צולחים את משבר הקורונה: איך מקבלים מענקי סיוע מהמדינה לארגונים ומפעלים

משבר הקורונה מורגש היטב בכל מגזרי המשק ועל פי מרב ההערכות צפויה תקופה ממושכת של התמודדות והסתגלות לתנאים ולשוק המשתנים. במצב זה של חוסר ודאות יש להתנהל באופן חכם, לגלות גמישות, לזהות הזדמנויות, להתייעל היכן שניתן, וגם להיות עם אצבע על הדופק לגבי מענקים המגיעים לארגון או למפעל מטעם גופים שונים בישראל. מידע על המענקים המיוחדים וסיוע בהשגתם ניתן לקבל מחברות המתמחות בתחום כמו LEAN AGILE ISRAEL.

במיוחד לאור משבר הקורונה חשוב לדעת שהמדינה, באמצעות גופים שונים, מקצה סכומים בלתי מבוטלים עבור מענקים למפעלים וארגונים בתעשייה. מטרתו של מענק סיוע לעסקים היא להגביר את הפריון בתעשייה המקומית ולסייע לארגון להתייעל, לעבוד חכם וטוב יותר, ובכך להגדיל את המחזור והרווחיות ולהשביח את המשק והכלכלה בכללותם. יחד עם זאת, רבים מהמפעלים והארגונים אינם זוכים למענקים עקב חוסר היכרות עם התוכניות השונות, לאור קושי להתמודד עם דרישות בירוקרטיות הכרוכות בקבלת המענק, ועקב היעדר הבנה לגבי הקשר בין צורכי הארגון והזדמנויות הצמיחה המגולמות בתוכנית ובמענקים. בדיוק בשל כך מציעה חברת Lean Agile Israel סיוע מקיף בתחום.

 

מידע מקיף, ליווי וסיוע רצוף בקבלת המענקים
Lean Agile Israel היא חברה המתמחה מזה שנים בליווי ארגונים ובהטמעה של מצוינות עסקית. החברה מסייעת לארגונים ומפעלים להתקדם לעבר הגדלת הרווחיות באמצעות הגדלת האפקטיביות, הקטנת עלויות, שיפור התמודדות מול מתחרים ויעילות תפעולית. כל זאת בהתבסס על מודל הטמעה אינטגרטיבי המוכיח שיעורי הצלחה גבוהים, ובהתאמה מלאה לאסטרטגיה והיעדים של הלקוח בטווח הקצר והארוך.

אחד משירותי החברה הינו סיוע בקבלת מענק סיוע מהמדינה, לאור היכרות מעמיקה עם המענקים מחד, ומאידך הבנת הקשיים העומדים בפני ארגונים בקבלתם. אנשי החברה מתמחים בהתאמת התוכניות הרלוונטיות ללקוח, ברשותם ניסיון רב ביישום והינם מוכרים כיועצים מורשים. הליווי ניתן לכל אורך הדרך החל בהנגשת המידע על תוכניות הסיוע, דרך סיוע בבדיקת זכאויות רלוונטיות, ועד להגשת המסמכים הנדרשים והסבר על האבחונים והדוחות התקופתיים.

 

 

תוכניות סיוע בסכומים משמעותיים
בימים אלו ניתן לפנות אל מספר תוכניות סיוע המוצעות על ידי גופים כגון משרד הכלכלה, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, הרשות לחדשנות, ועוד. כך לדוגמא, בחודש יוני 2020 נפתחה תוכנית להטמעת טכנולוגיות ייצור מתקדם במפעלים, הכרוכה במענק של  100 מיליון ₪. המענק ניתן לענפי תעשייה וחרושת מתחומי ייצור המזון, פלסטיקה, מתכת, קרמיקה, טקסטיל ועוד. במסגרת התוכנית קיימים מספר מסלולי תמיכה, לרבות השקעות הוניות בטכנולוגיות ייצור מתקדם, השקעות הוניות בהטמעת טכנולוגיות חדשניות, השקעות רכות וכן מסלולים מהירים על בסיס "כל הקודם זוכה".

עוד דוגמא לתוכנית סיוע היא זו של המרכז להתייעלות במשאבים, המציעה חבילת ייעוץ בהיקף של 200 – 500 שעות, שכבר זכתה להצלחה רבה בתוכנית פיילוט שנערכה בשבעה מפעלים בארץ. תחומי הייעוץ מתמקדים בין היתר בהתייעלות מערך הייצור, תכנון רמות מלאי מותאמות למצבי חוסר ודאות, תכנון שרשרת האספקה מחדש במצבי חוסר ודאות, התייעלות אנרגטית ועוד.

אלו היו רק שתי דוגמאות מיני אחרות של קרן סיוע לעסקים, תוכניות ומענקים לארגונים ומפעלים, שהינם בעלי חשיבות בכל עת ובפרט בימים אלו של משבר וחוסר ודאות. למידע על התוכניות השונות ולקבלת ליווי וסיוע בפנייה אל הגופים השונים, הנכם מוזמנים לפנות אל Lean Agile Israel  בטלפון
04-6475444.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן