בדיקת מהירות אתר

כאשר בונים אתר אינטרנט חדש, אחד הדגשים החשובים הוא מהירות הטעינה שלו. מדובר באספקט חשוב לא רק מבחינת חוויית הגלישה אלא גם מבחינת הקידום בגוגל. דברים אלו נכונים כמובן גם לגבי אתרים קיימים ברשת, אשר בהם ניתן לבצע מספר גדול של פעולות לשיפור מהירות הטעינה. בכתבה הבאה נדבר על חשיבות מהירות אתר וכיצד בודקים אותה בכלים שונים.

כלים לבדיקת מהירות האתר בגוגל

ברשת האינטרנט קיימים מספר כלים עבור בדיקת מהירות אתר גוגל. אמנם קיימים עוד מנועי חיפוש אך מאחר שגוגל חולשת כמעט על כל שוק החיפושים ברשת, ובמיוחד בישראל, הרי שהאפליקציות, התוכנות והכלים שמתייחסים אל מנוע החיפוש שלה הם החשובים והפופולאריים ביותר.

דוגמא ראשונה לכך ניתן למצוא בכלי הבסיסי שמציעה ענקית החיפוש, בשם "גוגל אנליטיקס", שבו ניתן לקבל מידע בקשת רחבה של נושאים הקשורים לתנועה באתר ולהיבטים של קידום אורגני. אחד מהם הוא דוח מיוחד המתייחס אל מהירות הטעינה של האתר בדפדפנים השונים, וכאשר מצרפים אל התוצאות גם את ההיבטים הנוספים של הקידום ניתן לבצע שיפורים ושינויים באופן יעיל.

עוד כלי פשוט עבור בדיקת מהירות אתר שמציעה ענקית החיפוש, היא "גוגל ספיד טסט" אשר מדרג את האתר באופן מובן מאוד בהתאם לסוג הרשת הסלולרית שבה משתמש הגולש. מדוע דווקא רשת סלולרית? מפני שבשנים האחרונות התגברה מאוד הגלישה בסלולרי ברשת, והיא עולה למעשה על כמות הגלישה ממחשבים נייחים. לכן גוגל שמה דגש מיוחד על איכות הגלישה בסלולרי על כל המשתמע מכך מבחינת התאמה של ויז'ואל, תכנים, התמצאות וניווט, ובקיצור – חוויית המשתמש המושפעת גם ממהירות הגלישה. אם לא די בכך, מבחינתה של גוגל מהירות של אתר במובייל היא הגורם החשוב ביותר כיום, הרבה יותר מאשר במחשבים נייחים, ולכן הדירוג בתוצאות החיפוש בהחלט מושפע מכך. בעזרת הכלי "גוגל ספיד טסט" אפשר לדעת האם דף הבית של האתר עולה במהירות משביעת רצון, כולל הערכה האם גולשים ירצו או לא ירצו לגלוש באתר במהירות שכזו.

חשיבות התוצאות ומה אפשר לעשות?

על חשיבותה של מהירות הגלישה באתר נדמה שאין צורך להכביר מילים. לכולנו ברור שאתר שאינו עולה במהירות סבירה (כלומר מהר מאוד) יסבול מאחוזי נטישה גבוהים ואין זה משנה עד כמה התכנים שבו טובים. למעשה, לעיתים קרובות זוהי הבעיה שגורמת לאתר לעלות לאט: כולם רוצים אתר עם תכנים מעולים, סרטונים, תמונות יפות וכן הלאה – אבל הקבצים הכבדים הללו הם בדיוק מה שמאט אותו. לכך מצטרפות שגיאות בתכנון האתר, כמו למשל תכנון לא נכון של סידור התמונות, שימוש בסוגי קבצים לא חסכוניים, וכדומה. לעיתים מדובר בפשרה, אבל על ההיבטים הללו ואחרים כדאי לבצע אופטימיזציה ולהיעזר בכלי בדיקת מהירות אתר עד שמגיעים לתוצאות משביעות רצון.

3 כלים מומלצים לבדיקה ושיפור מהירות האתר

Pingdom – כלי לבדיקת מהירות הטעינה ומציג בצורה פשוטה לאילו קבצים וסקריפטים לוקח הרבה זמן להטען.

LeverEdge – שיפור מהירות ללא שינוי קוד או מעורבות מתכנת.

Gtmetrix – בדיקת מהירות בדומה לפינגדום עם מספר המלצות נוספות.

מהירות האתר מגדילה מכירות – אתם רוצים אתר נמרץ שנטען במהירות!

מחקרים ומבחני ביצועים מוכיחים כי אופטימיזציה של מהירות האתר היא דרך משתלמת להחזר השקעה גבוה ושיפור ROI (Return On Investment). עמודים שנטענים במהירות מגבירים את מעורבות המבקרים, שימורם ומגדילים את המכירות. תגובת אתר מיידית מובילה לשיעורי המרות גבוהים יותר, כששיפור של שנייה אחת במהירות הטעינה מוביל לעלייה של 27% בהמרות.

במדריך זה נעשה היכרות עם אופטימיזציית מהירות אתר, נראה כיצד ביצועי האתר משפיעים באופן ישיר ומובהק על הצלחת העסק שלך, וגם נמחיש את חשיבות הנוכחות במובייל ונראה כיצד אתר מובייל עם מהירות משופרת עולה בביצועיו על ביצועי גרסת הדסקטופ.

אז… מה זה בדיוק מהירות אתר? – המונח מהירות אתר מתייחס למשך הזמן בו עמודי אתר או תוכן מדיה מורדים מהשרתים המאחסנים את האתר ומוצגים בדפדפן המבוקש. זמן טעינת עמוד הוא משך הזמן שעובר בין ההקלקה על הלינק והצגת כל התוכן מהעמוד בדפדפן המבוקש. ישנם שלושה מרכיבים מרכזיים הנחוצים להבנת זמן טעינת אתר בהקשר של חוויית משתמש וביצועי אתר: הזמן שנדרש להצגת החומר המבוקש לצד תוכן ה HTML הנלווה בדפדפן, תגובת הדפדפן לבקשות לטעינת אתר, ומבט על משתמשי קצה כעל הגורם המרכזי שמבצע למעשה את פעולת עיבוד נתוני האתר באמצעות הדפדפן – כך שחוויית המשתמש היא בעצם המדד האמיתי של מהירות טעינת הדף. ביצועי האתר משפיעים גם על הדירוג במנועי החיפוש שמשקללים מרכיבים מרכזיים כמו: מהירות אתר, חוויית משתמש, תגובתיות ומדדי ביצועים נוספים. שימת דגש על ביצועי האתר וביצוע אופטימיזציית מהירות הכרחיים עבור ביצועי אתר מיטביים. לתוספים לשיפור ביצועים, סקריפטים בצד השרת והתאמות אחרות יש השפעה מורגשת אך מינימאלית על מהירות האתר וזמני הטעינה.

רגע, ומה זה בכלל איטי? כל דבר שאיטי יותר ממצמוץ עיניים (400 מילישניות). מהנדסים בגוגל גילו שמשך טעינת עמוד של 0.4 שניות, שבקושי מורגש, הוא ארוך מספיק כדי לגרום לכך שמשתמשים יחפשו פחות.
עם זאת, התשובה הטובה ביותר לזה היא – הכל יחסי (איינשטיין אמר, לא אנחנו).
פעם, כשיכולנו להיכנס למקלחת או להכין קפה ולחזור בזמן שלקח לעמוד אינטרנט להיטען, הציפיות שלנו כמשתמשים לא היו גבוהות במיוחד. מאז זרמו הרבה מים (?) בירקון וקצב ההתפתחות הטכנולוגית בעולם זינק למחוזות מופלאים, מה שיצר משתמשים חסרי סבלנות שרגילים לקבל את מה שהם רוצים – כאן ועכשיו! אם אתם בני 20 פלוס, אז סביר להניח שהעניין מוכר לכם. אם אתם בגיל צעיר יותר, אז סביר להניח שאתם אפילו סבלניים פחות. זוכרים את חוויית המשתמש מהפיסקה הקודמת, זו שמהווה מדד אמיתי של מהירות טעינת הדף, אז עושה רושם שככל שעובר הזמן כך גם הפתיל של כולנו נהיה קצר יותר. מה לדעתכם יקרה בעתיד?

מה יקרה אם האתר יהיה איטי, אתם שואלים? – 53% מהמבקרים באתר מובייל ינטשו אותו אם יקח לו יותר מ 3 שניות להיטען. 47% מהמבקרים מצפים שהעמוד יטען תוך 2 שניות ו 52% מצהירים שמהירות האתר חשובה לנאמנות אליו. כל עיכוב של שנייה אחת בזמן הטעינה יכול להוביל לאיבוד של מעל 1.5 מיליארד דולר של הכנסות שנתיות לסוחרים גדולים כגון אמזון. זמן הטעינה האופטימלי להמרות הוא כ- 2 שניות, נתון שרוב האתרים הקיימים ברשת האינטרנט רחוקים ממנו.

ומה קורה לאתר כשמאיצים אותו? – כש Mozilla הגדילה את מהירות האתר ב 2.2 שניות נתוני הורדות דפדפן ה Firefox עלו ב 60 מיליון הורדות בשנה. Walmart ראו עליה של 2% בהמרות עבור כל שנייה של שיפור במהירות טעינת הדף.
המספרים לא משקרים!

החוויה של חוסר סבלנות, תסכול ונטישה חזקה מספיק כדי להרחיק מבקרים מלבקר באתרים איטיים שוב. עם זאת, נטישת אתר בגלל מהירות איטית אינה תמיד הדרך המהירה יותר לגשת למידע המבוקש ברשת. משתמש ממוצע יקדיש כמה דקות נוספות בגלישה באתרים שמגיבים מהר אך לא רלוונטיים, במקום להמתין עוד כמה שניות שאתרים רלוונטיים, אך איטיים, יגיבו. ובהתחשב בכמות המידע הנגיש ברשת, משתמשים בד"כ מוצאים את המידע המבוקש באתר כלשהו. המפסידים בסוף הם עסקים מקוונים שלא מצליחים לגשת ללקוחות המקוונים שלהם מספיק מהר, למרות שהם מאחסנים בדיוק את המידע והשירותים שהלקוחות מחפשים.
למרבה הפלא, משתמשים יעדיפו להשקיע זמן נכבד בגלישה אחר המידע המבוקש במקום אחר במקום להמתין כמה שניות לאתר הנכון להטען. החוויה דומה לתקרית מלפני כמה שנים בנמל התעופה של יוסטון שהובילה לפתרון חכם:
נוסעים בשדה התעופה הלכו במשך דקה אחת למסוע המטענים כדי לאסוף את המזוודות שלהם ואז המתינו 7 דקות להגעתן למסוע. מרכז שירות הלקוחות הוצף בתלונות על השירות האיטי. מנהלי השדה מצאו פתרון ערמומי לבעיה – הם הרחיקו את שערי ההגעה וניתבו את המטען לקרוסלת המטען הרחוקה ביותר. כעת, נוסעים נאלצו כעת ללכת 6 דקות כדי לאסוף את המטען שלהם. התוצאה? אפס תלונות והרבה לקוחות מרוצים עם רגליים עייפות. התנהגות הנוסעים מקבילה לזו של מבקרים באתר בעולם הסייבר, ואותו עקרון כללי חל גם על עסקים מקוונים: זהו זמן ההמתנה האובייקטיבי שמגדיר את חוויית ההמתנה.

עסקים מקוונים יכולים לשחק עם הפסיכולוגיה האנושית, כמו מנהלי שדה התעופה ביוסטון, אך הם יצטרכו לעשות זאת ללא נוסחה ברורה שתהפוך את זמני התגובה של האתר לנסבלים עבור כל מבקר ייחודי שיגיע. עם זאת, הם יכולים להפחית את משך ההמתנה האובייקטיבי בהספקת התוכן המבוקש עם אתרים שמספקים תגובה מידית וחוויית משתמש רציפה ואיכותית.

מה ההשפעה של ביצועי האתר על הצלחת העסק שלך? – דרמטית!

ביצועים משפיעים על מכירות והמרות

אתרים עם ביצועים לא טובים יורדים בהכנסות לעומת אתרים עם ביצועים טובים שמגבירים מכירות במהירות. מחקר מצא שכ- 90% ממשתמשי האינטרנט בוחרים משווקים מקוונים שמספקים אתרים עם ביצועים טובים וחוויית משתמש ידידותית, וכמעט 50% נוטשים אתרים שלא נטענים תוך 3 שניות. פעולות אלו משפיעות בסופו של דבר על המכירות. כ 80% מהלקוחות הלא מרוצים לא מבקרים שוב באתרים עם ביצועים לא טובים – אלא אם אתם גוגל או אמזון. כ 45% חולקים את חוויית הקניות שלהם עם שאר העולם. ההשלכות נמשכות גם הרבה מעבר לעולם הסייבר מכיוון שכמעט 90% מהלקוחות רוכשים גם אונליין וגם בחנויות בעולם האמיתי.

בזמן שלאיכות השירות ולאיכות המוצר יש את ההשפעה הגדולה ביותר על מכירות העסק בעולם האמתי, המרת מבקרים באתר ללקוחות רוכשים בעולם המקוון תלויה בעיקר בפיתוח חוויית משתמש חיובית. כאן באים לביטוי הביצועים של אתרי המסחר המקוונים, כמו מהירות עמוד מיטבית ותהליך רכישה מהיר, שנותנים בסופו של דבר ללקוחות חוויית משתמש חיובית שמעודדת מכירות ויוצרת נאמנות. ביצועי האתר הם חוויית המשתמש – מהירות האתר מתורגמת לחוויית קניות מקוונת מושכת יותר ומעוררת את נתוני המכירות, ולמעשה קובעת את מידת ההצלחה של העסק המקוון.

קצב ההמרות תלוי באופן הוליסטי ב KPI (Key Performance Indicators) של האתר בביסוס יתרונות תחרותיים בפלטפורמות מסחר מקוונות. קמפיינים שיווקיים מסורתיים לבדם לא מגבירים את קצב ההמרות בעולם המקוון ללא שילוב של שיפורים בחוויית המשתמש, שמורכבת ממהירות טעינת האתר והתגובתיות שלו. קמפיין גיוס התרומות של אובמה במהלך הבחירות לנשיאות ב 2011 גייס עוד 34 מיליון דולר כשהאתר "אובמה לאמריקה" כיווץ את זמן הטעינה שלו מ 5 ל 2 שניות, כלומר עלייה של 14% בהמרות לתרומה עם רק 3 שניות בשיפור הביצועים של האתר.

להביא לקוחות פוטנציאליים למפתן חנויות בעולם האמיתי דורש לעיתים תכופות קמפיינים שתוכננו ביסודיות בליווי שיווק ופרסום אפקטיביים, וברגע שלקוחות מגיעים לחנות הם בד"כ לא עוזבים מבלי לרכוש. להביא לקוחות מקוונים לאתר מסחרי מצריך הרבה פחות מאמץ – למשתמשי אינטרנט לא אכפת להקליק כמה הקלקות כדי להגיע לאתרים בהם לא ביקרו קודם. נוח באותה מידה למבקרים שלא התרשמו לטובה לעזוב את האתר אם המידע המבוקש לא מונגש תוך כמה שניות ספורות – גם כאן למשתמשי אינטרנט לא אכפת להקליק כמה הקלקות כדי לצאת!
חוויית משתמש, שבאה לביטוי בביצועי האתר והתגובתיות שלו, הופכים עם כך לפקטור המשפיע ביותר על קצב המרות
בשווקים מקוונים. מסחר אלקטרוני הוא לפני הכל נוחות הלקוח והגעה ללקוחות פוטנציאליים ביעילות עם המידע המתאים, המוצרים והשירותים בזמן הנכון. אף אחד מהם לא אפשרי ללא טעינת אתר מהירה יותר מזו שמשפיעה על משתמשים שנוטשים משיקולים של ביצועים.

כלים כמו Conversion Loss Calculator יכולים לספק תשובה לאיך ביצועי האתר משפיעים על קצב ההמרות.

ביצועים משפיעים על מעורבות משתמשים

עסקים במרחב המקוון התחרותי מבינים היטב את החשיבות של ביצועי האתר ושל כלים המנתחים ומנבאים את הפעולות הבאות הטובות ביותר לשיפור הביצועים וההכנסות. מידע על מעורבות משתמשים עם אתרים עם יכולת תגובה מהירה וטעינה מהירה נתפסים לעתים קרובות כמתווך להצלחה עסקית באינטרנט. מעורבות המשתמש תלויה במידה רבה במגבלות האנושיות באחסון זיכרון לטווח קצר למעבר לשניות ספורות, ושאיפות אנושיות של שליטה על המכונה בכל המצבים.
בעלי אתרי אינטרנט עם ביצועים ירודים צריכים לזכור שביצועים ירודים יכול להיות מונח יחסי – מהירות טעינת האתר עולה על המגבלות האנושיות, בעוד כישלון לעבד בקשות משתמש נותן את הרושם הכוזב של חוסר ידע או חוסר יכולת לספק את התגובה הרצויה בצורה יעילה ומדויקת. אתרים עם ביצועים גבוהים, מצד שני, מבחינים שגם ביצועים גבוהים הם מונח יחסי – ל 3 פרמטרים השפעה על מעורבות המשתמש: רגשות המשתמש, מצבו המנטלי של המשתמש ומידת המעורבות שלו. 3 הרכיבים הללו יוצרים חיבור רגשי, קוגניטיבי והתנהגותי בין מבקרים אנושיים לבין האתר.
כשחיבור זה נוכח, עסקים מקוונים יכולים לנצל מאפיינים של מעורבות המשתמש (תשומת לב ממוקדת, מוטיבציה, אמון) להמרת מבקרים ללקוחות, לקוחות חוזרים ואפילו לשגרירי מותג ברחבי המדיה החברתית ומחוץ לעולם האינטרנט.

ביצועים משפיעים על הוצאות תפעול והכנסות

ענק המסחר האלקטרוני Shopzilla הגיע לירידה של כ- 50% בתקציב הוצאות התפעול בכיווץ זמן הטעינה של האתר מ 7 ל 2 שניות. שיפורים בביצועי האתר אפשרו לחברה לנצל את משאבי החומרה לעיבוד יעיל יותר של בקשות משתמשים. תגובתיות האתר המשופרת הביאה גם לגידול של 12% בהכנסות, מבלי להזדקק להשקעות נוספות בהרחבת תשתית החומרה.
שיפור ב KPI מוביל גם לתוצאת איכות טובה יותר ב AdWords ובכך מוריד את העלות לקליק (CPC). עסקים מקוונים עם ציוני איכות גבוהים ומהירות עמוד גבוהה יכולים לנצל תקציבי פרסום ביעילות, ובכך למקסם חשיפה ולמשוך לקוחות ללא שהדבר יצריך תוספת להוצאות התפעול. מהצד השני, האטה מפחיתה ניצול משאבים יעיל. השקעה נוספת בביצועי האתר יכולה להביא לגידול זמני בהוצאות התפעול, אך התמורה מוצדקת בגידול בהכנסות.

המובייל הוא העתיד של האינטרנט

אתרי מובייל שעברו אופטימיזציית מהירות עולים בביצועים על אתרי הדסקטופ!
הצלחה בעולם המקוון תלויה ביכולת לאמץ את הגישה של "מובייל קודם". שיווק אינטרנטי לדסקטופ, לעומת זאת, הוא משהו מהעשור הקודם. חפשו בגוגל את המונחים “Post PC Era” (העידן שאחרי המחשב האישי), “freefall of PC sales” (צניחה חופשית במכירות מחשבים אישיים), “death of desktop machines” (מות מכונות הדסקטופ) ומה שתקבלו הוא מספר עצום של כתבות ומאמרים עיתונאיים שמתארים את העתיד הקודר של ארגונים שעדיין נאחזים בבסיס של משתמשי הדסקטופ באינטרנט. חברת Stone Temple שלפה נתונים סטטיסטיים על שנת 2017, ולא באמת הופתעה לגלות שהמובייל היווה מעל 55% מהתנועה, בהתבסס על 77 מיליארד ביקורים באתר. הם גם מצאו שכ- 75% יינטשו אתר מובייל שלא יטען תוך 5 שניות.

הדגש צריך להיות על מתן יחס שונה ונפרד לשתי הישויות הללו – מובייל ודסקטופ, לפחות מבחינת עיצוב האתר. ללא אסטרטגיה זו חוויית המשתמש של משתמשי מובייל שניגשים לגרסת הדסקטופ נפגמת משמעותית מבחינת זמני טעינה, שמישות וביצועים. פגיעה במרכיבים המרכזיים הללו של גלישת מובייל עלולה להביא עסקים מקוונים להשלכות שליליות, כגון: אחוז נמוך של רכישות ממובייל (למשתמשי מובייל באינטרנט יש טווח קשב קצר יותר ופחות סבלנות לעומת גולשים מדסקטופ), איבוד לקוחות חוזרים (לפי סקר של מעל אלף אזרחי ארה"ב, משתמשי סמארטפון בגירים, כמעט 75% מהמשיבים אמרו שהם יעדיפו לבקר שוב באתר מסחר אלקטרוני שמספק חוויית משתמש איכותית במובייל), פגיעה בערך המותג (אתרי מובייל עם תכנון לקוי, שפשוט מכווצים את תצוגת הדסקטופ לגודל תצוגה של מובייל ומאלצים את הלקוח לבצע זום כדי לגשת למידע, גורמים לירידה חדה בסיכוי שהמשתמשים יחזרו לחברה בעתיד). נראות האתר שלכם משפיע על איך המותג שלכם נתפש בעיני המשתמשים.
השלכות אלה שוללות את היתרונות של הגלישה באינטרנט במובייל: הרחבת מאגר הלקוחות, אפשרויות פרסום חדשות, להציע שירותים איכותיים ויעילים לנוחות המשתמש וכד'. בקיצור, צריך לשים דגש על פלטפורמת המובייל כבר בפיתוח העסקי!
דסקטופ ומובייל שונים במשאבי הטכנולוגיה, האריזה וממשק המשתמש – כולם מרכיבים של יישום אופטימיזציית ביצועים.
ללא ביצוע אופטימיזציה נפרדת לאתר המובייל, במטרה לספק את הביצועים הטובים ביותר, כמה מהפרמטרים של ה KPI יורדים ומשפיעים על חוויית במשתמש במובייל. היכולת לספק את תוכן האתר במובייל בתוך זמן הקשב הקצר של כ 2 שניות עושה את כל ההבדל ברכישת נאמנות הלקוח לעסק המקוון לטווח ארוך בקרב משתמשי המובייל באינטרנט.
כשלוקחים בחשבון את נפח התעבורה הגבוה של משתמשי אינטרנט ממכשירים ניידים, לאתר מובייל עם ביצועים גבוהים יש עדיפות ברורה עבור ארגוני מסחר אלקטרוני.
עם זאת, הצורך לספק את צרכיהם של המשתמשים הניידים ימשיך לעלות באופן אקספוננציאלי. SEO עבור אתרי מובייל הוא כבר מקצוע נפרד וכך גם אופטימיזציית מהירות של אתרי מובייל. אופטימיזציה שמורכבת מ: מהירות עמוד גבוהה, זמן טעינת עמוד מהיר, הנגשה יעילה של תוכן עשיר במדיה, מהירות הורדה טובה, פורמט אתר אופטימלי, ניווט קל ושימושיות גבוהה לרוחב האתר. בקיצור, אתר עם פונקציונאליות מלאה, שמצריך התערבות משתמשים מינימלית בביצוע פעולות מובייל מורכבות.
מי שמגיע הכי מהר לקו הסיום מנצח, כך שזה לא מפתיע שהחברות המובילות בעולם עומדות על ממוצע של 5 שניות זמן טעינה באתרי המובייל שלהם – מהיר ב 2 שניות מהממוצע המקובל (של עד 7 שניות). עם זאת, לסוחרים מקוונים זמן טעינת עמוד של 5 שניות מספיק כדי להניע את המשתמשים לאלטרנטיבה מהירה יותר. ולמגזר הקמעונאי, חלק מהאתרים נטענים מהר כמו גוגל – זמן טעינת עמוד של שנייה אחת. Google מתארת מספר שינויים (כאן וגם כאן) בעיצוב עמודי מובייל באינטרנט כדי לאפשר הצגת דפי אינטרנט על מסכי מובייל תוך שנייה אחת בלבד גם אם אתם לא חברת ענק. ארגון מטרות W3C מספק נהלי עבודה נכונים (כאן וגם כאן) למעוניינים ליישם שינויים עצמאית.

לקוחות יודעים להעריך אתרים שמגיבים במהירות ועם זמני טעינה מהירים במיוחד. הטכנולוגיה הניידת והחדשנות שמתלווה אליה, יחד עם ההסתמכות הגוברת על טלפונים חכמים וטאבלטים, אינה מראה סימנים של האטה. קמעונאים מקוונים מובילים מבינים את הצורך לספק את תוכן האתרים ביעילות משרתי רשת למסכי המובייל הקטנים. לבצע את זה נכון, עם אתרים שתוכננו מראש ובקפידה למובייל, מאפשר ללקוחות לקבל החלטות רכישה מהירות ומושכלות שיוצרות בסופו של דבר ערוצי הכנסה בלתי נגמרים לעסקים המקוונים. 60% מהלקוחות משתמשים במכשירי מובייל באופן בלעדי כדי לבצע החלטות רכישה מהירות. מכשירי מובייל, מחשבים שולחניים ולפטופים נחשבים חשובים באותה מידה – 42% ממשתמשי האינטרנט מעדיפים מובייל לעומת 43% שמעדיפים מחשבים שולחניים/לפטופים – אך נוחות הגישה לאינטרנט ממכשירי המובייל מניעה לשימוש מוגבר באינטרנט ולהזדמנויות עסקיות. ואם אתם עדיין מתכננים להתעלם מביצועי האתר במובייל, כדאי שתשקלו זאת מחדש לאור ההצלחה שניתן להשיג עם אתר שמיועד מראש למובייל עם זמני טעינה מהירים.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן