מתקני פסגות מגשימים חלומות

ישראל ידועה בחדשנות שלה. אנו המובילים את השווקים בתחומי ההיי-טק, פיתוח חקלאי ופיתוח בכלל. לכן לא מפתיע שגם בתחום של מתקני המשחקים למרחב הציבורי חברה ישראלית היא המובילה בפיתוח מגמות וחדשנות.

חברת מתקני פסגות שהקימה ב- 20 שנה האחרונות אינספור פארקים וגני משחקים עם הרשויות הגדולות ביותר בישראל, כבשה לאחרונה פסגות חדשות ברמת הפיתוח וההכרה הבינלאומיים.

 

מסלול נינג'ה

מסלול הנינג'ה כבש את לבבות כולנו. האתגר הפיסי והמנטלי של המתמודדים בטלוויזיה קוסם ומושך את בני כל הגילאים לנסות ולאתגר גם את עצמם, לו רק היה ניתן. וכעת זה אפשרי – נגיש לציבור הרחב במרחב הפתוח. במתקני פסגות פיתחו מסלול עם האלמנטים האהובים בהתאמה לדרגות קושי שונות– החל מילדים צעירים, בני נוער ועד בוגרים. האלמנטים עברו פיתוח של מעצבי ומהנדסי החברה, מיוצרים מהחומרים המעולים ביותר והמותאמים לאקלים הישראלי לאורך שנים ללא תחזוקה מיוחדת, ומגיעים עם תו תקן למרחב הציבורי.

 

מקהלה עליזה

המוזיקה מלווה את האנושות עוד משחר ההיסטוריה, תופסת מקום רוחני ומעניקה רובד נוסף לכל מעמד בו היא מושמעת. המוזיקה הייתה בת – לוויה קבועה לאנושות המתפתחת החל מתיפוף עם אבנים ומקלות, והתפתחה עד לכלים המודרניים כיום.

את הבסיס למוזיקה מהערבית (סולם דו מאג'ור) פיתח פיתגורס, הפילוסוף והמתמטיקאי, דווקא דרך המתמטיקה, כאשר הבין שהצלילים נעים במחזוריות וקשורים זה בזה בהרמוניות ותדרים.

מתקני פסגות יצרה סידרה חדשה של כלי נגינה חדשניים המהווים את חלקו האחרון והנוכחי בעולם צריכת המוזיקה – הנגשת הצלילים והמוזיקה למרחב הציבורי.

הכלים המנגנים של מתקני פסגות מפיקים קולות אקוסטיים ללא צורך בחשמל או אלקטרוניקה. הצלילים המופקים הם מכניים לחלוטין, מה שמשאיר תחושת פליאה והשתאות בעקבות ספיגה פיזית ואמתית של הצליל כאן ועכשיו, דבר שכה חסר לנו בעולם הדיגיטלי של היום.

בכלים השונים הכוללים אורגן, מטלופון, קסילופון, נבל, תופה, תופים ועוד, ניתן לנגן אין-ספור שירים ומנגינות בלחנים קיימים או עצמאיים. מומחה לבניית כלי נגינה מכוון אישית כל כלי לסולם ולתווים הנכונים, וכל כלי הנגינה מכוונים מראש להרמוניה. כך המנגן אינו יכול לצאת מן ה"סולם" שנקבע לכלי ולא ניתן לזייף או להפיק צלילים צורמים מכלים אלו, אלא רק צלילים נעימים לשמיעה. 

כיוונון זה מאפשר חווית הצלחה מידית למנגנים, שיכולים בקלות להפיק מנגינות מופלאות ונעימות ללא כל ידע או ניסיון מוקדם בתווים או נגינה. 

האינטראקציה בין הנגנים השונים ברחבי הפארק יוצרת שיח מוזיקלי רב מרחק וחוויה מיוחדת של נגינה ציבורית משותפת ההופכת לתזמורת שלמה והרמונית להנאת הנגנים והמאזינים.

כל החומרים מהם עשויים הכלים המוזיקליים הנם תקניים ועמידים למרחב הציבורי לשימוש לאורך שנים. כלי הנגינה של מתקני פסגות הם היחידים בארץ המאושרים על פי התקן הישראלי למרחב הציבורי.

 

זכיה בפרס עיצוב בינלאומי Red-dot

מתקן המשחקים של מתקני פסגות זיכה את ישראל בפרס ב"טקס האוסקר" של עולם העיצוב

בדומה לטקס האוסקר שבו מכריזים על הסרטים הטובים ביותר בעולם הקולנוע, כך טקס פרסי Red Dot  היוקרתי בוחר את העיצובים המצטיינים בעולם העיצוב. מדובר במוסד ותיק, שבכל שנה מקבל אלפי פניות של מתמודדים על עיצוב מוצרים שונים – ציוד ספורט, ריהוט פנים וחוץ, תאורה, אופנה ועוד. השנה את התואר הנחשק קטפה חברת מתקני פסגות על המתקן סביונים, שזכה באות עיצוב המוצר כקונספט ברמה הגבוהה ביותר, ונבחר מבין  4,218 עיצובים שנשלחו לתחרות מ-48 מדינות ברחבי העולם.

את הפרס קיבל בשם מתקני פסגות יניב ציגלר, המעצב הראשי של החברה, בטקס מרשים שנערך בסינגפור בחודש ספטמבר "ההשראה למתקני המשחקים אצלנו היא תמיד מגוונת, החל מעולם הצומח והחי, דרך הרפתקאות יער וים ועד כלי תחבורה וחלל. לכל מתקן נראות שונה ושילוב חומרים שונה היוצר עושר ועניין- נירוסטה ומתכת,  פלסטיק HDPE וכבלים" שיתף ציגלר, "ובמקרה הזה של תכנון המתקן סביונים שזכה בפרס העיצוב, דמיינתי איך זה להיות בתוך בועה ענקית באוויר – וככה תכננתי את המבנה" 

המתקן הענק "סביונים" עשוי מפלדה מאסיבית בגובה של תשעה מטרים, אך ההשראה לצורה ולמבנה מגיעה מאחד האלמנטים העדינים בטבע – הבועה. המתקן מדגים בועות בשלבים שונים. גשרי הברזל על הקרקע ממחישים את שלב היווצרות הבועות והמגדלים ממחישים בועות שעומדות להתנתק מהקרקע ולעוף לשמים. המשחק במתקן, מסייע לפתח את שרירי הגוף, משפר קואורדינציה, מחזק את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי ונותן כלים להתמצאות במרחב. 

נגזרת מתוך הדגם הזוכה כבר הותקן בפארק שרונה שבכפר יונה.

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן