הובלות חומרים מסוכנים ופתרונות מחזור

חשוב לדעת: עסקים ומפעלים העובדים עם חומרים מסוכנים נדרשים לטפל, להוביל ולמחזר אותם בהתאם לדרישות החוק.

טיפול והובלת חומרים מסוכנים, ופתרונות המחזור עבורם, נדרשים באישורים ורישיונות מיוחדים מטעם המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה. לשם כך פועלות במשק חברות מקצועיות שנושא זה הינו התמחותן העיקרית, המורידות מכתפי המפעל את ההתעסקות המורכבות בחומ"ס. זאת בעזרת פתרונות תקניים ובטוחים, יעילים, חסכוניים וכלכליים, הכוללים גם מגוון אפשרויות של מחזור של החומרים עצמם ואריזותיהם לרבות ג'ריקנים, קוביות וחביות.

 

דרישות תקן מחמירות ומפורטות

בייחוד כשזה מגיע לחומרים מסוכנים, המזיקים לסביבה ולאדם, יש חשיבות רבה להקפדה על דרישות החוק. ואכן, בנושא זה החקיקה בישראל מאוד מפורטת ומחמירה, עם רשימה ארוכה של עשרות חומרים כימיים ומאות רעלים שמוגדרים כמסוכנים ועם הוראות ברורות לדרכי אחסונם, פינויים, הובלתם ומחזורם. כך למשל, חומרים מסוכנים יש לאחסן בנפרד באריזות מתאימות ולסמנם באופן ברור ובולט.

חומרים מסוכנים מקוטלגים לפי סוגים שונים, בין אם בין אם הם דליקים, רעילים, מתפוצצים, רדיו אקטיביים, מסרטנים, מזהמים, מוצקים, נוזליים, גזים, מתחמצנים וכו'. לכל קבוצה של חומ"ס יש נוהלי פינוי והובלה ייחודיים, למשל מבחינת סוג הרכב, סוג רישיון נהיגה, אופן הוצאת שטר מטען ועוד. כל זאת במטרה להבטיח טיפול נכון ובטוח בחומרים מסוכנים, ללא נזק לאדם, סביבה או רכוש. כפועל יוצא מכך עבודות אלו יש לבצע רק עם גורמים מוסמכים, מנוסים ומומלצים.

זקוקים להעברת משרד או דירה? בקרו באתר של מובילי רוני

 

אפשר וצריך גם למחזר

מהיותם חומרים מזהמים ביותר, לחומ"ס יש תדמית של חומרים שאינם ניתנים למחזור. תדמית זו אינה נכונה ולמעשה יש לא מעט דרכים ואמצעים למחזור מרבית מוצרי ואריזות חומ"ס. ואם לא די בכך, החוק לעיתים מחייב מחזור חומרים ואריזות אלו. כך למשל, החוק מחייב טיפול ומחזור של אריזות חומרים מסוכנים עם הליך תקני של מיון ושטיפה יסודיים. כמו כן יבואנים ויצרנים חייבים להפריד, למיין ולמחזר פסולת אלקטרונית בדגש על סוללות ומצברים. יחד עם זאת, חשוב שפעולות הובלה ומחזור יבוצעו על ידי גורם מורשה, עם הליך תקני בכל שלביו, החל מפינוי האריזות והחומרים, מיונם, ניקיונם, חיטוי, נטרול נאות של החומרים המסוכנים וכדומה.

 

חברה מומלצת בתחום

למנהלי מפעל או עסק שמחפשים חברה מומלצת המתמחה בטיפול, פינוי ומחזור של חומ"ס, כדאי להכיר את מיחזור טק. מדובר בחברה וותיקה המספקת פתרונות מתקדמים ותקניים לעסקים ומפעלים עבור טיפול, פינוי הובלה ומחזור של פסולת מסוכנת ואריזות. בין היתר החברה מחזיקה בהיתר רעלים עבור טיפול בחומ"ס, נהגיה נושאים ברישיונות מוביל חומ"ס עם היתר רעלים, והיא עומדת בדרישות המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה ובתקנים מחמירים ISO 9001  ו- ISO 14001 . כמו כן החברה ממחזרת אריזות מסוכנות ומוכרת אותן מחדש למגוון ענפים ותעשיות במשק. כל זאת מסופק עם שירות מקצועי, יעיל ומהיר, מותאם אישית לכל לקוח ועבור מחירים הוגנים ותחרותיים.

 

לקבלת עוד פרטים אודות טיפול, הובלה ומחזור של חומ"ס צרו קשר עם חברת מיחזור טק בטלפון 050-5589821.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן