אזרחות פורטוגלית – ללא צורך בהוכחת מוצא ספרדי או פורטוגלי

ישראלים רבים חולמים על קבלת אזרחות פורטוגלית שתספק מגוון הטבות, כמו אפשרות להתגורר באיחוד האירופאי, פטור מוויזה לארה"ב ועוד. חשוב לדעת שלאחרונה יצאה בשורה משמעותית- אפשרות לקבלת אזרחות על סמך "איחוד משפחות", לילדים קטינים ובני זוג של בעלי אזרחות פורטוגלית, וזאת מבלי שיידרשו להוכיח קשרים מיוחדים לפורטוגל או לספרד.

קצת היסטוריה

לפני כשלוש שנים חוקקו הרשויות בפורטוגל חוק שנועד לתקן עוול היסטורי, אשר מקורו בגירוש היהודים מהמדינה שהתרחש לפני כ- 500 שנים. מדובר בחוק שמטרתו לאפשר לאדם ממשפחה יהודית ספרדית לקבל אזרחות בפורטוגל, וזאת בלי שיצטרך לוותר על אזרחותו הנוספת (ישראלית או אחרת). יש לציין כי יחסית לאפשרות של קבלת אזרחות ספרדית, התהליך בפורטוגל קל יותר לאנשים בוגרים.

ואולם, אחד הקשיים שהתעוררו היה הגבלת גיל המבקשים למעל 18. כתוצאה מכך, ילדים קטינים צריכים היו להראות זיקה מיוחדת לפורטוגל, מה שמהווה משימה לא פשוטה כלל. כך נוצר מצב של משפחות שבהן אחד ההורים יכול היה לקבל אזרחות פורטוגלית, אך בפני ההורה השני והילדים הקטינים הדרך היתה חסומה. מספר ניסיונות לשינוי החוק לא צלחו, אך לפני כמה שבועות יצאה בשורה של ממש: אושר חוק חדש, תיקון לחוק ההגירה, המכוון לאיחוד משפחות. החוק החדש מאפשר להעניק אזרחות פורטוגלית הן לבני הזוג והן לילדים קטינים של מי שקיבלו אזרחות פורטוגלית, ללא קשר למוצאם וללא הוכחת זיקה לפורטוגל.

מאחורי חקיקת התיקון החשוב לחוק המעניק אזרחות ליהודים ממוצא ספרדי עומד בין היתר משרד עורכי דין ונוטריון אתי אלמגור, המתמחה בחוקי הגירה במדינות שונות בעולם, ובפרט בפורטוגל וספרד. המשרד פנה אל הרשויות הרלוונטיות בפורטוגל באמצעות משרד עורכי דין מקומי, ובקשתו שנענתה לאחרונה בחיוב הביאה להרחבה משמעותית של הזכאים לאזרחות הפורטוגלית.

משמעות התיקון מבחינת מבקשי האזרחות

לפני התיקון, מי שהגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית חייב היה להוכיח את היותו צאצא למשפחה ממוצא ספרדי או פורטוגלי ולהיות מעל גיל 18. כאמור, בני הזוג והילדים הקטינים צריכים היו להוכיח זיקה מיוחדת לפורטוגל, כאשר לא מספיקה הקרבה המשפחתית למקבל האזרחות. ואולם, מהיום ניתן לעבור תהליך של עמידה בקריטריון "איחוד משפחות", האומר שאדם שקיבל אזרחות ודרכון של פורטוגל, יכול להגיש בקשת אזרחות לילדיו הקטינים לאחר שנישואיו נרשמו במדינה. במילים אחרות, על סמך הקשר המשפחתי בלבד, יוכלו הילדים הקטינים לקבל גם הם אזרחות בתהליך הנמשך כשנה בממוצע, ולאחר מכן גם בן הזוג השני יוכל לקבל את האזרחות הפורטוגלית בתהליך דומה, ללא קשר למוצאו.

ביצוע התהליך בהתאם לתיקון החדש

חשוב להדגיש שהצלחת התהליך לעמידה בקריטריון "איחוד משפחות" אינה מובנת מאליה. על מנת לצלוח אותו יש להכיר היטב ולעומק את חוקי ההגירה בפורטוגל, ולשם כך יש לפנות אל משרדי עורכי דין שזהו תחום מומחיותם. אחד הבולטים שבהם הוא כאמור משרד עו"ד ונוטריון אתי אלמגור, המתמחה כבר יותר מ- 11 שנה בכל הקשור לחוקי ההגירה במדינה. המשרד עובד עם משרד עו"ד פורטוגלי מומחה להגירה באופן הדוק, מנחה אותו ומסייע לו בכל השלבים: החל בהוכחת הזיקה וקשרי הדם לצאצאי גירוש פורטוגל וספרד, דרך איתור ותרגום של מסמכים, אישורים וראיות שונות, ועד לטיפול בבקשות האזרחות עבור בני הזוג והילדים. כל זאת, תוך התנהלות נכונה, מקצועית ויעילה מול הרשויות והגורמים הרלוונטיים. המשרד כבר ליווה בהצלחה מאות ישראלים מאושרים שזכו לקבל את האזרחות הנכספת, ועוד רבים המצויים בשלבים מתקדמים של התהליך.

לפרטים נוספים אודות ההקלות בקבלת אזרחות פורטוגלית, התקשרו למשרד עו"ד ונוטריון אתי אלמגור בטלפון 054-7947494.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן