודות פיזיות חשופים למידות רעש משתנות ומזיקות. חשוב לזכור – גם חשיפה לרעש במשך שניות בודדות יכולה לגרום לנזק ארוך טווח! על העובד החשוף לרעש לבחור אטמי אוזניים שיתאימו לרמת הרעש בה הוא עובד. ישנם דגמים שונים של אטמי אוזניים כמו אטמי אוזניים מסיליקון או מספוג, רב או חד פעמיים, עם או בלי חוט. לצורך כך יש להתייעץ עם ממונה הבטיחות במפעל, או אפילו להתייעץ עם מומחים בתחום.

לרעש חזק יש תופעות לוואי רבות. מעבר לחוסר ריכוז ועלייה ברמת העייפות, החשיפה לרעש גורמת אי יכולת לשמוע קולות אזהרה בעת העבודה וכן להעלאת המתח הנפשי.הגורמים האלה יוצרים סיכונים ומשפיעים על איכות ותפוקת העבודה. בעזרת אמצעים להגנת השמיעה כמו אטמי אוזניים מקצועיים, ניתן להתגונן מפניהם. לא רק בתעשייה הכבדה – אטמים משמשים גם לעובדים במשרד רועש וסוען כדוגמת אופן-ספייס שרוצים קצת ריכוז בסביבת העבודה הרועשת. לכן, בכל עבודה שהיא – בתעשייה, במשרד, במפעל או במקום רועש, אטמי אוזניים הם מוצר בטיחות מעולה להפחתת הסיכון באובדן שמיעה.

 

אטמים גם בחיי הלילה ובתחביבים

בין אם אתם עכברי לילה שנמצאים בהופעות רועשות, מוזיקאים פעילים או סתם חובבי שינה עמוקה – אטם לאוזן יכול לשנות את חייכם בשימוש פשוט. יש לאטמי האוזניים שימושים רבים, ומה שמשותף לכולם זה שמירה על הבריאות ועל שמיעה תקינה.

השכנים משפצים ב7 בבוקר? גרים ליד רחוב סוען? רוצים קצת שקט וריכוז בבית בשביל לקרוא או ללמוד? לא צריך חדר אקוסטי או חלונות כפולים, אטמי אוזניים בכמה שקלים יעשו את העבודה בצורה מעולה. דגמים רבים של אטמים יבטיחו התאמה כמעט מושלמת לתעלת האוזן שלכם, וככה תוכלו להשתמש בהם מבלי להרגיש אי נוחות.

גם לחיות הלילה יש פתרונות. מערכות סאונד והגברה מפיקות רעשים חזקים ולפעמים מזיקים. בהופעות וחתונות אנחנו מוצאים את עצמנו חשופים לרעש לזמנים די ארוכים, דבר המשפיע על השמיעה שלנו ומאופיין בצפצופים באוזניים ובאובדן שמיעה רגעי. הבעיה בנזקי שמיעה שהם לא רק רגעיים, ולכל פגיעה בשמיעה יש השפעות לטווח ארוך. אטמים מסוגים שונים לא פוגעים בחווית המוזיקה והאירוע, והם גם כמעט ולא נראים לעין לעומת אוזניות נגד רעש. גם פה, אטם קטן עושה את כל ההבדל.

שימושים נוספים ונפוצים באטמים יכולים להיות גם במטווח וירי, לא סתם כל חייל מאובזר באטמי אוזניים, שעושים עבודת הגנה חשובה לא פחות מהקסדה. אטמים יכולים לשמש גם בטיסות כדי למנוע כניסת אוויר לתעלת האוזן, מה שמאפיין לחץ באוזניים בטיסה. אפילו עם בן או בת הזוג נוחרים, שימוש פשוט באטמים יכול לתת לכם לילה של שקט.

 

אז איפה קונים?

 אטמי אוזניים הם מוצר בסיסי שמשמש להרבה מאד אפליקציות כדי לתת לכם איכות חיים טובה יותר. ניתן לקנות אותו בחנות הוירטואלית של מגן אופטיק, יבואנית ציוד בטיחות עם ניסיון של 33 שנים במוצרים להגנת שמיעה.

 

הכתבה בחסות מגן אופטיק, לפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון: 03-9617602 או במייל: [email protected]

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן