השקעות נדל״ן בחו״ל

לאור העובדה שהריביות במשק כל כך נמוכות, והשקעה בבנק או בשוק ההון אינה מאוד כדאית, רבים מבקשים להשקיע את כספם בענף הנדל"ן. יחד עם זאת, בעקבות עשור של תאוצת השקעה בשוק הנדל"ן המקומי, מידת הרווח שהוא מייצר והסכנה המרחפת מפני בועת נדל"ן, הפכו את המציאות המקומית לפחות אטרקטיבית. למרבה המזל, השוק המקומי הינו רק אופציה אחת מיני שלל אפשרויות אטרקטיביות המוצעות על ידי שווקים רבים בחו"ל.

 

מצב הנדל"ן בשוק המקומי

הביקוש הרב להשקעות בשוק הנדל"ן, לצד היצע קטן יחסית, הוביל לעלייה מטורפת במחירי הנדל"ן בישראל. כיום מחירי נכסים בארץ האמירו לסכומי עתק והפכו את התשואה המקובלת לנמוכה. בנוסף לכך, כל הזמן חוששים מפני התפוצצות בועת הנדל"ן המקומית, כך שגם רווח ממכירת נכס בעוד מספר שנים אינו בטוח. כפועל יוצא מכך משקיעי נדל"ן רבים החלו לחפש אופציות יותר אטרקטיביות ובטוחות בשווקים אחרים בחו"ל.

 

היתרונות העיקריים בהשקעה בחו"ל

אמנם ניהול נכסים רחוקים אינו משימה פשוטה, הכרוכה בלא מעט בירוקרטיה עם חוקים ודרכי התנהלות לא מוכרים, אך בעיני רבים היתרונות שיש לעסקאות אלו שווים את הטרחה. היתרונות העיקריים של השקעות נדל"ן בחו"ל כוללים:

  • מחירי הנדל"ן – בעוד שבישראל מחירי נכסי נדל"ן גבוהים ביותר, יש לא מעט מדינות אחרות בעולם המערבי בהם מחירי הנכסים הרבה יותר זולים, אף במחצית עלות דירה בארץ ואף יותר.
  • תשואות מניבות – במרבית המקרים התשואה שתקבלו בחו"ל תהיה יותר גבוהה מהסכום המרבי שאותו אפשר להשיג עבור נכסים מניבים בארץ.
  • פיזור השקעות – בעוד שבישראל הכסף שלכם יכול במקרה הטוב להספיק לנכס אחד, בחו"ל תוכלו לפזר את השקעתכם על מספר נכסים שונים וכך להפחית באופן ניכר את הסיכון הכרוך בעסקאות נדל"ן.
  • מגוון אפשרויות – בשל ההיצע הרב של השקעות נדל"ן בחו"ל כל אחד יכול לאתר את סוג השקעה המתאים לו, בין אם מדובר בהשקעות ארוכת או קצרות טווח, השקעות פרטיות, בקבוצות רכישה, עם חברת ניהול או כקרנות השקעה, השקעות בבתים, דירות, נכסי מסחר ועוד.
  • מיסים – הרבה מדינות מציעות תנאי מיסים משתלמים ולא גבוהים למשקיע הנדל"ן הישראלי.

 

אז היכן מומלץ להשקיע?

לאחר שהבנו את היתרונות בהשקעה בחו"ל, לפניכם דוגמאות נבחרות למדינות המומלצות להשקעה נכון לשנת 2018:

  • ארה"ב – לאחר התאוששות ממשבר גדול, שוק הנדל"ן האמריקאי מציג עם מבחר עצום של נכסים משתלמים להשקעה מניבה במקומות שונים. כל זאת עם מחירי נכסים הרבה יותר נמוכים יחסית לארץ. חשוב לציין כי דרישות המיסוי משתנות בין כל מדינה ומומלץ להכיר היטב את השוק טרם השקעה בו.
  • גרמניה –  גרמניה הינה מדינה עם כלכלה מהחזקות והיציבות בשוק האירופאי, ומציעה שלל נכסים להשקעה במחירים אטרקטיביים בין אם בברלין או בערים נוספות.
  • ספרד – מאז המשבר בשנת 2008 שוק הנדל"ן עדין נמצא בירידה. נתונים אלו לצד התחלת התאוששותה של הכלכלה הספרדית, מספקים מגוון הזדמנויות מעולות להשקעה בנדל"ן במדינה ים תיכונית זו.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן