טיול ונופש למשפחות במורזין והאלפים

טיול ונופש משפחתי באלפים הצרפתיים בעיירה הקסומה מורזין Morzine

מאת: סיגלית בר, מחברת ספרי מטיילים ברחבי עולם

לכל "בוגרי" אוסטריה המחפשים יעד חדש המתאים לבילוי משפחתי פעיל בקיץ עם הרים נישאים, עיירות קסומות ובעיקר הרבה נופש פעיל ואקשן בטבע דרמטי, חברת פינגווין בנתה עבורכם את החופשה המושלמת בעיירה מורזין Morzine באלפים הצרפתיים, עיירה יפהפייה הממוקמת בגובה של 1000 מטר מעל פני הים. את העיירה חוצה נחל מעליו גשר תלוי המחבר בין שני חלקיה. מתחת לגשר יש מתחם גדול של בריכות והחלקרח בהם אפשר לבלות עם כל המשפחה. לאוהבי ספורט אתגרי הוקם פארק חבלים חדיש על הגשר בחלקו התחתון.

העיירה שופעת מסעדות איכותיות, בתי קפה מעוצבים, מתקני משחקים לילדים, שבילי אופניים, חנויות ספורט ומתנות בכל פינה ואווירת נופש מיוחדת שתספגו בכל צעד בעיירה המקסימה הזו. במרכז העיירה קרוסלת סוסים מקסימה ושלל מתקנים מתנפחים ומתקני קליעה לילדים.

העיירה שוכנת בעמק, ורכבלים רבים ממוקמים משני צידיי העיירה להסיע בחורף את הגולשים ובקיץ את רוכבי האופניים והמטיילים אל ההרים. בהרים מגוון גדול של מסלולי טיול רגליים נופיים ומסלולי רכיבה אתגריים לרוכבי אופניים. משתלם מאד לרכוש פאס יומי שעולה 8 יורו, אשר מאפשר עליה חופשית בכל הרכבלים באזור, רחצה בבריכות, מיני גולף ושלל אטרקציות משפחתיות נוספות. הפאס גם מקנה הנחה לאטרקציות רבות נוספות.

עונת הטיולים בקיץ במורזין מתחילה באמצע יוני ומסתיימת בסוף אוגוסט. מורזין נמצאת במרחק של כשעה ועשרים נסיעה משדה התעופה של ג'נבה (90 ק"מ).

ניתן לבלות בעיירה ובקרבתה מספר ימים בשפע פעילויות אקשן, אתגר ונופש. במרחק של עד חצי שעה נסיעה מהעיירה ממוקמות אטרקציות משפחתיות רבות כל כך, מה שמאפשר ימים נינוחים רבים בטבע ונופש פעיל ללא צורך בנסיעות מתישות.

אטרקציות במורזין וסביבתה, פעילויות אקשן, אתגר ונופש

חובבי אקשן ישמחו לגלות שממורזין ניתן לצאת לראפטינג וגם לקניונינג, ולמי שאין פחד גבהים גם למצנחי רחיפה. בעיירה אתר נופש נוסף בשם Indiana’Ventures בו פארק חבלים על צמרות העצים, פיינטבול, לייזר טאג, פארק אופני הרים, רכיבה על קורקינט, טיפוס והליכה במערות ועוד.

במורזין גם מגלשה אלפינית מדליקה ומרכז ספורט עם החלקה על הקרח לצד בריכה מקורה.

אם חלמתם כל חייכם לעשות מצנחי רחיפה "פראגליידינג", מורזין היא אחד המקומות המוצלחים ביותר לכך! בכל רגע נתון בחודשי הקיץ, בימים עם מזג אוויר נוח, תראו סביבכם מעופפים בינות להרים מעל העיירה לפחות 8 מצנחים בו זמנית! גם מי שמוותר על התענוג ייהנה לחזות בהם מלמטה.

אופניים

העיירה מורזין ממש בנויה סביב ספורט האופניים בקיץ. בהרים שמסביב לעיירה מגוון גדול של מסלולים אתגריים ברמות שונות. רכבלים רבים מסיעים את הרוכבים עם אופניהם לראשי ההרים ומשם הם יורדים במסלולים מפותלים חזרה לעיר. ניתן גם לצאת למסלולים נופיים נחמדים ולא קשים לאורך הנהר ורחוק מהמכוניות. בעיירה יש הרבה חנויות להשכרת אופניים מסוגים שונים, אופני הרים, ואופניים חשמליים.

גם למשפחות שלא מחפשות פעילות אתגרית, מומלץ לשכור אופניים חשמליים ולנסוע בשבילים קלים לאורך הנהר.

העיירה לה ז'ה Les Gets

גם בעיירה זו מגוון בקתות מוצלחות למשפחות. העיירה נמצאת כ-13 ק"מ דרומית מערבית למורזין. גם היא עיירת נופש עם שלל רכבלים סביבה ושופעת אטרקציות, פעילויות ושבילי טיול. ברחובותיה מסעדות וחנויות מזכרות, וגם במרכזה קרוסלת סוסים גדולה לשמחת הקטנטנים. מומלץ במיוחד לבקר בה במוזיאון תיבות הנגינה הגדול, שם תראו מגוון עצום של תיבות נגינה עתיקות, החל מקטנטנות ועד ענקיות בגודל של חדר, חלקן מופעלות ידנית וחלקן עם מנוע חשמלי. בעיירה יש גם מועדון באולינג, אגם חמוד שופע מתקנים ואפשרויות לרכיבה על סוסים וסוסי פוני. 

טיול לאגם Lac De Montriond

האגם נמצא כ-6 ק"מ צפונית למורזין. בחלקו המערבי של האגם יש אגמון קטן תחום במצופים המתאים לרחצה. ניתן לשוט בקיאקים באגם ולטייל בשביל טיול המקיף אותו.

עיירת העיזים Les Lindarets

מאגם Montriond ממשיכים כ-5 ק"מ מזרחה ומגיעים לעיירה נחמדה Les Lindarets שהמיוחד בה הוא העיזים המסתובבות חופשי ברחובות העיירה. בחנות שברחוב הראשי הקטן ניתן לרכוש שקית אוכל לעיזים ביורו ולהאכיל את העיזים. העיירה היא גם נקודת מוצא לטיולים והרפתקאות משפחתיות רבות בסביבה, שלחלקן ניתן להגיע ברכבלים היוצאים בסמוך אליה.

אבוריאז' Avoriaz

כעשרים וחמש דקות נסיעה ברכב מזרחית למורזין במעלה ההר ממוקמת עיירה מיוחדת בשם Avoriaz. כל הבתים והמלונות בעיירה בנויים מעץ כהה, מה שמקנה לה אופי וייחוד. לא ניתן להיכנס לעיירה עם רכב, מחנים אותו בחניון בכניסה. בחורף היא עיירת סקי פופולארית ובקיץ יעד נפלא לנופש פעיל. יש בה פארק מים מקורה  Aquariaz(מתאים במיוחד לימי גשם), מיני גולף, טרמפולינות ומגרשי משחקים מקסימים לילדים, שבילי אופניים וכמובן רכבלים. מומלץ להקדיש לה חצי יום לפחות.

טיולי כוכב באלפים הצרפתיים

מורזין מהווה נקודת מוצא לטיולי כוכב באתרי התיירות המפורסמים ביותר באלפים הצרפתיים:

"מון בלאן" Mont Blanc

ההר הגבוה באלפים, בו מערת קרח ותצפית נוף מדהימה, ממוקם במרחק של כשעה ורבע (75 ק"מ) דרומית למורזין. כל הרכבלים והאטרקציות יוצאים מהעיר שאמוני Shamonix. הרכבל הפופולארי והמפורסם מכולם, המגיע לקרחון המרשים ולשלל מרפסות תצפית מרהיבות, הוא: אגול דה מידי Aigulle du Midi. הנועזים שבחבורה יוצאים מכאן לטיולים על השלג, מצויידים כמובן בלבוש מתאים עם ציוד בטיחותי שכולל קסדות, חבלים, נעליים מתאימות וכו'. גם מטפסי הרים אפשר לראות בסביבה על הצוקים התלולים.

מהצד השני של העיירה מטפס רכבל נוסף בשם לה ברוונט Le Brevent (המורכב משלושה רכבלים). ממרומי ההר ניתן לחזות במון בלאן במלוא הדרו וכן להשקיף על כל מצנחי הרחיפה הרבים (פופולארי ביותר! למי שמעוניין בפעילות זו מומלץ להזמין מקומות מראש!) מראש ההר יוצאים שבילי טיול רבים אל אגם ציורי הנקרא "האגם הלבן" ולהרים סביב. 

מערת הקרח Grotte de Glace

אל מערת הקרח בשאמוני מגיעים בנסיעה ברכבת העולה לראש הר, אח"כ יורדים ברכבל ומשם יורדים בכ-480 מדרגות עד למערת הקרח.

רחובות העיר שמוני שוקקים כיאה ליעד תיירות פופולרי, יש בה הרבה מסעדות, ברים ובתי קפה, בהם תוכלו לאכול ולשתות בין הטיולים באטרקציות השונות, ותוך כדי להתענג על נוף ההרים והקרחונים המקיף אותה.  

העיירה הציורית אנסי Annecy

העיירה המכונה "ונציה של צרפת" ושוכנת על שפת אגם שכמו יצאה מתוך גלויה, נמצאת במרחק של כ-1:20 שעות (90 ק"מ) דרומית-מערבית למורזין. באנסי ברחובות הצרים של העיר העתיקה בין התעלות נערך מדי יום ראשון שוק אוכל ענקי וססגוני. באגם אנסי מבחר אפשרויות של נופש פעיל כולל שייט בספינות גדולות, קיאקים וסירות פדלים. סמוך לאגם גנים רחבי ידיים. 

נקיק Le Gorges du Fier וטירת Montrottier

אם אתם כבר בקרבת אנסי, אז לא רחוק ממנה כ-30 ק"מ דרומית לה, נמצא נקיק פייר הצר והעמוק בו ניתן לטייל תמורת תשלום צנוע בשביל עם מעקה שהותקן על קירות הנקיק.

בסמוך לנקיק טירה עתיקה הנקראת Montrottier בה ניתן לערוך סיור עצמאי בתשלום. בטירה תצוגה של כלי נשק עתיקים ושריון, חדרים מרוהטים ברהיטים עתיקים ואולמות מפוארים עתיקים.

הקרחון הנגיש Glacier des Bossons

אל הקרחון מוביל שביל טיול קל ומרשים הממוקם במרחק שעה ורבע נסיעה (75 ק"מ) ממורזין.

"נקיק גשר השטן" Les Gorges du Pont du Diable  בו נערך סיור מודרך בן 45 דקות בנקיק בין סלעי ענק, הסיור נערך גם באנגלית אך יש דפי הסברים הכוללים סיפורי אגדות אפילו בעברית!  נמצא במרחק של כ-20 דקות בלבד (17 ק"מ) צפונית למורזין.

מפלי הפרסה Le Cirque Du Fer a Cheval

מפלי הפרסה נמצאים ליד העיירה סיקסט Sixt fer a Cheval אשר ממוקמת כ-35 ק"מ דרומית למורזין. מפלי הפרסה הם פשוט סרט טבע פנורמי של למעלה מתריסר מפלים גבוהים היורדים מצוקים הניצבים לפני המטייל בצורת חצי מעגל, וניתן לראות את כולם בו זמנית מנקודת התצפית אשר סמוכה לחנייה. במקום שפע שבילי טיול מוצלחים באורכים שונים ביער לרגלי הצוקים והמפלים וסמוך לנחלים. באתר גם מסעדות חמודות, הן סמוך למגרש החנייה והן לאורך המסלולים. אין כמו לעצור באמצע השביל לקפה ועוגת פירות יער האופיינית לאזור. 

מפל Cascade du Rouget

כארבעה ק"מ דרומית לעיירה סיקסט Sixst נמצא מפל מרשים נוסף בשם Cascade du Rouget. מפל גבוה זה מחולק לשני שלבים והוא סמוך מאוד לכביש שחולף לידו. ליד המפל יש גם מסעדה בשם Auberge de la Cascade du Rouget עם נוף יפה המשקיף למפל.

פארק שעשועים

מי שחייב פארק שעשועים ענקי עם רכבות הרים מסחררות יכול לנסוע לפארק Walibi Rhône-Alpes הממוקם במרחק של כשעתיים נסיעה (160 ק"מ) דרומית-מערבית ממורזין לכיוון ליון.

יום טיול לשווייץ

גם אתרי התיירות והאטרקציות של שוויץ הצרפתית (כולל מפעלי גבינות ושוקולד בהם ניתן לסייר, לצד ערים, עיירות, אגמים, טירות וכלבי סאן ברנארד) נמצאים במרחק של כשעה וחצי נסיעה ממורזין. בהחלט כדאי לצאת ממנה ליום טיול בשוויץ (בלי הצורך ללון או לאכול ארוחת ערב במדינה היקרה).

בקתות נופש במורזין

למשפחות הכי נוח ומשתלם לגור בבקתות נופש מפנקות בעיירה. לחברת פינגווין מבחר גדול של בקתות נופש משפחתיות, החל מבקתות קטנות בשטח 45 מ"ר המתאימות למשפחות בנות 4-5 נפשות, דרך בקתות בנות שלוש קומות המיועדות לעד עשרה נופשים, ועד בקתות בנות 6 חדרי שינה, חמישה מהם עם שירותים ומקלחת נפרדים, מטבח מאובזר בכל הכלים הנדרשים, מקרר, תנור, מיקרו, מכונת קפה, מדיח כלים ומכונת כביסה. סלון מרווח ופינת אוכל. ג'קוזי וסאונה.

בחלק מהבקתות ג'קוזי. יש בקתות צמודות זו לזו המתאימות במיוחד למשפחה מורחבת או לשתי משפחות חברים המטיילות יחדיו.

מידע רב על מגוון הבקתות, כולל מפרטים, תמונות ומחירים תמצאו באתר האינטרנט של חברת פינגווין.

לחברת פינגווין נציגים ישראלים בעיירה המכירים היטב את האזור, ויכולים לעזור בהזמנות אטרקציות/פעילויות והמלצות רבות נוספות (אוכל, בילויים, תחבורה ועוד).

אז אם הצלחתי לעשות לכם חשק לצאת לחופשה ביעד חדש, מרתק ומרענן במחיר לכל כיס, זכיתי!

הכותבת הייתה אורחת חברת התיירות "פינגווין" המשווקת חופשות למורזין

 

 

 

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן