בקרוב: רוטשילד OUT, פלורנטין IN

המתחם הראשון שמיישם בפלורנטין את התוכנית העירונית החדשה יוצא לדרך בקומפלקס שמשלב דירות עם שטחי תעסוקה ומסחר. בשנים הבאות, לאחר רענון התשתיות בשכונה והשלמת פרויקטים נוספים, המחירים בשכונה צפויים לזנק בדרמטיות יחד עם הביקוש למגורים בה

אחרי שנים של דיונים, תוכנית המתאר של תל אביב (תא/5000) אושרה בשלהי 2016 ויצאה סוף סוף לדרך. התוכנית קובעת את עתידה התכנוני של העיר, וההשלכות הדרמטיות שלה צפויות לבוא לידי ביטוי רק לקראת שנת 2025. אבל בפלורנטין היא כבר נותנת את אותותיה עם פרויקט דגל ראשון שמבוסס על עקרונות התוכנית ויוצא כעת לשיווק. הפרויקט, FLORENTIN SQUARE, שתכנן  האדריכל אילן פיבקו ייבנה בלב פלורנטין ויישם קונספט מגורים חדשני ברוח מדיניות התוכנית העירונית.הביקוש למגורים בתל אביב הולך וגובר כל הזמן, כשהעיר מושכת כמו מגנט תושבים בכל גיל שעוברים אליה מכל הארץ. ואכן, תוכנית תא/5000 מציעה לצופף ולהגדיל את היקפי הבנייה בתל אביב כדי לתת מענה לגידול הצפוי במספר התושבים. התוכנית קובעת קווים מנחים להתחדשות העירונית ולקידום תל אביב כעיר אטרקטיבית למגורים בכל גיל.עיקרון חשוב שמודגש בתוכנית הוא הגדלת עירוב שימושי הקרקע, כלומר שילוב של מגורים, מסחר ותעסוקה באותם מתחמים. המתכננים מוצאים בשילוב הזה איכויות עירוניות שמאפיינות כיום בעיקר את מרכז העיר. כדי להביא את אותן איכויות גם לשכונות מגורים שמחוץ למרכז העיר, התוכנית שואפת לשלב גם בהן מגורים ותעסוקה במטרה להרחיב את מגוון הפעילויות בהן בכל שעות היממה.

הקסם של פלורנטין בתשתיות משודרגות

באשר לפלורנטין, התוכנית העירונית הציבה כמטרה את שימור אופייה של השכונה, ולכן הגבילה את גובה הבנייה כך שגורדי שחקים לא ייבנו בה. כחלק מהאידיאל להחיות את האזור בכל שעות היממה ולמשוך אליו תושבים בכל הגילים, התוכנית קוראת לשלב בפרויקטים חדשים בפלורנטין מגורים, מסחר ותעסוקה. הפרויקטים החדשים ייפנו למשפחות צעירות ומבוגרות, והשכונה כולה תהיה אידיאלית גם לגידול ילדים. היא כבר לא תהיה השכונה של הצעירים שמחפשים דירות שכורות במחירים נוחים יחסית.במסגרת המדיניות התכנונית, תשלים העירייה בפלורנטין פרויקט נרחב לשדרוג תשתיות. השכונה כולה תתוכנן מחדש, תוקם גינה ציבורית, הכבישים יחודשו, המדרכות יוסדרו והמדרחוב ישופץ. בסיום הפרויקט השכונה תזכה לחזות חדשה, מתקדמת ומלאת חן שמזכירה שכונות שעברו שימור בערים אירופאיות. כל הקסם של פלורנטין בעשרים השנים האחרונות יישמר וישודרג בכמה רמות.


תשכחו מרוטשילד, תחשבו על פלורנטין

המשמעות של כל זה ברורה: השכונה תהפוך לשדרות רוטשילד הבאות, ותהיה מתחם המגורים המבוקש והיקר בעיר. אם לפני 40 שנה דיזנגוף היה הרחוב המבוקש בעיר (זוכרים את הסרט דיזנגוף 99?), ובעשור האחרון שדרות רוטשילד הן המבוקשות והיקרות בעיר – התהילה תעבור לפלורנטין שתהפוך למרכז תל אביב.כיום מחירי הדירות ברוטשילד מגיעים לשיא שמתקרב ל-100 אלף שקלים למ"ר. דירות באזור פלורנטין נמכרות כיום תמורת 40-45 אלף שקלים למ"ר. על פי ההערכות ככל שיתקדם שדרוג השכונה, היא תקבל פנים חדשות והפרויקטים החדשים יושלמו – המחירים הגבוהים של רוטשילד יגיעו לפלורנטין.בשנים הבאות – לאחר התכנון וחידוש התשתיות, שילוב המגורים עם המסחר והתעסוקה ואכלוס הפרויקטים החדשים שיענו על כל צורכי התושבים – פלורנטין כבר תיחשב כשכונה לעשירים בלבד. בינתיים, עד שזה יקרה, בפרויקט FLORENTIN SQUARE למשל עדיין אפשר להשיג דירות על הנייר  ב-35 אלף שקלים למ"ר בלבד. בהתחשב בצפי הנדל"ני של השכונה ובמיקום האטרקטיבי של הפרויקט בפלורנטין, הדירות האלה צפויות לעבור השבחה דרמטית כשכל המחירים בשכונה יעלו.

פיאצה מרכזית ומסביבה כל מה שדייר צריך

כאמור, הסנונית הראשונה שמיישמת בפלורנטין את רוח תוכנית תא/5000 היא FLORENTIN SQUARE. זה עומד להיות פרויקט אורבני חי, תוסס, פעיל ומפנק שיהיה בו כל מה שהדיירים צריכים. המתחם ייבנה על שטח של 6.5 דונם בין הרחובות שלמה, הרצל, אבולעפיה והש"ך, סמוך לשלל מקומות בילוי טרנדיים ואהובים. הוא יכלול 200 דירות בתכנון מודרני חדשני. חלקו הגבוה ביותר של הקומפלקס יהיה בן 17 קומות, הגבוה ביותר בקו הנוף המעודכן של השכונה. הדירות יהיו בגדלים שונים, החל מ-55 מ"ר ועד לפנטהאוזים בשטח של יותר מ-200 מ"ר, כך שהן יתאימו לכל גיל ולכל מצב משפחתי.בהתאם לתוכנית העירונית, בקומפלקס ישולבו בחוכמה דירות עם שטחי מסחר ותעסוקה. גולת הכותרת של הפרויקט תהיה הפיאצה המרכזית, שבה יוכלו הדיירים ליהנות משקט, אינטימיות ומנוחה. הדיירים יוכלו לשבת בבית קפה או בגינה, לעבוד באחד המשרדים במתחם או ללכת ברגל לעבודה באזור. החיים ב- FLORENTIN SQUARE יאפשרו לדיירים לנהל את מרכז חייהם במתחם מבלי להשתמש במכונית או בתחבורה ציבורית. במצב הפקקים ההולך ומחמיר בגוש דן, זהו חלומם של רבים.סטנדרט הבנייה היוקרתי מבוסס על מפרט טכני עשיר וכל הפסיליטיז המתבקשים כולל קירות מסך מזכוכית שמשקיפים אל הנוף, חדר כושר ושומר 24/7. עם זאת דמי הניהול לא צפויים להתקרב לרף של מגדלי היוקרה. הבנייה צפויה להתחיל בקרוב, ובהתחשב בהערכות לעליית מחירים משמעותית עתידית בשכונה, רבים כבר מתעניינים בקניית דירה למגורים במתחם.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן