להכניס את הטבע לבית ולעסק עם גידולים הידרופוניים

אם אתם מעוניינים להעניק לביתכם, לעסק או למשרדי החברה נגיעה ירוקה, טבעית ופורחת – תוכלו לעשות זאת בעזרת גידולים הידרופוניים וצמחיית גג. בואו להכיר את הצמחים שמשנים את פני המרחב העירוני.

 הידרופוניקה – צמחים בכלים סגורים

זה אולי יישמע לכם מוזר, אבל צמחים לא ממש חייבים  לגדול ישירות באדמה. מה שהם צריכים זה סביבת גידול מטעימה הכוללת מצע גידול, מים וחומרי הזנה ואת אלו ניתן לספק להם בצורה מבוקרת ללא צורך בשתילת הצמח בקרקע. זהו העיקרון שעומד מאחורי גידולים הידרופוניים, בעזרתם ניתן ליצור פינות ואזורים ירוקים ופורחים במתחמים פנימיים וחללים סגורים (גם עם כמות אור קטנה), למשל בתוך  לבתים פרטיים, משרדי חברות הייטק, מפעלים, דירות מכל גודל, בנייני מגורים וכדומה. הצמחים גדלים בכלים ייעודיים  ומגוונים והם כוללים מערכת המבקרת על כמות ההשקיה הנדרשת. בשיטה זו הופכים מתחם שהיה עד כה אפור וחד גוני ליפהפה, טבעי ומזמין, דבר התורם רבות להרגשה של המתגוררים במבנה, עוברים ושבים, לקוחות ומבקרים אחרים.

מעבר לכך, גידולים הידרופוניים מגלמים עוד מגוון יתרונות. כך לדוגמא, הצמחיה ההידרופונית לא דורשת כמות מים רבה, ובאמצעות מערכת ההשקיה ניתן לבקר באופן פשוט על כמות המים הנדרשת ולמנוע  התייבשות או השקיית יתר של הצמחים, הצמחיה ההידרופונית לא דורשת קרינת שמש ישירה ומכיוון שהצמחים גדלים בכלים סגורים אפשר למקם אותם בכל אזור במשרד, בלובי הבניין או בבית (על שטיחים, בקרבת מוצרים חשמליים, על משטחים שונים ועוד) – ללא חשש לנזילות. כמו כן, הצמחים ההידרופונים משמשים כמטהרי אוויר למזהמים שונים המצויים בחללים הפנימיים, מעניקים נוף יפהפה ושופע עם עמידות רבת שנים, וניתן להתאים את הצמחייה ואת כלי הגידול  לסגנון הקיים או המבוקש במקום.

גינה על גג ובמרפסת

רוב המשפחות בישראל מתגוררות בדירות באזורים אורבאניים צפופים, וכך גם רוב העובדים בארץ מעבירים את יומם במרחב עירוני. צמחיית גג מאפשרת להפוך מרפסות וגגות של בנייני מגורים, משרדים ומוסדות לגינות פרטיות ירוקות ומלבלבות. גם במקרה זה לא נדרשת כמעט התעסקות בתחזוקה, שכן ההשקיה והדישון נעשים באופן ממוחשב, בעוד הצמחים גדלים באדניות שהמים מנוקזים מהן אל ניקוז המרפסת. חשוב לציין שישנו מבחר גדול של אדניות וכלים ייעודיים המאפשרים התאמה מדויקת למרחב הפנוי ולסגנון הרצוי מבחינת עיצוב המקום. כמו כן קיימת קשת רחבה של צמחים יפהפיים שיכולים להתאים לגינה פרטית על גגות ומרפסות.

תכנון וביצוע נכון של צמחייה הידרופונית וצמחיית גגות

תכנון וביצוע פרויקטים של צמחייה הידרופונית וגינות גג/ מרפסות חייבים להתבצע בצורה מקצועית ונכונה ולקחת בחשבון מגוון היבטים: התאמת הצמחיה הנכונה לתנאי הסביבה, כמות האור החודרת למבנה או הקרינה על הגג/המרפסת, תנאי האקלים באזור, גודל השטח ומאפייניו, סוגיות עיצוביות המשפיעות על בחירת הצמחים והכלים , שינוע של הכלים והצמחים, ועוד. על כן, יש לקבל סיוע מקצועי במלאכת התכנון וכמובן שבביצוע. מאחר שלא כל חברת גינון מחזיקה בידע ובניסיון הרלוונטיים, חשוב לפנות אל חברה בעלת וותק ונסיון אשר גידולים הידרופוניים וצמחיית גג הינם תחום עיסוקה העיקרי.

דוגמא נאה לכך מהווה חברת עין דור משתלות, הפועלת בתחום מזה 3 עשורים וביצעה לאורך השנים מאות פרויקטים של הידרופוניקה וצמחיית הגג. החברה נחשבת כיום למובילה בתחומים אלו בישראל ומספקת ללקוחותיה מהמגזר הפרטי, העסקי, המוסדי והממשלתי ליווי והקמה של הפרויקטים לכל שלביהם, לרבות ייעוץ ומענה לאורך השנים. לצד הידע הרב והניסיון העשיר המצוי ברשות החברה, היא מחזיקה גם במשתלות גדולות המשתרעות על פני 12 דונמים. במשתלות אלו גדלה צמחייה מגוונת, לרבות הידרופונית,המאפשרת התאמה אופטימאלית של הצמחים והכלים לצרכי כל פרויקט.

לפרטים נוספים על ההקמה והיתרונות של גידולים הידרופוניים וצמחיית גג, התקשרו לחברת עין דור משתלות בטלפונים 050-5298453 או 050-6688406.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן